Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Programı (İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
DESTAN GELENEĞİ AMER444 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) En eski ve yaygın bir edebiyat türü olarak destanın, klasik çağdan modern döneme kadar olan tarihsel gelişimini, geçirdiği biçim ve içerik değişikliklerini, tür özelliklerini bilir ve karşılaştırmalı olarak tartışır;
2) örnek metinleri, eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar;
3) destanın Amerikan edebiyatı içindeki önemini ve gelişimini tanır ve açıklayabilir;
4) genel edebiyat bilgisini ve anlayışını güçlendirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu derste, edebi bir anlatım biçimi olarak destana ilişkin tanım ve kuramlar, Homeros ile başlayan Batı destan geleneğinin Klasik Çağ'daki kökenleri ve özellikleri, Ortaçağ Avrupa edebiyatında destan ve romance biçimleri, Rönesans döneminden itibaren İngiliz edebiyatında destan türünün özellikleri ve geçirdiği evreler ve ayrıca Amerikan edebiyatında destan türünün yeri, özellikleri ve önemi örnekler verilerek incelenir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Edebiyat türü olarak destanın tanımı, özellikleri ve diğer edebi türlerden farklılıkları;
2. Hafta Eski Yunan?da sözlü edebiyat geleneği içinde destanın yeri ve önemi; Homeros destanlarının özellikleri;
3. Hafta Homeros destanlarından seçilen metinlerin incelenmesi ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirilmesi;
4. Hafta Hellenistik dönemde destan türü; Apollodorus Rhodius?un The Argonauts destanının incelenmesi ve tartışılması;
5. Hafta Vergilius?un destan kavramı; The Aeneid destanının incelenmesi, örnek metinlerin okunması ve yorumu;
6. Hafta Ara Sınav I
7. Hafta Anglo-Saxon döneminde ve Ortaçağ?da destan: Beowulf ve The Battle of Maldon;
8. Hafta Ortaçağ'da yeni bir destansı tür olarak romance?ın içerik ve tür özellikleri; destansı anlatımların incelenmesi ve yorumu; The Song of Roland ;
9. Hafta Neoklasik Çağ'da destan: Alexander Pope'un destan türünü alaycı ve güldürü amaçlı kullanımı; The Rape of the Lock eserinin incelenmesi ve tartışılması;
10. Hafta Amerikan edebiyatında destan türünün kullanımı, özellikleri ve içerikleri; Freneau ve Barlow'dan örnekler;
11. Hafta (Devam)
12. Hafta Genel değerlendirme ve destan geleneğinin önemli aşamalarının gözden geçirilmesi.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARHomer. The Iliad or The Odyssey (in translation); Apollodorus Rhodius, The Argonauts; Virgil, The Aeneid; Beowulf; The Battle of Maldon; The Song of Roland; Selected Arthurian Romances; Edmund Spenser, The Faerie Queene; John Milton, The Paradise Lost; Alexander Pope, The Rape of the Lock; Philip Freneau, The Rising Glory of America; Joel Barlow, Visions of Columbus; Walt Whitman, Leaves of Grass; Ezra Pound, The Cantos;
Christopher N. Phillips, Epic in American Culture: Settlement to Reconstruction;
Nardo, Don. Readings on Homer. San Diego, CA: Greenhaven P, 1998.
Putnam, Michael C. J. Virgil's Aeneid: Interpretation and Influence. Chapel Hill: The U of North Carolina P. 1995.
Jenkyns, Richard. Classical Epic: Homer and Virgil. Bristol: Bristol Classical P, 1992.
Ogilvie, Robert Maxwell, Roman Literature and Society. Harmondsworth: Penguin, 1984.
Newman, John Kevin. The Classical Epic Tradition. Madison, Wis., U of Wisconsin P, 1986;
Murray, Gilbert. The Literature of Ancient Greece. Chicago: Phoenix, 1956.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav270
Devam15
Toplam(%)75
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)75
Finalin Başarıya Oranı(%)25
Toplam(%)100
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1       
P2       
P3       
P4       
P5       
P6       
P7       
P8       
P9       
P10       
P11       
P12       
P13       
P14