Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) En eski ve yaygın bir edebiyat türü olarak destanın, klasik çağdan modern döneme kadar olan tarihsel gelişimini, geçirdiği biçim ve içerik değişikliklerini, tür özelliklerini bilir ve karşılaştırmalı olarak tartışır; 2) örnek metinleri, eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar; 3) destanın Amerikan edebiyatı içindeki önemini ve gelişimini tanır ve açıklayabilir; 4) genel edebiyat bilgisini ve anlayışını güçlendirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu derste, edebi bir anlatım biçimi olarak destana ilişkin tanım ve kuramlar, Homeros ile başlayan Batı destan geleneğinin Klasik Çağ'daki kökenleri ve özellikleri, Ortaçağ Avrupa edebiyatında destan ve romance biçimleri, Rönesans döneminden itibaren İngiliz edebiyatında destan türünün özellikleri ve geçirdiği evreler ve ayrıca Amerikan edebiyatında destan türünün yeri, özellikleri ve önemi örnekler verilerek incelenir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Edebiyat türü olarak destanın tanımı, özellikleri ve diğer edebi türlerden farklılıkları;
2. Hafta
Eski Yunan?da sözlü edebiyat geleneği içinde destanın yeri ve önemi; Homeros destanlarının özellikleri;
3. Hafta
Homeros destanlarından seçilen metinlerin incelenmesi ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirilmesi;
4. Hafta
Hellenistik dönemde destan türü; Apollodorus Rhodius?un The Argonauts destanının incelenmesi ve tartışılması;
5. Hafta
Vergilius?un destan kavramı; The Aeneid destanının incelenmesi, örnek metinlerin okunması ve yorumu;
6. Hafta
Ara Sınav I
7. Hafta
Anglo-Saxon döneminde ve Ortaçağ?da destan: Beowulf ve The Battle of Maldon;
8. Hafta
Ortaçağ'da yeni bir destansı tür olarak romance?ın içerik ve tür özellikleri; destansı anlatımların incelenmesi ve yorumu; The Song of Roland ;
9. Hafta
Neoklasik Çağ'da destan: Alexander Pope'un destan türünü alaycı ve güldürü amaçlı kullanımı; The Rape of the Lock eserinin incelenmesi ve tartışılması;
10. Hafta
Amerikan edebiyatında destan türünün kullanımı, özellikleri ve içerikleri; Freneau ve Barlow'dan örnekler;
11. Hafta
(Devam)
12. Hafta
Genel değerlendirme ve destan geleneğinin önemli aşamalarının gözden geçirilmesi.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Homer. The Iliad or The Odyssey (in translation); Apollodorus Rhodius, The Argonauts; Virgil, The Aeneid; Beowulf; The Battle of Maldon; The Song of Roland; Selected Arthurian Romances; Edmund Spenser, The Faerie Queene; John Milton, The Paradise Lost; Alexander Pope, The Rape of the Lock; Philip Freneau, The Rising Glory of America; Joel Barlow, Visions of Columbus; Walt Whitman, Leaves of Grass; Ezra Pound, The Cantos; Christopher N. Phillips, Epic in American Culture: Settlement to Reconstruction; Nardo, Don. Readings on Homer. San Diego, CA: Greenhaven P, 1998. Putnam, Michael C. J. Virgil's Aeneid: Interpretation and Influence. Chapel Hill: The U of North Carolina P. 1995. Jenkyns, Richard. Classical Epic: Homer and Virgil. Bristol: Bristol Classical P, 1992. Ogilvie, Robert Maxwell, Roman Literature and Society. Harmondsworth: Penguin, 1984. Newman, John Kevin. The Classical Epic Tradition. Madison, Wis., U of Wisconsin P, 1986; Murray, Gilbert. The Literature of Ancient Greece. Chicago: Phoenix, 1956.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
2
70
Devam
1
5
Toplam(%)
75
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
75
Finalin Başarıya Oranı(%)
25
Toplam(%)
100
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ