Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Programı (İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
AZINLIK TOPLUMLARI EDEBİYATI AMER464 Sekizinci Yarıyıl (Bahar) 3 + 0 8

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI4
YARIYILSekizinci Yarıyıl (Bahar)
AKTS8
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) toplumsal sınıf ve toplumsal cinsiyet konularının ırk ve etnik kültürlerle ilgili konularla olan bağlantılarını tartışabileceklerdir.
2) etnik ve azınlık edebiyatlarını tartışabileceklerdir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİUzaktan Eğitim
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu derste Amerika'da yaşayan azınlık toplumlarının ırk ve etnik kültürlerle ilgili konulara yaklaşımları yazınsal eserlerinden örneklerle irdelenmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin Tanıtılması, Irk ve Etnik Köken hakkında genel giriş, örnek okuma metni
2. Hafta Afrikalı Amerikalı Yazarlar, Nella Larsen, Passing
3. Hafta Nella Larsen, Passing
4. Hafta Kızılderili Yazarlar, Louise Erdrich, Dear John Wayne; Joy Harjo, The Flood
5. Hafta Sherman Alexie, This Is What It Means to Say Phoenix, Arizona; Simon J. Ortiz from From Sand Creek
6. Hafta Ara Sınav, Ödev Teslimi
7. Hafta Asyalı Amerikalı Yazarlar, Maxine Hong Kingston, The Woman Warrior
8. Hafta Maxine Hong Kingston, The Woman Warrior
9. Hafta Marilyn Chin, How I Got that Name; Mitsuye Yamada, Evacuation
10. Hafta Chicano/Chicana Yazarlar, Sandra Cisneros, The House on Mango Street
11. Hafta Sandra Cisneros, The House on Mango Street; Gloria Anzaldua, La conciencia de la mestiza/Towards a New Consciousness; Ödev Teslimi
12. Hafta Başka Amerikalar, Örnek Okumalar: Elie Wiesel, The Watch; Art Spiegelman Maus Chapter 6
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARLevine, Robert S., et al., editors. The Norton Anthology of American Literature. 9th edition, Volumes C, D and E, New York, Norton, 2017.

Schaefer, Richard T. Encyclopedia of Race, Ethnicity and Society, Sage 2008.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev125
Devam15
Örnek Olay Sunumu210
Toplam(%)70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)70
Finalin Başarıya Oranı(%)30
Toplam(%)100
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2
P1   
P2   
P3   
P4   
P5   
P6   
P7   
P8   
P9   
P10   
P11   
P12   
P13   
P14