Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Halkla ilişkilerin önemini kavrar. 2) Fonksiyonlarını bilir. 3) Reklam, kamuoyu, propaganda ve pazarlama arasındaki ilişkileri öğrenir. 4) Kampanyalar (promosyon) hakkında bilgi sahibi olur. 5) Halkla ilişkiler uygulamaları yapabilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Moda sektöründeki işletmelerin, iç (yöneticiler, çalışanlar) ve dış (tedarikçiler, müşteriler vb.) paydaşları ile ilişkilerinde gereksinim duyacakları etik ilkeler ve sosyal davranış kurallarının açıklanması. İletişim ve diyalog becerisinin geliştirilmesini sağlayacak bilgi donanımının (halkla ilişkilerin temelleri, süreçleri, çalışma anlayışı ve tekniklerinin yanı sıra; kurumsal iletişim, medya ilişkileri, pazarlama iletişimi, iç iletişim, sosyal sorumluluk, sponsorluk yönetimi) kazandırılması işlenmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Ders kapsamı, işleyişi ve değerlendirme ve halkla ilişkiler hakkında genel bilgiler
2. Hafta
Halkla ilişkilerin temel ilkeleri, hedef kitle kavramı
3. Hafta
Halkla ilişkilerin tarihsel gelişim süreci
4. Hafta
Halkla ilişkilerde etik anlayış
5. Hafta
Halkla ilişkiler uzmanının nitelikleri
6. Hafta
Türkiye ve dünyadan halkla ilişkiler örgütlenme örnekleri
7. Hafta
Halkla ilişkilerde ürün, marka ve kurum imajı
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Pazarlama iletişiminde halkla ilişkilerin yeri
10. Hafta
Halkla ilişkiler ve reklamcılık
11. Hafta
Halkla ilişkiler ve sergi-fuar tasarımı
12. Hafta
Yeni iletim teknolojileri ve halkla İlişkiler
13. Hafta
Kurumsal sosyal sorumluluk
14. Hafta
Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Sabuncuoğlu, Z. (2000). İşletmelerde Halkla İlişkiler. Ankara. Odabaşı, Y. (2000). Müşteri İlişkileri Yönetimi. Sistem Yayıncılık, İstanbul. Foster, T. (1997). Müşteri Memnuniyetinin 101 Yolu. Alfa Yayınları, İstanbul. Peltekoğlu, F. (1998). Halkla İlişkiler Nedir? Beta Basım, İstanbul. Bülbül, R. (1998). Halkla İlişkiler. Paragraf Dizgi ve Tasarım, Konya.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Rapor Hazırlama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
1
14
Final Sınavına Hazırlık
7
2
14
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
7
2
14
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
7
3
21
Toplam İş Yükü
109
Toplam İş Yükü / 30
3,63
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ