DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 2 |
YARIYIL | Dördüncü Yarıyıl (Bahar) |
AKTS | 8 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Öğretim Görevlisi Murat Devrim Atılgan
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Temel sanat ve tasarım bilgisini öğrendiklerine uyarlayabilme becerisi 2) Temel sanat ve tasarım becerisini diğer alanlarla ilişkilendirme/bağ kurma becerisi 3) Temel sanat ve tasarım becerileri ile özgün yapıtlar ortaya koyabilme becerisi 4) İletişim kurma ve Türkçeyi etkin kullanma becerisi 5) Görsel yolla iletişim kurma ve kendini ifade etme becerisi 6) Tasarım problemlerini çözme ve özgün fikirler üretme becerisi 7) Belirli bir concept dahilinde ve sınırlılığında çalışma becerisi 8) Görme becerisi 9) Gördüklerini çizgi ile ifade edebilme becerisi 10) Mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun davranabilme ve etik sorumluluk alabilme becerisi 11) Tasarım alanında geçmiş ve bugün ile gelecek ilişkisini kurabilme, yorumlayabilme becerisi 12) Eleştirel düşünme becerisi 13) Bir bağlam içinde düşünme becerisi 14) Düşündüklerini sözel ve görsel yollarla aktarabilme becerisi 15) Gelişen ve değişen teknolojiyi takip etme ve kendine uygun olanı seçme becerisi 16) Sanat ve tasarım alanında disiplinler arası çalışabilme becerisi. 17) Algı ve problem çözme becerisi. 18) Kavramsal düşünme ve düşündüklerini görsel olarak ifade edebilme becerisi. 19) Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. 20) Çalışmalarına uygun tipografi-yazı karakteri seçme ve üretebilme becerisi.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Var( GRA229) |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Sosyal sorumluluk projeleri ve afiş çalışmaları. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | 1. Proje: Problemin belirlenmesi ve kavram analizi. Projenin Konusu: "Siyah ve Beyaz Projesi". Negatif ve pozitif ilişkisinin kavranması. | 2. Hafta | Fikir bulma aşaması ve ilk eskizler. | 3. Hafta | Eskizlerin detaylandırılması ve uygulama aşamasına hazırlanması. | 4. Hafta | Eskizlerin detaylandırılması ve uygulama aşamasına hazırlanması. | 5. Hafta | Eskizlerin detaylandırılması ve uygulama aşamasına hazırlanması. | 6. Hafta | Proje Kritiği (1. Ara Sınav) | 7. Hafta | 2. Proje: Problemin belirlenmesi ve kavram analizi Projenin Konusu: Bir kurum için alternatif "Görsel Kimlik Öğeleri"nin tasarlanması. | 8. Hafta | Fikir bulma aşaması ve ilk eskizler. | 9. Hafta | Eskizlerin detaylandırılması ve uygulama aşamasına hazırlanması. | 10. Hafta | Proje Kritiği (2. Ara Sınav) | 11. Hafta | 3. Proje: Problemin belirlenmesi ve kavram analizi Projenin Konusu: Afiş Yarışmasına katılım için "Afiş Tasarlama".Örnek proje; Uluslararası Troya Festivali Afiş Tasarımı. | 12. Hafta | Fikir bulma aşaması ve ilk eskizler. | 13. Hafta | Eskizlerin detaylandırılması ve uygulama aşamasına hazırlanması. | 14. Hafta | Eskizlerin detaylandırılması ve uygulama aşamasına hazırlanması. |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Adnan TEPECIK, 2002. Grafik Sanatlar Tarihi - Tasarım - Teknoloji. Ankara: Detay Yayıncılık. Emre BECER, 1997 .İletişim ve Grafik Tasarım. Ankara: Dost Yayınevi.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Proje,Sunum,Rapor Hazırlama,Eğitim-Uygulama |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 50 | Diğer | 1 | 50 | Toplam(%) | | 100 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 100 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 0 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 4 | 56 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 4 | 4 | Ders Saati | 14 | 6 | 84 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 3 | 3 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 3 | 3 | Ödevler | 6 | 5 | 30 | Sunum (Hazırlık dahil) | 6 | 5 | 30 | Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma | 14 | 2 | 28 | Toplam İş Yükü | | | 240 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 8 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 8 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |