Anasayfa  »  Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi »  Moda ve Tekstil Tasarımı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
TEMEL TASARIM II MOD134 İkinci Yarıyıl (Bahar) 2 + 2 4

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI1
YARIYILİkinci Yarıyıl (Bahar)
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Temel Tasarım eğitiminin temel ilke, kavram ve yöntemlerini kazanır.
2) Yaratıcı güçlerini ortaya koyarak, gözlemlerini, izlenimlerini, duygularını, tasarım ve sanat eğitimi yoluyla ifade edebilme, geliştirme yetisi kazanır.
3) Duygu ve sezgilerini temel tasarım eğitimi yoluyla moda alanı için görsel anlatım etkinliğine çevirir.
4) Farklı disiplinlerdeki görsel çalışmaları kendi alanına aktararak bu bağlamda tasarılar gerçekleştirir.
5) Çalışmaları kopya ve taklitten uzak, özgün yapar.
6) Çeşitli malzeme ve tekniklerden yararlanarak yaratıcılıklarını geliştirerek, kendilerini rahat ve özgür ifade edebilir.
7) Sanat çalışmaları yoluyla yaptığı işten zevk duyma alışkanlığı, iş bitirme sorumluluğu kazanır.
8) Tasarım problemlerini çözme ve özgün fikirler üretme becerisi gelişir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMITasarım ilke ve öğelerinden hareketle, geometrik parçalanma, transformasyon çalışmaları gerçekleştirme. Moda tasarım problemlerini analitik bakış açısıyla çözme.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Ders programı üzerinde tartışma
2. Hafta Papercraft Etiketleri Oluşturma
3. Hafta Tasarım Elemanları Ya Da Biçimlendirme Unsurları, Temel Tasarımda İlkeler Ya Da Düzenleme Kuralları
4. Hafta 2D Tasarıma yönelik ön çalışma, papercraft çalışması, Stüdyo çalışması ve kritikler. Tasarım elemanlarının, Moda Tasarım alanının diliyle yorumlanması.
5. Hafta 2D Tasarım Elemanları.
6. Hafta Papercraft Çalışmalarının Tamamlanması
7. Hafta Moda görsellerinin, seçilen birim biçimlerle, açık koyu,ışık gölge, büyük-orta-küçük form dengesi düşünülerek konstrüksiyonunun bozulmadan arındırılıp, sanatsal bağlamda düzenlenmesi ve papercraft tekniğiyle, geometrik parçalanmada zemin biçim ilişkisi kritikler
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Transformasyon? temasında, önyargıları yıkan, varsayımları kıran yeni formlar ve öyküler yaratmak. Önemi olan herhangi bir objenin birebir kendisi, fotoğrafı ya da çizimi tasarımın ilham kaynağı olacak şekilde, Tasarımda kullanılacak ilgili fotoğraf, çizim ve materyallerin, toplanması.
10. Hafta Seçilen herhangi bir görselin, başka bir biçime dönüştürülerek 3D yüzey formunda değerlendirmesi.
11. Hafta Seçilen biçimin yada görselin denemeler yoluyla 3d yüzey olarak başkalaştırılması
12. Hafta Başkalaşan biçimin figür ve giysi formunda istiflenmesi, renk uygulamaları ve rengin etkileri
13. Hafta 3D Transformasyon yüzey Çalışması. Nihai sergi Ürününün Gerçekleştirilmesi
14. Hafta 3D yüzey Tasarım çalışması Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARSanat, Tasarım ve Görsel Kültür, Malcolm Barnard
Design Basics, David A. Lauer, Stephen Pentak
Design Principles and Problems, Paul Zelansky, Mary Pat Fisher
Principles of Form and Design, Wucius Wong
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14114
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati14456
Ara Sınava Hazırlık5210
Laboratuvar14228
Final Sınavı122
Ödevler236
Toplam İş Yükü118
Toplam İş Yükü / 303,93
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7Ö8
P1               
P2               
P3               
P4               
P5               
P6               
P7               
P8               
P9               
P10               
P11               
P12               
P13               
P14               
P15               
P16               
P17               
P18               
P19               
P20               
P21