Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Temel sanat ve tasarım bilgisini öğrendiklerine uyarlayabilme becerisi 2) Temel sanat ve tasarım becerisini diğer alanlarla ilişkilendirme/bağ kurma becerisi 3) Temel sanat ve tasarım becerileri ile özgün yapıtlar ortaya koyabilme becerisi 4) İletişim kurma ve Türkçeyi etkin kullanma becerisi 5) Görsel yolla iletişim kurma ve kendini ifade etme becerisi 6) Tasarım problemlerini çözme ve özgün fikirler üretme becerisi 7) Belirli bir concept dahilinde ve sınırlılığında çalışma becerisi 8) Görme becerisi 9) Gördüklerini çizgi ile ifade edebilme becerisi 10) Mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun davranabilme ve etik sorumluluk alabilme becerisi 11) Tasarım alanında geçmiş ve bugün ile gelecek ilişkisini kurabilme, yorumlayabilme becerisi 12) Eleştirel düşünme becerisi 13) Bir bağlam içinde düşünme becerisi 14) Düşündüklerini sözel ve görsel yollarla aktarabilme becerisi 15) Gelişen ve değişen teknolojiyi takip etme ve kendine uygun olanı seçme becerisi 16) Sanat ve tasarım alanında disiplinler arası çalışabilme becerisi. 17) Algı ve problem çözme becerisi. 18) Kavramsal düşünme ve düşündüklerini görsel olarak ifade edebilme becerisi. 19) Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. 20) Çalışmalarına uygun tipografi-yazı karakteri seçme ve üretebilme becerisi. 21) Görsel dokümanlarla yazı ilişkisini kurabilme ve uygulayabilme becerisi.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Var( GRA124)
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Kurumsal kimlik çalışmaları
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Tanışma-Dersin tanımı
2. Hafta
Demonstrason (Dünyadan logo, logotype ve amblem örnekleri)
3. Hafta
Organik nesne etüdü
4. Hafta
Organik nesne etüdü
5. Hafta
Organik nesnenin soyutlanması
6. Hafta
Organik nesnenin soyutlanması
7. Hafta
Çalışmaların eleştirisi-son düzeltmeler ve sergiye hazır hale getirilmesi
8. Hafta
VİZE
9. Hafta
Bir mecazdan, atasözünden, deyimden ya da polifonik bir terim/kavramdan yola çıkarak kuru-suluboya tekniği ile illüstrasyonlar. (TRANSFORMASYON)
10. Hafta
Bir mecazdan, atasözünden, deyimden ya da polifonik bir terim/kavramdan yola çıkarak kuru-suluboya tekniği ile illüstrasyonlar. (TRANSFORMASYON)
11. Hafta
Bir mecazdan, atasözünden, deyimden ya da polifonik bir terim/kavramdan yola çıkarak kuru-suluboya tekniği ile illüstrasyonlar. (TRANSFORMASYON)
12. Hafta
Bir mecazdan, atasözünden, deyimden ya da polifonik bir terim/kavramdan yola çıkarak kuru-suluboya tekniği ile illüstrasyonlar. (TRANSFORMASYON)
13. Hafta
Bir mecazdan, atasözünden, deyimden ya da polifonik bir terim/kavramdan yola çıkarak kuru-suluboya tekniği ile illüstrasyonlar. (TRANSFORMASYON)
14. Hafta
Çalışmaların sergiye ve final sınavına hazır hale getirilmesi.