Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Programı (İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
AMERİKAN KÜLTÜRÜ VE MÜZİK AMER397 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) temel müzik terimlerine aşina olacaklardır
2) yirminci yüzyıldan günümüze kadar olan müzik türlerini tanıyıp tanımlayacaklardır
3) müzikte yeniliklere yol açan tarihsel bağlama vakıf olacaklardır
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu ders, genelde kitle tüketim toplumunun, özelde popüler müziğin gelişimini sağlayan Amerikan toplumu dinamiklerini inceler. Bu inceleme yirminci yüzyılın başından bu yana ortaya çıkan, ragtime, dixieland, swingi bebop, ritim ve blues, rock ve soul gibi popüler müzik türlerini ve bunların 1980lerde funk ve hip hopa dönüşümünü içerir. Öğrenciler derste öğrendikleri temel bilgileri kullanarak kendi favori müzik türlerini ve çağdaş performansları değerlendirir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin Tanıtılması; Dinleme ve ses kalitesinin belirlenmesi
2. Hafta Ragtime, Syncopators, JugBands
3. Hafta Dixieland Jazz
4. Hafta Chicago Jazz, Blues Divas
5. Hafta Swing dönemi
6. Hafta Be-Bop, Cool Jazz
7. Hafta Rhythm and Blues, Latin Jazz
8. Hafta Chess Records, Soul
9. Hafta Hard Bop, Second Stream
10. Hafta Folk müzikte yeniden canlanma, Rock and Roll
11. Hafta Jazz fusion
12. Hafta Psychedelia
13. Hafta Funk müziğin kökenleri
14. Hafta Funk Fusion, Rap ve Hip Hop
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARHoloman, D. Kern. Writing About Music: A Style Sheet. Oakland: U of California P, 2014.
Stephans, Michael. Experienceing Jazz: A Listener's Companion. Lanham, MD: Scarecrow Press, 2013.
Myers, Marc. Why Jazz Happened. Oakland: U of California P, 2013.
Kennedy, Victor. Strange Brew: Metaphors of Magic and Science in Rock Music. Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars, 2013.
Burnett, Gary W. The Gospel According to the Blues. Eugene, OR: Cascade, 2014.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ödev650
Proje150
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1     
P2     
P3     
P4     
P5     
P6     
P7     
P8     
P9     
P10     
P11     
P12     
P13     
P14