Anasayfa  »  Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi »  Moda ve Tekstil Tasarımı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
MODA VE İLETİŞİM MOD474 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Pazar ve pazarlama kavramları ile ilgili bilgilere sahip olur.
2) Tüketici özelliklerinin Pazar üzerine etkisine ilişkin bilgiye sahip olur.
3) Moda ve marka kavramları ile ilgili bilgilere sahip olur.
4) Moda pazarlama faaliyetleri bilgisine sahip olur.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER-
DERS TANIMIBir iletişim aracı olarak giyim kuşam kültürünün anlamı. Bireyin kendini ifade etmesi ve toplumun yaşam tarzını yansıtması açısından modanın etkisi.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta İletişim Süreci, Özellikleri ve Türleri
2. Hafta İletişimin Temel Becerileri
3. Hafta Etkin İletişim Süreci ve Engelleri
4. Hafta Görsel Kültür, Dijital Temsil, Sosyal Ağ Siteleri
5. Hafta Sosyal Medyanın Doğuşu, Gelişimi ve Özellikleri
6. Hafta Sosyal Medya Araçlarının İletişimdeki Gücü
7. Hafta Sosyal Medyadaa Ağızdan Ağıza İletişim
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Sosyal Medyada Moda ve İletişim
10. Hafta Sosyal Ağlar, Facebook, Instagram, Whatsapp
11. Hafta Bloglar, Mikrobloglar, İçerik Paylaşım Siteleri, Wikiler, Podcasting, Sosyal İmleme (İşaretleme) Siteleri, Forumlar
12. Hafta İnfluencer Pazarlama
13. Hafta Müşteri Vatandaşlık Davranışı
14. Hafta Marka Evangalizmi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARPARSA, A.F. (2004) İmgenin Gücü ve Görsel Kültürün Yükselişi, Medyada Yeni Yaklaşımlar (1.Baskı) .M. Işık (Ed). Konya: Eğitim Kitabevi Yayınları.
GÜNAY, V. D. ve PARSA, A. F. (2012). Görsel Göstergebilim İmgenin Anlamlandırılması. (1.Baskı). V. D. GÜNAY ve A. F. Parsa (Ed). İstanbul: Es Yayınları.
Crane, D. (2003). Moda ve Gündemleri Giyimde Sınıf, Cinsiyet ve Kimlik. (Baskı 1). Ö. Çelik (Çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
Berger, J. (2012). Görme Biçimleri (18.Baskı) Y. Salman (Çev). İstanbul: Metis Yayınları
ATALAYER, F. (1994). Görsel Sanatlarda Estetik İletişim. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi Yayınları.
McAssey, J. ve Buckley, C. (2013). Moda Tasarımında Stil Yaratmak. (Baskı 1). B. Başoğlu (Çev.). İstanbul: Literatür Yayınları
YETMEN, G. (2012) Moda Tasarımında Temel Tasarım Öğelerinin Önemi. Ankara: İdil Sanat ve Dil Dergisi. Sayı:22
Webb, J. (2016) Yaratıcı Fotoğrafçılıkta Tasarım İlkeleri (1.Baskı). E. Günay (Çev). İstanbul: Literatür Yayınları.
Seivewright, S. (2013) Moda Tasarımında Araştırma ve Tasarım (1.Baskı). B. Bakın (Çev). İstanbul: Literatür Yayınları.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Sunum,Rapor Hazırlama,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14228
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler14342
Toplam İş Yükü116
Toplam İş Yükü / 303,86
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1       
P2       
P3  X      
P4       
P5       
P6       
P7  X   X   X   X
P8  X   X     X
P9       
P10  X       X
P11       
P12       
P13    X     X
P14       
P15  X   X   X   X
P16       
P17       
P18       
P19       
P20       
P21