DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 2 |
YARIYIL | Üçüncü Yarıyıl (Güz) |
AKTS | 3 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) 19.yy'a kadar tarihsel süreç içinde giyim,moda ve moda tasarımı kavramlarının gelişimini kronolojik olarak değerlendirebilecektir. 2) Moda ile ilgili kavramları tanır. 3) Tarihsel süreç içinde bu kavramların gelişimini saptar. 4) Tarihi çağlara göre toplumların sosyal,ekonomik,kültürel ve siyasal gelişimlerinin modaya etkilerini irdeler. 5) 19.yy'a kadar tarihsel süreç içinde modanın toplumsal yaşamı etkilemesini ve işlevini değerlendirir. 6) Giyimden modaya estetik bilincin gelişimi ile ilgili tarihsel süreci tanımlar. 7) Gelişen moda bilincinin toplum yaşamına etkilerini sorgular. 8) Türk giyim tarihi ve modasını tarihsel süreçte tanımlar. 9) Modanın oluşumunun,gelişiminin ve öneminin tarihsel süreç içinde değerlendirebilir. 10) Bu süreç içindeki modanın önemini saptar. 11) Bu süreç içinde dünya daki modanın, geçirdiği aşamaları inceler. 12) Bu süreç içindeki moda akımlarını birbirleriyle karşılaştırır.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır. |
DERS TANIMI | Giyim kuşam kültürünün bugüne değin geçirdiği evreler. Belli başlı moda akımları. Modayı etkileyen tarihi, ekonomik ve sosyal olaylar. Modaya yön veren tasarımcıların üslup özellikleri. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Moda Tarihine Giriş | 2. Hafta | İlkçağ'da Moda | 3. Hafta | Antik Mısır Tarihi | 4. Hafta | Yunan ve Roma Tarihi | 5. Hafta | Romanesk Dönemi ve Gotik Dönemi | 6. Hafta | Ara Sınav | 7. Hafta | Rönesans Dönemi | 8. Hafta | Barok Dönemi | 9. Hafta | Rokoko Dönemi | 10. Hafta | 19. Yüzyıl | 11. Hafta | Saray ve Aristokraside Moda | 12. Hafta | Ara Sınav | 13. Hafta | Burjuva Giyim Modası | 14. Hafta | Geleneksel-Yerel Giyim Modası |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | *Dereboy Elif Jülide (2004)Kostüm&Moda Tarihi.İstanbul:İnkılap Kitabevi *Laver James(2007)Costume and Fashion A Concise History.New York |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Diğer |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | | | | Final Sınavına Hazırlık | 5 | 3 | 15 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 5 | 3 | 15 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 3 | 4 | 12 | Toplam İş Yükü | | | 88 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 2,93 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 3 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |