Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Konstrüksiyon kavramını tanımlayabilir. 2) Giysi modasındaki konstrüksiyonun önemini kavrar. 3) Tasarımcıların giysi modasındaki yapısal yaklaşımlarını öğrenir. 4) Bir tema çerçevesinde yapısal özellikleri dikkate alarak moda tasarım ürünü tasarlayabilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Tasarım sürecinde yapısal yaklaşımların ve malzeme araştırmalarının birlikteliği konuları. Bu anlamda Rei Kawakubo, Junya Watanabe ve Iris Van Herpen gibi tasarımcıların yaklaşımlarının incelenmesi. Tasarım düşüncelerinde yapısal değişimlerin geliştirilmesi.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersin genel tanıtımı, içeriği hakkında bilgi verilmesi.
Tasarım sürecinde yapısal yaklaşımların ve malzeme araştırmalarının birlikteliği.
5. Hafta
Tasarımcıların yapısal yaklaşımlarının incelenmesi: Rei Kawakubo, Junya Watanabe ve Iris Van Herpen, Yohji Yamamoto.
6. Hafta
Tasarımcıların yapısal yaklaşımlarının incelenmesi: Issey Miyake, Martin Margiela, Hüseyin Çağlayan, Alexander Mcqueen.
7. Hafta
Ara sınav
8. Hafta
Proje için tema seçimlerinin yapılması.
9. Hafta
Tema doğrultusunda yapısal tasarımların oluşturulması.
10. Hafta
Tema doğrultusunda yapısal tasarımların oluşturulması.
11. Hafta
Seçilen bir tema çerçevesinde yapısal özellikleri dikkate alınarak tasarlanmış bir moda tasarım ürününün ortaya çıkarılması projesinin gerçekleştirilmesi.
12. Hafta
Seçilen bir tema çerçevesinde yapısal özellikleri dikkate alınarak tasarlanmış bir moda tasarım ürününün ortaya çıkarılması projesinin gerçekleştirilmesi.
13. Hafta
Seçilen bir tema çerçevesinde yapısal özellikleri dikkate alınarak tasarlanmış bir moda tasarım ürününün ortaya çıkarılması projesinin gerçekleştirilmesi.
14. Hafta
Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Nakamichi, T. , Pattern Magic. Laurence King Publishing Nakamichi, T. , Pattern Magic 2. Laurence King Publishing Nakamichi, T. , Pattern Magic 3. Laurence King Publishing Sato, H. , Drape Drape. Laurence King Publishing Sato, H. , Drape Drape 2. Laurence King Publishing Sato, H. , Drape Drape 3. Laurence King Publishing
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Örnek Olay İncelemesi,Tartışma,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Proje,Rapor Hazırlama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
14
4
56
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
14
2
28
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
14
2
28
Toplam İş Yükü
116
Toplam İş Yükü / 30
3,86
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ