Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Programı (İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
DÜNYA EDEBİYATINDAN SEÇKİLER AMER440 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) edebiyatından seçilmiş önemli eserler hakkında bilgi sahibi olmuş olurlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu dersin amacı, öğrencileri dünyanın farklı bölgelerinde üretilen edebi eserlerle tanıştırmaktır. Bu doğrultuda, öğrencilere dünya edebiyatından seçkileri tanıtırken aynı zamanda onlara ulusal ve dilsel sınırların ötesinde edebi ve kültürel çalışma yapmanın metotlarını öğretmeyi amaçlar. Bu dersin sonunda öğrenciler, edebiyatın değerini dünya çapında değerlendirmeyi öğrenmiş olurlar.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Derse Giriş: Module 1: Bilim Kurgu
2. Hafta ?Nightfall? (1941) by Isaac Asimov (American)
3. Hafta Brave New World (1932) by Aldous Huxley (English)
4. Hafta Brave New World cont.
5. Hafta Module 2: Fantezi Edebiyatı ?A Very Old Man with Enormous Wings? (1955) by Gabriel Garcia Marquez (Colombian)
6. Hafta Coraline (2002) by Neil Gaiman (English)
7. Hafta Coraline cont.
8. Hafta Arasınav
9. Hafta Module 3: Varoluşçuluk ve Edebiyat Waiting for Godot (1953) by Samuel Beckett (Irish)
10. Hafta A Hero of Our Time (1840) by Mikhail Lermontov (Russian)
11. Hafta ?Prufrock? (1915) by T.S.Eliot (English)
12. Hafta ?Ben Ruhi Bey Nasılım?? (1976) by Edip Cansever (Turkish)
13. Hafta Madonna in a Fur Coat (1943) by Sabahattin Ali (Turkish)
14. Hafta Revizyon
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBuckner B., Trawick. World Literature. New York: Barnes and Noble, 1957
D?Haen, Theo, Cesar Dominguez, and Mads Rosendahl Thomsen. World Literature: A Reader. London and New York: Routledge, 2013.
Lawall, Sarah. Reading World Literature: Theory, History, Practice. Austin: University of Texas Press, 1994.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Devam110
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1
P1 
P2 
P3 
P4 
P5 
P6 
P7 
P8 
P9 
P10 
P11 
P12 
P13 
P14