Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Temel sanat ve tasarım bilgisini kuramsal ve uygulamalı olarak kavrayabilme becerisi 2) Temel sanat ve tasarım bilgisini öğrendiklerine uyarlayabilme becerisi 3) Temel sanat ve tasarım becerisini diğer alanlarla ilişkilendirme/bağ kurma becerisi 4) Temel sanat ve tasarım becerileri ile özgün yapıtlar ortaya koyabilme becerisi 5) İki ve üç boyutlu düşünebilme becerisi 6) İletişim kurma ve Türkçeyi etkin kullanma becerisi 7) Görsel yolla iletişim kurma ve kendini ifade etme becerisi 8) Formu ikinci boyuta, iki boyutlu şekli de üçüncü boyuta (forma) aktarabilme becerisi 9) Tasarım problemlerini çözme ve özgün fikirler üretme becerisi 10) Belirli bir concept dahilinde ve sınırlılığında çalışma becerisi 11) Görme becerisi 12) Gördüklerini çizgi ile ifade edebilme becerisi 13) Tasarım alanında geçmiş ve bugün ile gelecek ilişkisini kurabilme, yorumlayabilme becerisi 14) Eleştirel düşünme becerisi 15) Bir bağlam içinde düşünme becerisi 16) Düşündüklerini sözel ve görsel yollarla aktarabilme becerisi 17) Gelişen ve değişen teknolojiyi takip etme ve kendine uygun olanı seçme becerisi 18) Sanat ve tasarım alanında disiplinler arası çalışabilme becerisi. 19) Algı ve problem çözme becerisi. 20) Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Temel tasarım bilgisi, sanatın elemanlarının sanatsal düzenleme ilkelerine göre organizasyonu; bakma-görme, ayırt etme, seçme gibi yetilerin kullanılması ve geliştirilmesine olanak sağlayan özgün çalışmalar.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dönemlik programın aktarımı
2. Hafta
İki boyutlu organizasyon [tema]
3. Hafta
İki boyutlu organizasyon [tema]
4. Hafta
İki boyutlu organizasyon [tema]
5. Hafta
FAZ1 | 1. ARA JÜRİ
6. Hafta
İki buçuk boyutlu organizasyon [tema]
7. Hafta
İki buçuk boyutlu organizasyon [tema]
8. Hafta
İki buçuk boyutlu organizasyon [tema]
9. Hafta
FAZ2 | 1. ARA JÜRİ
10. Hafta
Üç boyutlu organizasyon [tema]
11. Hafta
Üç boyutlu organizasyon [tema]
12. Hafta
Üç boyutlu organizasyon [tema]
13. Hafta
Üç boyutlu organizasyon [tema]
14. Hafta
Üç boyutlu organizasyon [tema]
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Ching, Francis. Mimarlık, Biçim, Mekan ve Düzen, çev. Sevgi Lökçe. staİnbul: Y.E.M., 2002. Tanalı, Ziya. Sadeleştirmeler. Ankara: Alp Yayınevi, 2000. Wong , Wucius. Principles of Form and Design. Wiley &Sons, 1993. Denel, Bilgi. Temel Tasarım ve Yaratıcılık. Ankara: ODTÜ Mimarlık Fakültesi Basım İşliği, 1981. Laseau, Paul. Graphic Thinking for Architects and Designers. Wiley, 1980
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Eğitim-Uygulama,Rapor Hazırlama,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
10
Proje
2
90
Toplam(%)
100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
100
Finalin Başarıya Oranı(%)
0
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
2
6
12
Kısa Sınavlara hazırlık
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
6
84
Final Sınavına Hazırlık
2
4
8
Ders Saati
14
5
70
Ara Sınava Hazırlık
2
4
8
Laboratuvar
0
0
0
Final Sınavı
1
6
6
Ödevler
14
3
42
Sunum (Hazırlık dahil)
Proje
Uygulama
14
1
14
Kitap Sunuşu
2
1
2
Toplam İş Yükü
246
Toplam İş Yükü / 30
8,2
Dersin AKTS Kredisi
8
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ