Anasayfa  »  Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi »  Grafik Tasarımı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
SANAT TARİHİ II GSF126 İkinci Yarıyıl (Bahar) 3 + 0 3

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI1
YARIYILİkinci Yarıyıl (Bahar)
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Billur Tekkök Karaöz
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) asarım alanında geçmiş , bugün ve gelecek ilişkisini kurabilme, yorumlayabilme becerisi kazanır.
2) Tasarım alanında geçmiş ve bugün ile gelecek ilişkisini kurabilme, yorumlayabilme becerisi kazanır
3) Eleştirel düşünme becerisi kazanır
4) Bir bağlam içinde düşünme becerisi geliştirir
5) Sanat teorileri hakkında eleştiri ve karşılaştırmalar yapabilecek düzeyde konuşabilme ve analiz becerisi kazanır
6) Tarihsel, toplumsal ve ekonomik şartlar ile sanat ve tasarım süreçleri arasında ilişki kurma becerisi geliştirir
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMISanatın dönüşümü çerçevesinde; doğudaki ve batıdaki sosyal, politik ve ekonomik süreçler, Rönesans'tan 19. yüzyıla kadar sanat akımlarıyla bağlantılı olarak incelenir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Doğu Sanatları; Islam Sanatına Giriş
2. Hafta Anadolu Türk Sanatı: Selçuklu Dönemi Mimari, Süsleme Sanatları; Tasavvuf'un Sanata Etkileri
3. Hafta Anadolu Türk Sanatı; Uygulama
4. Hafta Osmanlı Sanatı, Erken, Klasik ve Batılılaşma Dönemi
5. Hafta Rönesans Düşüncesi ve Sanatının Gelişimi
6. Hafta Erken Rönesans; Giotto, Dante, Petrarch
7. Hafta ARA SINAV
8. Hafta Erken Rönesans Sanatı (Heykel,Mimari, Resim; Donatello, Brunelleschi, Alberti, Ghiberti, Massaccio, Botticelli (Madrigal Dinletisi)
9. Hafta 16. yy.da Floransa-Roma (Leonardo, Michelangelo, Rafael), portre karşılaştırma, Leonardo yaşamı üzerine film gösterisi
10. Hafta Venedik Sanatı; Titian, Tintoretto, manerizm (Caravaggio, Rembrandt, Rubens, Goya,Velazquez)
11. Hafta Hafta Protestan ve Katolik Reformasyonu ve Sanata Etkileri
12. Hafta Barok stil resim, heykel mimaride (Bernini, Rubens)
13. Hafta 18. yüzyıl sonu- 19. yüzyıl başında geleneğin yıkılışı (Goya, Velazquez, Turner, Constable)
14. Hafta 19. yüzyılda sanatta evrimler, Empresyonizm ve Post Empresyonizm
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARTekkök, B. ve diğ. * **Kültür Tarihi, Avrupa'da Yeni Çağ ve Yakın Çağ,
Ünite 5,* (ed. Bahattin Gürmez) TC Anadolu Universitesi Yayınları N. 2299,
Eskişehir (2011).
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Proje,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav120
Ödev120
Proje110
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi166
Final Sınavına Hazırlık166
Ders Saati13339
Ara Sınava Hazırlık166
Laboratuvar000
Final Sınavı122
Ödevler21224
Toplam İş Yükü85
Toplam İş Yükü / 302,83
Dersin AKTS Kredisi3
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6
P1           
P2           
P3           
P4           
P5           
P6           
P7           
P8           
P9           
P10           
P11           
P12           
P13           
P14           
P15           
P16           
P17           
P18           
P19           
P20           
P21           
P22