Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) toplumsal sınıf ve toplumsal cinsiyet konularının ırk ve etnik kültürlerle ilgili konularla olan bağlantılarını tartışabileceklerdir. 2) etnik ve azınlık edebiyatlarını tartışabileceklerdir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Uzaktan Eğitim
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu derste Amerika'da yaşayan azınlık toplumlarının ırk ve etnik kültürlerle ilgili konulara yaklaşımları yazınsal eserlerinden örneklerle irdelenmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersin Tanıtılması, Irk ve Etnik Köken hakkında genel giriş, örnek okuma metni
2. Hafta
Afrikalı Amerikalı Yazarlar, Nella Larsen, Passing
3. Hafta
Nella Larsen, Passing
4. Hafta
Kızılderili Yazarlar, Louise Erdrich, Dear John Wayne; Joy Harjo, The Flood
5. Hafta
Sherman Alexie, This Is What It Means to Say Phoenix, Arizona; Simon J. Ortiz from From Sand Creek
6. Hafta
Ara Sınav, Ödev Teslimi
7. Hafta
Asyalı Amerikalı Yazarlar, Maxine Hong Kingston, The Woman Warrior
8. Hafta
Maxine Hong Kingston, The Woman Warrior
9. Hafta
Marilyn Chin, How I Got that Name; Mitsuye Yamada, Evacuation
10. Hafta
Chicano/Chicana Yazarlar, Sandra Cisneros, The House on Mango Street
11. Hafta
Sandra Cisneros, The House on Mango Street; Gloria Anzaldua, La conciencia de la mestiza/Towards a New Consciousness; Ödev Teslimi
12. Hafta
Başka Amerikalar, Örnek Okumalar: Elie Wiesel, The Watch; Art Spiegelman Maus Chapter 6
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Levine, Robert S., et al., editors. The Norton Anthology of American Literature. 9th edition, Volumes C, D and E, New York, Norton, 2017.
Schaefer, Richard T. Encyclopedia of Race, Ethnicity and Society, Sage 2008.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
1
25
Devam
1
5
Örnek Olay Sunumu
2
10
Toplam(%)
70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
70
Finalin Başarıya Oranı(%)
30
Toplam(%)
100
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ