At the end of this course, the students; 1) have knowledge about market and marketing concepts. 2) have knowledge about the effect of consumer characteristics on the market. 3) have knowledge about fashion and brand concepts. 4) have knowledge of fashion marketing activities.
MODE OF DELIVERY
Face to face
PRE-REQUISITES OF THE COURSE
No
RECOMMENDED OPTIONAL PROGRAMME COMPONENT
-
COURSE DEFINITION
The meaning of clothing culture as a communication tool. The effect of fashion in terms of self-expression of the individual and reflecting the lifestyle of the society.
COURSE CONTENTS
WEEK
TOPICS
1st Week
Communication Process, Characteristics and Types
2nd Week
Basic Skills of Communication
3rd Week
Effective Communication Process and Barriers
4th Week
Visual Culture, Digital Representation, Social Networking Sites
5th Week
The Birth, Development and Characteristics of Social Media
PARSA, A.F. (2004) İmgenin Gücü ve Görsel Kültürün Yükselişi, Medyada Yeni Yaklaşımlar (1.Baskı) .M. Işık (Ed). Konya: Eğitim Kitabevi Yayınları. GÜNAY, V. D. ve PARSA, A. F. (2012). Görsel Göstergebilim İmgenin Anlamlandırılması. (1.Baskı). V. D. GÜNAY ve A. F. Parsa (Ed). İstanbul: Es Yayınları. Crane, D. (2003). Moda ve Gündemleri Giyimde Sınıf, Cinsiyet ve Kimlik. (Baskı 1). Ö. Çelik (Çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Berger, J. (2012). Görme Biçimleri (18.Baskı) Y. Salman (Çev). İstanbul: Metis Yayınları ATALAYER, F. (1994). Görsel Sanatlarda Estetik İletişim. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi Yayınları. McAssey, J. ve Buckley, C. (2013). Moda Tasarımında Stil Yaratmak. (Baskı 1). B. Başoğlu (Çev.). İstanbul: Literatür Yayınları YETMEN, G. (2012) Moda Tasarımında Temel Tasarım Öğelerinin Önemi. Ankara: İdil Sanat ve Dil Dergisi. Sayı:22 Webb, J. (2016) Yaratıcı Fotoğrafçılıkta Tasarım İlkeleri (1.Baskı). E. Günay (Çev). İstanbul: Literatür Yayınları. Seivewright, S. (2013) Moda Tasarımında Araştırma ve Tasarım (1.Baskı). B. Bakın (Çev). İstanbul: Literatür Yayınları.