Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Renk bilgisini öğrendiklerine uyarlayabilme becerisi elde eder. 2) Rengi diğer alanlarla ilişkilendirme/bağ kurma becerisi kazanır. 3) Renk becerileri ile özgün yapıtlar ortaya koyabilme becerisi elde eder. 4) Görsel yolla iletişim kurma ve kendini ifade etme becerisi kazanır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Renk birlikteliklerinin değer, ton ve doygunluk kavramlarıyla incelenmesi. Renk birliktelikleri incelenirken kolaj ve duygu panolarının oluşturulması.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersin genel tanıtımı, içeriği hakkında bilgi verilmesi.
2. Hafta
Renk kavramı. Rengin psikoloji, sanat ve tasarımdaki yeri.
3. Hafta
Renk kavramı. Rengin psikoloji, sanat ve tasarımdaki yeri.
4. Hafta
Renk Armonileri: Analog Renk Armonisi, İkili Renk Armonisi, Üçlü Renk Armonisi, Ayrılmış Tamamlayıcı Renkler Armonisi, Dörtlü Renk Armonisi, Monokram Renk Armonisi.
5. Hafta
Renk Armonileri: Analog Renk Armonisi, İkili Renk Armonisi, Üçlü Renk Armonisi, Ayrılmış Tamamlayıcı Renkler Armonisi, Dörtlü Renk Armonisi, Monokram Renk Armonisi.
6. Hafta
Renk Armonileri: Analog Renk Armonisi, İkili Renk Armonisi, Üçlü Renk Armonisi, Ayrılmış Tamamlayıcı Renkler Armonisi, Dörtlü Renk Armonisi, Monokram Renk Armonisi.
7. Hafta
Ara sınav
8. Hafta
Giysi (t-shirt/kot pantolon/çorap/çanta/maske) üzerine kumaş boyalarıyla farklı resimler yapılması
9. Hafta
Giysi (t-shirt/kot pantolon/çorap/çanta/maske) üzerine kumaş boyalarıyla farklı resimler yapılması
10. Hafta
Giysi (t-shirt/kot pantolon/çorap/çanta/maske) üzerine kumaş boyalarıyla farklı resimler yapılması
11. Hafta
Giysi (t-shirt/kot pantolon/çorap/çanta/maske) üzerine kumaş boyalarıyla farklı resimler yapılması
12. Hafta
Giysi (t-shirt/kot pantolon/çorap/çanta/maske) üzerine kumaş boyalarıyla farklı resimler yapılması
13. Hafta
Giysi (t-shirt/kot pantolon/çorap/çanta/maske) üzerine kumaş boyalarıyla farklı resimler yapılması
14. Hafta
Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Çağlarca, S. (1993). Renk ve Armoni Kuralları. İnkılap Kitabevi.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Eğitim-Uygulama,Proje,Sunum,Rapor Hazırlama,Örnek Olay İncelemesi
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
3
42
Final Sınavına Hazırlık
7
1
7
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
7
1
7
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
14
1
14
Toplam İş Yükü
116
Toplam İş Yükü / 30
3,86
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ