Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) edebiyatından seçilmiş önemli eserler hakkında bilgi sahibi olmuş olurlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu dersin amacı, öğrencileri dünyanın farklı bölgelerinde üretilen edebi eserlerle tanıştırmaktır. Bu doğrultuda, öğrencilere dünya edebiyatından seçkileri tanıtırken aynı zamanda onlara ulusal ve dilsel sınırların ötesinde edebi ve kültürel çalışma yapmanın metotlarını öğretmeyi amaçlar. Bu dersin sonunda öğrenciler, edebiyatın değerini dünya çapında değerlendirmeyi öğrenmiş olurlar.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Derse Giriş: Module 1: Bilim Kurgu
2. Hafta
?Nightfall? (1941) by Isaac Asimov (American)
3. Hafta
Brave New World (1932) by Aldous Huxley (English)
4. Hafta
Brave New World cont.
5. Hafta
Module 2: Fantezi Edebiyatı ?A Very Old Man with Enormous Wings? (1955) by Gabriel Garcia Marquez (Colombian)
6. Hafta
Coraline (2002) by Neil Gaiman (English)
7. Hafta
Coraline cont.
8. Hafta
Arasınav
9. Hafta
Module 3: Varoluşçuluk ve Edebiyat Waiting for Godot (1953) by Samuel Beckett (Irish)
10. Hafta
A Hero of Our Time (1840) by Mikhail Lermontov (Russian)
11. Hafta
?Prufrock? (1915) by T.S.Eliot (English)
12. Hafta
?Ben Ruhi Bey Nasılım?? (1976) by Edip Cansever (Turkish)
13. Hafta
Madonna in a Fur Coat (1943) by Sabahattin Ali (Turkish)
14. Hafta
Revizyon
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Buckner B., Trawick. World Literature. New York: Barnes and Noble, 1957 D?Haen, Theo, Cesar Dominguez, and Mads Rosendahl Thomsen. World Literature: A Reader. London and New York: Routledge, 2013. Lawall, Sarah. Reading World Literature: Theory, History, Practice. Austin: University of Texas Press, 1994.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Devam
1
10
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ