Anasayfa  »  Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi »  Moda ve Tekstil Tasarımı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
İÇ MEKAN TEKSTİLİ MOD465 - 2 + 2 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) İç mekan tasarımlarında kullanacağı elemanlarla, perde, pano v.s. gibi örtü malzemelerinde kullanılan kumaşlar, bunların renk, malzeme, dokuma ve yapısal özellikleri hakkında bilgi sahibi olur.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER-
DERS TANIMIİç mekan tasarımında kullanılan tekstillerin teknik, renk, desen, doku vb. özellikleri. Belli bir iç mekan için tekstil tasarımı gerçekleştirme.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta İç mekan tekstil ürünlerinde renk kavramı ve analizi. Rengin işlevsel ve estetik özellikleri. Mekanda renk psikolojisi.
2. Hafta Desen, form, doku, renk birlikteliği ve uygulama örneklerinin sunumu.
3. Hafta Koltuk, kanepe, perde vb. iç mekan tekstil ürünlerinde, kullanım alanlarına göre kumaş tercihleri, renk, desen ve biçimsel özellikleri bakımından kombinasyonu.
4. Hafta İç mekan tekstilinde kullanılan kumaşların yapısal özellikleri, kullanım alanlarına göre sınıflandırılması.
5. Hafta Tasarımda eksiltmeler ve eklemelerle desen oluşturma. Desen ve kumaş analizi doğrultusunda tasarım ve proje uygulamaları.
6. Hafta İç mekanda kullanılan kumaşların araştırılması.
7. Hafta Ara sınav
8. Hafta İç mekanda kullanılan kumaşların araştırılması.
9. Hafta İç mekan tasarımında sanat akımlarının rolü ve etkisi
10. Hafta Bir tema doğrultusunda iç mekan tasarımı yapma
11. Hafta Bir tema doğrultusunda iç mekan tasarımı yapma
12. Hafta İç mekan tasarımlarının uygulanması
13. Hafta İç mekan tasarımlarının uygulanması
14. Hafta Tasarımların değerlendirilmesi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARÖNLÜ N. (2004). `Ev Tekstilinde Tasarımcının Rolü? Ev Tekstili Dergisi, Doğan Ofset Yay. Ve Mat. A.S, Yıl:11, Sayı: 40,Şubat, İstanbul.
Larsen, J. L., Weeks, J. 1975. Fabrics For Interiors-A Guide For Architects, Designers and Consumers, Van Nostrand Reinhold Company, p.5, New York
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi7321
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati14456
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar14228
Final Sınavı122
Ödevler339
Toplam İş Yükü118
Toplam İş Yükü / 303,93
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1
P1  X
P2  X
P3  X
P4 
P5 
P6 
P7 
P8 
P9 
P10 
P11 
P12 
P13 
P14 
P15 
P16 
P17 
P18 
P19 
P20 
P21