Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Programı (İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
DİĞER ANLATIM TÜRLERİ AMER400 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) geleneksel edebi türler dışındaki diğer anlatım türlerini tanır, özelliklerini bilir;
2) farklı anlatımları, sosyal, kültürel, siyasal, ideolojik ve tarihsel bağlamda değerlendirir;
3) örnek metinleri, eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar;
4) genel edebiyat bilgisini ve anlayışını güçlendirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu derste, roman, tiyatro, şiir, kısa öykü gibi geleneksel edebi türler dışında kalan seyahatname, biyografi, otobiyografi, mektup, anı ve günlük türünde yazılmış farklı anlatım biçimleri, gerek Amerikan gerek İngiliz yazarlarından seçilen örneklerle tür ve içerik bağlamında incelenir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin konu içeriği ve gerekliliği üzerinde durulur. Diğer anlatım türlerinin önemi, farklılıkları anlatılır. Genel edebiyat incelemelerine katkıları vurgulanır.
2. Hafta Biyografi ve otobiyografi, kuram, tür ve içerik özellikleri bakımından incelenir. Bu türlerin tarihsel gelişim ve edebi değeri üzerinde durulur.
3. Hafta Seçilmiş ve farklı dönemlere ait biyografi ve otobiyografi metinleri örnek olarak incelenir, yorumlanır.
4. Hafta Örnek metin incelemelerine devam edilir.
5. Hafta Biyografi ve otobiyografi incelemelerinden anı ve günlük incelemelerine geçilir. Kuram, anlatım ve yazım farklılıkları ele alınır. Örnek metinler incelenir ve yorumlanır.
6. Hafta Ara sınav I
7. Hafta Anı ve günlük metinlerinin incelenmesine devam edilir.
8. Hafta Diğer bir anlatım türü olarak mektup yazımı üzerinde durulur. Mektup yazımının edebi özellikleri, kuramsal bağlamı, üslup farklılıkları ele alınır. Çeşitli dönemlerden seçilen örnek mektup metinleri incelenir, yorumlanır.
9. Hafta Mektup metinlerinin incelenmesine devam edilir.
10. Hafta Ara sınav II
11. Hafta Seyahat kuramı, sosyal ve kültürel bağlamda ele alınır. Seyahatname yazımının edebi ve kültürel özellikleri üzerinde durulur. Seyahat edebiyatının nitelikleri irdelenir. Seçilmiş örnek seyahatname metinleri ile kuram, içerik, tür, anlatım ve kültürel önemi anlatılır.
12. Hafta Çeşitli dönemlere ait örnek seyahat metinleri incelenir, eleştirel bir bakışla yorumlanır.
13. Hafta Seyahat metinlerinin incelenmesine devam edilir; tarih ve edebiyat araştırmalarında seyahatnamelerin kaynak olarak önemi anlatılır.
14. Hafta Genel değerlendirme ve gözden geçirme. Sorular ve cevaplar.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARÇeşitli seyahatname, biyografi, otobiyografi, mektup, anı ve günlük metinlerinden seçmeler;
Nadel, Ira Bruce. Biography: Fiction, Fact & Form. New York: St Martin?s Press, 1984.
Backscheider, P. R. Reflections on biography. New York: Oxford University Press, 1997.
Rojek, Chris. Touring Cultures: Transformations of Travel and Theory. London: Routledge, 1997.
Johnson, Erica L. Cultural Memory, Memorials, and Reparative Writing. Palgrave Studies in Affect Theory and Literary Criticism.

ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Tartışma,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav250
Sözlü115
Devam110
Toplam(%)75
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)75
Finalin Başarıya Oranı(%)25
Toplam(%)100
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1       
P2       
P3       
P4       
P5       
P6       
P7       
P8       
P9       
P10       
P11       
P12       
P13       
P14