Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Programı (İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
SHAKESPEARE'DEN OKUMALAR AMER457 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Shakespeare'in tiyatro sanatını, oyunlarının çeşitliliğini ve özelliklerini, kuram, biçim ve içerik bağlamında bilirler ve değerlendirirler;
2) Shakespeare?in oyunlarını, döneminin edebi, sosyal, kültürel, siyasal, ideolojik ve tarihsel bağlamında, anlarlar ve eleştirel bir bakışla irdelerler;
3) örnek oyun metinlerine ilişkin eleştirel yorumlar yaparlar ve Shakespeare'in edebi önemini değerlendirirler;
4) genel edebiyat bilgisini ve anlayışını güçlendirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu ders kapsamında, Shakespeare?in farklı türlerden seçilmiş en az üç oyunu, dönemin toplumsal, siyasal, kültürel ve edebi koşulları çerçevesinde, tür, içerik ve tiyatro sanatı bağlamında incelenir ve yorumlanır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin konu içeriği ve yararları üzerinde durulur. Shakespeare'in hayatı, dönemin toplumsal, siyasal ve kültürel koşulları, Shakespeare döneminde İngiliz tiyatrosu ve popüler kültür konuları geniş bir çerçevede ele alınır.
2. Hafta Shakespeare?in tiyatro anlayışı ve uygulamaları, çağdaş oyun yazarlarından edebi farklılıkları, oyunlarının türleri ve genel özellikleri ayrıntılı olarak anlatılır. Bu derste incelenecek üç oyun kısaca tanıtılır.
3. Hafta Shakespeare'in komedi anlayışı ve tür olarak komedileri üzerine genel bir değerlendirme; seçilen bir komedinin, yapı, dil, kurgu, karakter, dramatik özellikleri ve anlam derinliği bakımından eleştirel analizi ve yorumu.
4. Hafta Eleştirel analize ve yoruma devam.
5. Hafta Ara sınav I
6. Hafta Shakespeare'in tragedya anlayışı ve tür olarak tragedyaları üzerine genel bir değerlendirme; seçilen bir tragedyanın, yapı, dil, kurgu, karakter ve dramatik özellikleri ve anlam derinliği bakımından eleştirel analizi ve yorumu.
7. Hafta Eleştirel analize ve yoruma devam.
8. Hafta Eleştirel analize ve yoruma devam.
9. Hafta Eleştirel analize ve yoruma devam.
10. Hafta Ara sınav II
11. Hafta Shakespeare'in son dönem ?romance? türü oyunlarının genel bir değerlendirmesi; seçilen bir oyunun (tercihen The Tempest veya The Winter's Tale) yapı, dil, kurgu, karakter, dramatik özellikleri ve anlam derinliği bakımından eleştirel analizi ve yorumu.
12. Hafta Eleştirel analize ve yoruma devam.
13. Hafta Eleştirel analize ve yoruma devam.
14. Hafta Shakespeare'in sonelerinden örnekler. Genel değerlendirme ve gözden geçirme. Sorular ve cevaplar.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARShakespeare, William. Complete Works, or any separate edition of his plays and sonnets.
Ackroyd, Peter. Shakespeare: The Biography. New York: Anchor, 2005.
Greenblatt, Stephen. Will in the World: How Shakespeare Became Shakespeare. 2004. London: Pimlico, 2005.
Rossiter, A.P. Angel with Horns and Other Shakespeare Lectures. Ed. Graham Storey. 1961. London: Longmans, 1966.
Lee, John. Shakespeare?s Hamlet and the Controversies of Self. Oxford: Clarendon, 2000.
Kott, Jan. Shakespeare Our Contemporary. Trans. Boleslaw Taborski. 2nd ed. London: Methuen, 1967.
Belsey, Catherine. The Subject of Tragedy: Identity and Difference in Renaissance Drama. London: Methuen, 1985.
Patterson, Annabel. Shakespeare and The Popular Voice. Cambridge, MA, and Oxford: Blackwell, 1989.
Wiles, David. Shakespeare?s Clown: Actor and Text in the Elizabethan Playhouse. Cambridge: Cambridge UP, 1988.
Weimann, Robert. Shakespeare and the Popular Tradition in the Theater: Studies in the Social Dimension of Dramatic Form and Function. Ed. Robert Schwartz. Baltimore: The Johns Hopkins UP, 1987.
Laroque, François. Shakespeare?s Festive World: Elizabethan Seasonal Entertainment and the Professional Stage; Trans. Janet Lloyd. Cambridge: Cambridge University Press, 1991.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav150
Sözlü115
Devam110
Toplam(%)75
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)75
Finalin Başarıya Oranı(%)25
Toplam(%)100
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1       
P2       
P3       
P4       
P5       
P6       
P7       
P8       
P9       
P10       
P11       
P12       
P13       
P14