Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) temel müzik terimlerine aşina olacaklardır 2) yirminci yüzyıldan günümüze kadar olan müzik türlerini tanıyıp tanımlayacaklardır 3) müzikte yeniliklere yol açan tarihsel bağlama vakıf olacaklardır
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu ders, genelde kitle tüketim toplumunun, özelde popüler müziğin gelişimini sağlayan Amerikan toplumu dinamiklerini inceler. Bu inceleme yirminci yüzyılın başından bu yana ortaya çıkan, ragtime, dixieland, swingi bebop, ritim ve blues, rock ve soul gibi popüler müzik türlerini ve bunların 1980lerde funk ve hip hopa dönüşümünü içerir. Öğrenciler derste öğrendikleri temel bilgileri kullanarak kendi favori müzik türlerini ve çağdaş performansları değerlendirir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersin Tanıtılması; Dinleme ve ses kalitesinin belirlenmesi
2. Hafta
Ragtime, Syncopators, JugBands
3. Hafta
Dixieland Jazz
4. Hafta
Chicago Jazz, Blues Divas
5. Hafta
Swing dönemi
6. Hafta
Be-Bop, Cool Jazz
7. Hafta
Rhythm and Blues, Latin Jazz
8. Hafta
Chess Records, Soul
9. Hafta
Hard Bop, Second Stream
10. Hafta
Folk müzikte yeniden canlanma, Rock and Roll
11. Hafta
Jazz fusion
12. Hafta
Psychedelia
13. Hafta
Funk müziğin kökenleri
14. Hafta
Funk Fusion, Rap ve Hip Hop
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Holoman, D. Kern. Writing About Music: A Style Sheet. Oakland: U of California P, 2014. Stephans, Michael. Experienceing Jazz: A Listener's Companion. Lanham, MD: Scarecrow Press, 2013. Myers, Marc. Why Jazz Happened. Oakland: U of California P, 2013. Kennedy, Victor. Strange Brew: Metaphors of Magic and Science in Rock Music. Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars, 2013. Burnett, Gary W. The Gospel According to the Blues. Eugene, OR: Cascade, 2014.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ödev
6
50
Proje
1
50
Toplam(%)
100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
100
Finalin Başarıya Oranı(%)
0
Toplam(%)
100
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ