Anasayfa  »  Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi »  Grafik Tasarımı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
TİPOGRAFİ TASARIMI GRA233 Üçüncü Yarıyıl (Güz) 2 + 2 4

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI2
YARIYILÜçüncü Yarıyıl (Güz)
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Halime Türkkan
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Gelişen ve değişen teknolojiyi takip etme ve kendine uygun olanı seçme becerisi
2) Belirli bir concept dahilinde ve sınırlılığında çalışma becerisi
3) Mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun davranabilme ve etik sorumluluk alabilme becerisi
4) Bir bağlam içinde düşünme becerisi
5) Düşündüklerini sözel ve görsel yollarla aktarabilme becerisi
6) İletişim kurma ve Türkçeyi etkin kullanma becerisi
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIHarflerin ve yazının tarihi, harflerin yapısı, yazı tipleri ve harf çeşitleri, harflerin kullanım biçimleri; tipografinin gelişimini ve yazının grafik tasarımdaki yeri ve önemi; dizgi düzenleme çalışmaları.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tipografiye giriş / Harfin yapısı, yazı ailesi, yazı karakterleri, puntolar /1. proje briefinin dağıtılması(yazı-kavram)
2. Hafta Espas / metin düzenlemeleri (sınıf çalışması) / 1. proje kritikleri
3. Hafta Ödevlerin tartışılması / 1. proje kritikleri
4. Hafta 1. proje son kritikler
5. Hafta 1. proje teslimi / tipografide okunabilirlik ve okunaklılık
6. Hafta 2. Projenin verilmesi (alfabe tasarımı)
7. Hafta 2. proje kritikleri
8. Hafta 2. proje kritikleri
9. Hafta 2. proje çalışmalarının değerlendirilmesi / proje teslimi
10. Hafta Font tasarımcıları sunumu / poster tasarımı(final) projesinin verilmesi
11. Hafta Final projesi kritikleri
12. Hafta Final projesi kritikleri / sınıf çalışmaları
13. Hafta Final sunumları
14. Hafta Final rapor teslimi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARGaniz S., 2004, Yazı & Tasarımcıları, Kastaş Yayınevi.
Gray N., 1987,History of Lettering. Boston: David Godine,
Hutchinson J.,1983, Letters, New York: Van Nostrand Reinhold.
İstek R., 2004, Görsel İletişimde Tipografi ve Sayfa Düzeni. Pusula Yayınevi.
Sarıkavak N.M., 2004, Çağdaş Tipografinin Temelleri, Seçkin Yayınevi: Ankara.
Uçar T.F., 2004, Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. İnkilap Yayınevi.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Proje,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Proje360
Diğer140
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav248
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi224
Final Sınavına Hazırlık11010
Ders Saati14456
Ara Sınava Hazırlık21020
Laboratuvar
Final Sınavı11010
Ödevler
Sunum (Hazırlık dahil)111
Proje3412
Toplam İş Yükü121
Toplam İş Yükü / 304,03
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6
P1           
P2           
P3           
P4           
P5           
P6           
P7           
P8           
P9           
P10           
P11           
P12           
P13           
P14           
P15           
P16           
P17           
P18           
P19           
P20           
P21           
P22