Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Gelişen ve değişen teknolojiyi takip etme ve kendine uygun olanı seçme becerisi 2) Belirli bir concept dahilinde ve sınırlılığında çalışma becerisi 3) Mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun davranabilme ve etik sorumluluk alabilme becerisi 4) Bir bağlam içinde düşünme becerisi 5) Düşündüklerini sözel ve görsel yollarla aktarabilme becerisi 6) İletişim kurma ve Türkçeyi etkin kullanma becerisi
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Harflerin ve yazının tarihi, harflerin yapısı, yazı tipleri ve harf çeşitleri, harflerin kullanım biçimleri; tipografinin gelişimini ve yazının grafik tasarımdaki yeri ve önemi; dizgi düzenleme çalışmaları.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Tipografiye giriş / Harfin yapısı, yazı ailesi, yazı karakterleri, puntolar /1. proje briefinin dağıtılması(yazı-kavram)
2. Hafta
Espas / metin düzenlemeleri (sınıf çalışması) / 1. proje kritikleri
3. Hafta
Ödevlerin tartışılması / 1. proje kritikleri
4. Hafta
1. proje son kritikler
5. Hafta
1. proje teslimi / tipografide okunabilirlik ve okunaklılık
6. Hafta
2. Projenin verilmesi (alfabe tasarımı)
7. Hafta
2. proje kritikleri
8. Hafta
2. proje kritikleri
9. Hafta
2. proje çalışmalarının değerlendirilmesi / proje teslimi
10. Hafta
Font tasarımcıları sunumu / poster tasarımı(final) projesinin verilmesi
11. Hafta
Final projesi kritikleri
12. Hafta
Final projesi kritikleri / sınıf çalışmaları
13. Hafta
Final sunumları
14. Hafta
Final rapor teslimi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Ganiz S., 2004, Yazı & Tasarımcıları, Kastaş Yayınevi. Gray N., 1987,History of Lettering. Boston: David Godine, Hutchinson J.,1983, Letters, New York: Van Nostrand Reinhold. İstek R., 2004, Görsel İletişimde Tipografi ve Sayfa Düzeni. Pusula Yayınevi. Sarıkavak N.M., 2004, Çağdaş Tipografinin Temelleri, Seçkin Yayınevi: Ankara. Uçar T.F., 2004, Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. İnkilap Yayınevi.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Proje,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Proje
3
60
Diğer
1
40
Toplam(%)
100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
100
Finalin Başarıya Oranı(%)
0
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
2
4
8
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
2
2
4
Final Sınavına Hazırlık
1
10
10
Ders Saati
14
4
56
Ara Sınava Hazırlık
2
10
20
Laboratuvar
Final Sınavı
1
10
10
Ödevler
Sunum (Hazırlık dahil)
1
1
1
Proje
3
4
12
Toplam İş Yükü
121
Toplam İş Yükü / 30
4,03
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ