Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Programı (İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
KLASİK EDEBİYAT AMER436 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Klasik Yunan ve Roma edebiyatını ana hatlarıyla tanır, gelişimini açıklar.
2) Eski çağ edebi türleri (destan, lirik, trajedi, komedi, pastoral), özellikleri ve bağlamı bakımından analiz eder,
3) Örnek metinleri, eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar.
4) Bu edebiyatların gerek Batı edebiyat geleneği ve düşüncesi gerek, bu bağlamda, Amerikan edebiyatı üzerindeki etkisini yorumlar, tartışır.
5) Genel edebiyat bilgisini ve anlayışını güçlendirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu dersin içeriği, eski Yunan ve Roma edebiyatının, toplumsal, siyasal, kültürel ve edebi bir bağlamda anlatımından ve farklı türdeki örnek eserlerin ayrıntılı olarak incelenmesinden oluşur.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Eski Yunan?da sözlü edebiyat geleneği ve Homeros: rhapsodik anlatımlar; destanın tür olarak önemi ve Homeros?un destan kavramı
2. Hafta Homeros ve Troya Savaşı; Homeros?un destanları: İlyada ve Odyssea; tür, yapı, anlatım, tipleme özellikleri; okumalar ve eleştirel yorumlar;
3. Hafta İlyada veya Odyssea?nın tam metin olarak incelenmesi; Homeros?un kahramanlık kavramı ve Akhilleos ile Hektor?un karşılkaştırılması.
4. Hafta Hesiodos?un anlatım özellikleri ve mitolojiye yaklaşımı; eserlerinden okumalar ve seçilmiş metinler üzerinde eleştirel yorumlar.
5. Hafta Yunan lirik şiiri (Pindar, Sapho, ve fragmanlardan seçmeler): anlatım ve tür özellikleri; örnek metinlerin incelenmesi;
6. Hafta Ara sınav I
7. Hafta Yunan tragedyasının doğuşu ve gelişimi; tragedya kurgulamasında ve anlatımında, Aeskylos, Sophocles ve Euripides arasındaki benzerlikler ve farklılıklar; metinlerle örneklemeler; bir tragedyanın kapsamlı incelenmesi;
8. Hafta Yunan komedyasının doğuşu ve gelişimi; Aristophanes?in komedi anlayışı; bir komedinin tam metin olarak incelenmesi; eleştirel yorumlar.
9. Hafta Hellenistik dönemde Yunan edebiyatı; pastoral şiir ve Theokritos.
10. Hafta Roma edebiyatının gelişimi ve Yunan edebiyatından etkilenmeler; erken dönem Roma şair ve yazarları; Augustus döneminde Roma edebiyatı: Vergilius, Horatius, Ovidius.
11. Hafta Ara sınav II
12. Hafta Metin incelemeleri ve yorumları; Neoterik şairlerden okumalar.
13. Hafta Seneca?nın tragedyaları; Yunan tragedyası ile karşılaştırmalı bir tam metnin incelenmesi;
14. Hafta Roma komedyası: Plautus ve Terentius; Yunan komedyasından farklılıklar; bir komedi metninin incelenmesi.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARHomer. The Iliad or The Odyssey (in translation);
Virgil. The Aeneid (in translation);
Selected plays in translation by Aeschylus, Sophocles, Euripides, Aristophanes, Seneca, Plautus and Terentius.
Selected Greek and Roman poetry in translation;
Rubino, Carl A. Approches to Homer. Austin : U of Texas P, 2011.
Lane Fox, Robin. The Classical World : An Epic History from Homer to Hadrian. New York : Basic Books, 2006.
Nardo, Don. Readings on Homer. San Diego, CA : Greenhaven P, 1998.
Putnam, Michael C. J. Virgil's Aeneid: Interpretation and Influence. Chapel Hill: The U of North Carolina P. 1995.
Jenkyns, Richard. Classical Epic : Homer and Virgil. Bristol: Bristol Classical P, 1992.
Baldock, Marion. Greek Tragedy : An Introduction. Bristol : Bristol Classical P, 1989.
Goldhill, Simon. Reading Greek Tragedy. Cambridge: Cambridge UP, 1986.
Ogilvie, Robert Maxwell, Roman Literature and Society. Harmondsworth: Penguin, 1984.
Newman, John Kevin. The Classical Epic Tradition. Madison, Wis., U of Wisconsin P, 1986;
Murray, Gilbert. The Literature of Ancient Greece. Chicago: Phoenix, 1956.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav250
Sözlü115
Devam110
Toplam(%)75
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)75
Finalin Başarıya Oranı(%)25
Toplam(%)100
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1         
P2         
P3         
P4         
P5         
P6         
P7         
P8         
P9         
P10         
P11         
P12         
P13         
P14