Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) geleneksel edebi türler dışındaki diğer anlatım türlerini tanır, özelliklerini bilir; 2) farklı anlatımları, sosyal, kültürel, siyasal, ideolojik ve tarihsel bağlamda değerlendirir; 3) örnek metinleri, eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar; 4) genel edebiyat bilgisini ve anlayışını güçlendirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu derste, roman, tiyatro, şiir, kısa öykü gibi geleneksel edebi türler dışında kalan seyahatname, biyografi, otobiyografi, mektup, anı ve günlük türünde yazılmış farklı anlatım biçimleri, gerek Amerikan gerek İngiliz yazarlarından seçilen örneklerle tür ve içerik bağlamında incelenir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersin konu içeriği ve gerekliliği üzerinde durulur. Diğer anlatım türlerinin önemi, farklılıkları anlatılır. Genel edebiyat incelemelerine katkıları vurgulanır.
2. Hafta
Biyografi ve otobiyografi, kuram, tür ve içerik özellikleri bakımından incelenir. Bu türlerin tarihsel gelişim ve edebi değeri üzerinde durulur.
3. Hafta
Seçilmiş ve farklı dönemlere ait biyografi ve otobiyografi metinleri örnek olarak incelenir, yorumlanır.
4. Hafta
Örnek metin incelemelerine devam edilir.
5. Hafta
Biyografi ve otobiyografi incelemelerinden anı ve günlük incelemelerine geçilir. Kuram, anlatım ve yazım farklılıkları ele alınır. Örnek metinler incelenir ve yorumlanır.
6. Hafta
Ara sınav I
7. Hafta
Anı ve günlük metinlerinin incelenmesine devam edilir.
8. Hafta
Diğer bir anlatım türü olarak mektup yazımı üzerinde durulur. Mektup yazımının edebi özellikleri, kuramsal bağlamı, üslup farklılıkları ele alınır. Çeşitli dönemlerden seçilen örnek mektup metinleri incelenir, yorumlanır.
9. Hafta
Mektup metinlerinin incelenmesine devam edilir.
10. Hafta
Ara sınav II
11. Hafta
Seyahat kuramı, sosyal ve kültürel bağlamda ele alınır. Seyahatname yazımının edebi ve kültürel özellikleri üzerinde durulur. Seyahat edebiyatının nitelikleri irdelenir. Seçilmiş örnek seyahatname metinleri ile kuram, içerik, tür, anlatım ve kültürel önemi anlatılır.
12. Hafta
Çeşitli dönemlere ait örnek seyahat metinleri incelenir, eleştirel bir bakışla yorumlanır.
13. Hafta
Seyahat metinlerinin incelenmesine devam edilir; tarih ve edebiyat araştırmalarında seyahatnamelerin kaynak olarak önemi anlatılır.
14. Hafta
Genel değerlendirme ve gözden geçirme. Sorular ve cevaplar.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Çeşitli seyahatname, biyografi, otobiyografi, mektup, anı ve günlük metinlerinden seçmeler; Nadel, Ira Bruce. Biography: Fiction, Fact & Form. New York: St Martin?s Press, 1984. Backscheider, P. R. Reflections on biography. New York: Oxford University Press, 1997. Rojek, Chris. Touring Cultures: Transformations of Travel and Theory. London: Routledge, 1997. Johnson, Erica L. Cultural Memory, Memorials, and Reparative Writing. Palgrave Studies in Affect Theory and Literary Criticism.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Soru-Cevap,Tartışma,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
2
50
Sözlü
1
15
Devam
1
10
Toplam(%)
75
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
75
Finalin Başarıya Oranı(%)
25
Toplam(%)
100
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ