Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Klasik Yunan ve Roma edebiyatını ana hatlarıyla tanır, gelişimini açıklar. 2) Eski çağ edebi türleri (destan, lirik, trajedi, komedi, pastoral), özellikleri ve bağlamı bakımından analiz eder, 3) Örnek metinleri, eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. 4) Bu edebiyatların gerek Batı edebiyat geleneği ve düşüncesi gerek, bu bağlamda, Amerikan edebiyatı üzerindeki etkisini yorumlar, tartışır. 5) Genel edebiyat bilgisini ve anlayışını güçlendirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu dersin içeriği, eski Yunan ve Roma edebiyatının, toplumsal, siyasal, kültürel ve edebi bir bağlamda anlatımından ve farklı türdeki örnek eserlerin ayrıntılı olarak incelenmesinden oluşur.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Eski Yunan?da sözlü edebiyat geleneği ve Homeros: rhapsodik anlatımlar; destanın tür olarak önemi ve Homeros?un destan kavramı
2. Hafta
Homeros ve Troya Savaşı; Homeros?un destanları: İlyada ve Odyssea; tür, yapı, anlatım, tipleme özellikleri; okumalar ve eleştirel yorumlar;
3. Hafta
İlyada veya Odyssea?nın tam metin olarak incelenmesi; Homeros?un kahramanlık kavramı ve Akhilleos ile Hektor?un karşılkaştırılması.
4. Hafta
Hesiodos?un anlatım özellikleri ve mitolojiye yaklaşımı; eserlerinden okumalar ve seçilmiş metinler üzerinde eleştirel yorumlar.
5. Hafta
Yunan lirik şiiri (Pindar, Sapho, ve fragmanlardan seçmeler): anlatım ve tür özellikleri; örnek metinlerin incelenmesi;
6. Hafta
Ara sınav I
7. Hafta
Yunan tragedyasının doğuşu ve gelişimi; tragedya kurgulamasında ve anlatımında, Aeskylos, Sophocles ve Euripides arasındaki benzerlikler ve farklılıklar; metinlerle örneklemeler; bir tragedyanın kapsamlı incelenmesi;
8. Hafta
Yunan komedyasının doğuşu ve gelişimi; Aristophanes?in komedi anlayışı; bir komedinin tam metin olarak incelenmesi; eleştirel yorumlar.
9. Hafta
Hellenistik dönemde Yunan edebiyatı; pastoral şiir ve Theokritos.
10. Hafta
Roma edebiyatının gelişimi ve Yunan edebiyatından etkilenmeler; erken dönem Roma şair ve yazarları; Augustus döneminde Roma edebiyatı: Vergilius, Horatius, Ovidius.
11. Hafta
Ara sınav II
12. Hafta
Metin incelemeleri ve yorumları; Neoterik şairlerden okumalar.
13. Hafta
Seneca?nın tragedyaları; Yunan tragedyası ile karşılaştırmalı bir tam metnin incelenmesi;
14. Hafta
Roma komedyası: Plautus ve Terentius; Yunan komedyasından farklılıklar; bir komedi metninin incelenmesi.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Homer. The Iliad or The Odyssey (in translation); Virgil. The Aeneid (in translation); Selected plays in translation by Aeschylus, Sophocles, Euripides, Aristophanes, Seneca, Plautus and Terentius. Selected Greek and Roman poetry in translation; Rubino, Carl A. Approches to Homer. Austin : U of Texas P, 2011. Lane Fox, Robin. The Classical World : An Epic History from Homer to Hadrian. New York : Basic Books, 2006. Nardo, Don. Readings on Homer. San Diego, CA : Greenhaven P, 1998. Putnam, Michael C. J. Virgil's Aeneid: Interpretation and Influence. Chapel Hill: The U of North Carolina P. 1995. Jenkyns, Richard. Classical Epic : Homer and Virgil. Bristol: Bristol Classical P, 1992. Baldock, Marion. Greek Tragedy : An Introduction. Bristol : Bristol Classical P, 1989. Goldhill, Simon. Reading Greek Tragedy. Cambridge: Cambridge UP, 1986. Ogilvie, Robert Maxwell, Roman Literature and Society. Harmondsworth: Penguin, 1984. Newman, John Kevin. The Classical Epic Tradition. Madison, Wis., U of Wisconsin P, 1986; Murray, Gilbert. The Literature of Ancient Greece. Chicago: Phoenix, 1956.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
2
50
Sözlü
1
15
Devam
1
10
Toplam(%)
75
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
75
Finalin Başarıya Oranı(%)
25
Toplam(%)
100
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ