Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Amerikan doğa yazınını tarihsel ve kuramsal bağlamında tartışabileceklerdir. 2) Ele alınan yazınsal metinleri doğa ve çevre ile ilgili günümüz bakış açıları ışığında irdeleyebileceklerdir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu ders, Amerikan doğa yazınını kuramsal ve tarihsel açıdan ele alır. Doğa-yazın ilişkisi ile ilgili günümüz kuramsal yaklaşımlarının ışığında, başta kurmaca-dışı yazın örnekleri olmak üzere çeşitli yazın türlerinden metinler tartışılır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Giriş: Doğa-Kültür Tartışmaları
2. Hafta
Giriş: Gününüz Yazın Kuramlarında Doğa
3. Hafta
Amerikan Yazınında Doğa: Yerli Amerikalı Bakış Açıları
4. Hafta
Vahşi Doğa: Püriten Bakış Açıları
5. Hafta
ARA SINAV
6. Hafta
19. Yüzyıl: Aşkıncılar ve Doğa
7. Hafta
Henry David Thoreau
8. Hafta
20. Yüzyıl: Milli Parklar, Politika, Yazın
9. Hafta
20. Yüzyıl: Aldo Leopold ve Çevre Etiği
10. Hafta
ARA SINAV
11. Hafta
Günümüz Amerikan Yazınında Doğa: Çeşitli metinler
12. Hafta
Günümüz Amerikan Yazınında Doğa: Çeşitli metinler
13. Hafta
Günümüz Amerikan Yazınında Doğa: Çeşitli metinler
14. Hafta
Tekrar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Baym, Nina, et al., editors. The Norton Anthology of American Literature. 8th ed., Norton, 2011. Finch, Robert, and John Elder, editors. Nature Writing: The Tradition in English. Norton, 2002. Ingram, Annie Merrill, et al., editors. Coming into Contact: Explorations in Ecocritical Theory and Practice. U of Georgia P, 2007. McKibben, Bill, ed. American Earth: Environmental Writing Since Thoreau. Library of America, 2008.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
2
60
Ödev
3
5
Mini-Sınav
2
5
Toplam(%)
70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
70
Finalin Başarıya Oranı(%)
30
Toplam(%)
100
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ