Anasayfa  »  Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi »  Moda ve Tekstil Tasarımı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
MODA VE İNOVASYON MOD489 - 2 + 2 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IÖğretim Görevlisi Büşra Arslan
Öğretim Görevlisi Arif Mehmetali Kara
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) İnovasyonu tanımlar, tasarım inovasyonu kavramlarını açıklar.
2) Teknoloji ve tasarıma yönelik araştırmalar yapar.
3) Moda ve teknoloji ilişkisini analiz eder.
4) Disiplinlerarası çalışma becerisi geliştirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIİnovasyonun tanımı ve felsefesi, değişim süreci içerisindeki evrimi. İnovasyon kavramı içerisinde tasarıma bağlı inovasyon ve teknolojiye bağlı inovasyon olgusunun incelenmesi. Bu bağlamda yeni teknolojiler ve kullanım alanlarına ilişkin farkındalık yaratma.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin genel tanıtımı, içeriği hakkında bilgi verilmesi.
2. Hafta İnovasyonun tanımı ve felsefesi, değişim süreci içerisindeki evrimi.
3. Hafta İnovasyon kavramı içerisinde tasarıma bağlı inovasyon ve teknolojiye bağlı inovasyon olgusu.
4. Hafta Sürdürülebilir inovasyon ve inovasyon çeşitleri, ürün tasarımında inovasyon, süreç inovasyonu,
5. Hafta Moda sektöründeki ve diğer sektörlerdeki güncel inovatif gelişmelerin incelenmesi.
6. Hafta Moda tasarımında disiplinler arası çalışma örneklerinin incelenmesi.
7. Hafta Ara sınav
8. Hafta Projelere yönelik fikirlerin sunumları.
9. Hafta Projede kullanılacak malzeme, yöntem ve tekniklerin belirlenmesi.
10. Hafta Projede kullanılacak malzeme, yöntem ve tekniklerin belirlenmesi.
11. Hafta Proje çalışmaları.
12. Hafta Proje çalışmaları.
13. Hafta Proje çalışmaları.
14. Hafta Projelerin sunumları ve değerlendirilmesi.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARJohansson, F., & Tayanç, D. (2007). Yaratıcılık ve inovasyon: medici etkisi yaratmak. Mediacat.
Lee, S., Du Preez, W. ve Thornton-Jones, N. (2005). Geleceği şekillendirmek: yarının gardıropu. Thames ve Hudson.
O'Mahony, M. ve Braddock-Clarke, SE (2005). Techno tekstiller 2: moda ve tasarım için devrim niteliğinde kumaşlar. Thames ve Hudson.
Matilda, M. (2005). Extreme textiles: designing for high performance.
Seymour, S. (2008). Modaya uygun teknoloji: Tasarım, moda, bilim ve teknolojinin kesişme noktası . New York: Springer.
Watson, R. (2010). Gelecek dosyalar: Önümüzdeki 50 yılın kısa bir geçmişi . Nicholas Brealey.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Eğitim-Uygulama,Proje,Rapor Hazırlama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14114
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati14456
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar14228
Final Sınavı122
Ödevler14114
Toplam İş Yükü116
Toplam İş Yükü / 303,86
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1       
P2  X   X   X   X
P3       
P4       
P5       
P6  X   X   X   X
P7  X   X   X   X
P8  X   X   X  
P9       
P10       
P11       
P12       
P13       
P14       
P15       
P16       
P17    X   X  
P18    X   X   X
P19       
P20       
P21