Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Programı (İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
SÖMÜRGECİLİK VE SÖMÜRGECİLİK SONRASI ARAŞTIRMALARI AMER419 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Defne Tutan
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Sömürgecilik Sonrası Dönemin kültürel özelliklerinin, yirminci yüzyıldaki kültürel ve yazınsal yansımalarını irdeleyebileceklerdir.
2) Sömürgecilik Sonrası Döneme ait çeşitli kuramlar ve farklı bakış açıları arasında bağ kurabileceklerdir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu ders sömürgecilik ve sömürgecilik sonrası dönemin, 20. yüzyıldaki kültürel ve yazınsal yansımalarını ele alır. Derste sömürgecilik sonrası dönemin oryantalizm, kültürel emperyalizm, yeni sömürgecilik ve küreselleşme gibi çağrışımları vurgulanacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Giriş: Sömürgeciliğin Tarihine Genel Bakış.
2. Hafta Giriş: Sömürgeciliğin Tarihine Genel Bakış.
3. Hafta Kavramsal Tartışmalar: Sömürgecilik, Emperyalizm, Sömürgecilik Sonrası, Yeni Sömürgecilik.
4. Hafta Kavramsal Tartışmalar: Sömürgecilik, Emperyalizm, Sömürgecilik Sonrası, Yeni Sömürgecilik.
5. Hafta Metin İncelemesi.
6. Hafta Edward Said ve 'Orientalism' Kuramı.
7. Hafta Metin İncelemesi.
8. Hafta Tekrar ve Ara Sınav.
9. Hafta Homi Bhabha ve 'Hybridity' Kuramı.
10. Hafta Metin İncelemesi.
11. Hafta Gayatri C. Spivak ve 'Subaltern' Kuramı.
12. Hafta Metin İncelemesi.
13. Hafta Sömürgecilik Sonrası Dönemde Amerikan Toplumu.
14. Hafta Metin İncelemesi.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAshcroft, Bill, Gareth Griffiths, and Helen Tiffin, eds. The Post-Colonial Studies Reader. London: Routledge, 2001.

Childs, Peter, and Patrick Williams. An Introduction to Post-Colonial Theory. Hertfordshire: Prentice, 1997.

King, C. Richard, ed. Postcolonial America. Urbana: U of Illinois P, 2000.

Rajan, Gita, and Radhika Mohanram, eds. Postcolonial Discourse and Changing Cultural Contexts: Theory and Criticism. Westport: Greenwood, 1995.

Said, Edward W. Culture and Imperialism. London: Vintage, 1993.

Said, Edward W. Orientalism. New York: Vintage, 1994.

Singh, Amritjit, and Peter Schmidt, eds. Postcolonial Theory and the United States: Race, Ethnicity, and Literature. Jackson: UP of Mississippi, 2000.

Williams, Patrick, and Laura Chrisman. Colonial Discourse and Postcolonial Theory: A Reader. Hemel Hempstead: Harvester, 1993.

Young, Robert J. C. Postcolonialism: An Historical Introduction. Oxford: Blackwell, 2001.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Proje,Sunum,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev315
Proje125
Toplam(%)70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)70
Finalin Başarıya Oranı(%)30
Toplam(%)100
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2
P1   
P2   
P3   
P4   
P5   
P6   
P7   
P8   
P9   
P10   
P11   
P12   
P13   
P14