Anasayfa  »  Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi »  Moda ve Tekstil Tasarımı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
HALKLA İLİŞKİLER MOD491 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Halkla ilişkilerin önemini kavrar.
2) Fonksiyonlarını bilir.
3) Reklam, kamuoyu, propaganda ve pazarlama arasındaki ilişkileri öğrenir.
4) Kampanyalar (promosyon) hakkında bilgi sahibi olur.
5) Halkla ilişkiler uygulamaları yapabilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIModa sektöründeki işletmelerin, iç (yöneticiler, çalışanlar) ve dış (tedarikçiler, müşteriler vb.) paydaşları ile ilişkilerinde gereksinim duyacakları etik ilkeler ve sosyal davranış kurallarının açıklanması. İletişim ve diyalog becerisinin geliştirilmesini sağlayacak bilgi donanımının (halkla ilişkilerin temelleri, süreçleri, çalışma anlayışı ve tekniklerinin yanı sıra; kurumsal iletişim, medya ilişkileri, pazarlama iletişimi, iç iletişim, sosyal sorumluluk, sponsorluk yönetimi) kazandırılması işlenmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Ders kapsamı, işleyişi ve değerlendirme ve halkla ilişkiler hakkında genel bilgiler
2. Hafta Halkla ilişkilerin temel ilkeleri, hedef kitle kavramı
3. Hafta Halkla ilişkilerin tarihsel gelişim süreci
4. Hafta Halkla ilişkilerde etik anlayış
5. Hafta Halkla ilişkiler uzmanının nitelikleri
6. Hafta Türkiye ve dünyadan halkla ilişkiler örgütlenme örnekleri
7. Hafta Halkla ilişkilerde ürün, marka ve kurum imajı
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Pazarlama iletişiminde halkla ilişkilerin yeri
10. Hafta Halkla ilişkiler ve reklamcılık
11. Hafta Halkla ilişkiler ve sergi-fuar tasarımı
12. Hafta Yeni iletim teknolojileri ve halkla İlişkiler
13. Hafta Kurumsal sosyal sorumluluk
14. Hafta Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARSabuncuoğlu, Z. (2000). İşletmelerde Halkla İlişkiler. Ankara.
Odabaşı, Y. (2000). Müşteri İlişkileri Yönetimi. Sistem Yayıncılık, İstanbul.
Foster, T. (1997). Müşteri Memnuniyetinin 101 Yolu. Alfa Yayınları, İstanbul.
Peltekoğlu, F. (1998). Halkla İlişkiler Nedir? Beta Basım, İstanbul.
Bülbül, R. (1998). Halkla İlişkiler. Paragraf Dizgi ve Tasarım, Konya.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Rapor Hazırlama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14114
Final Sınavına Hazırlık7214
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık7214
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler7321
Toplam İş Yükü109
Toplam İş Yükü / 303,63
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1         
P2      X   X   X
P3         
P4         
P5         
P6  X   X   X   X   X
P7      X   X   X
P8  X   X   X   X   X
P9          X
P10        X   X
P11      X   X   X
P12         
P13         
P14         
P15         
P16         
P17      X   X   X
P18  X   X   X   X   X
P19         
P20         
P21