Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) öykü, mit ve geleneklerin Amerikan kimliğine olan katkılarını araştırabileceklerdir. 2) öykülerin ve öykü anlatma olgusunun kültürel ve sosyal önemini tartışabileceklerdir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu derste kültürel gelişmede öykünün önemi tartışılır ve bu doğrultuda Amerikan kültürünün ve alt kültürlerinin temel öyküleri, mit ve gelenekleri incelenir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Giriş; Barden, Thomas E. Folklore and American Democratic Literature, Emory Eliott and Jackie Stallcup, American Oral Tradition
2. Hafta
Ulusu Oluşturmak: Avrupa ve Amerika: Benjamin Franklin, Information to Those Who Would Remove to America; Royall Tyler, The Contrast
3. Hafta
Yerli Amerikalı Folkloru ve Yazınında Hilebaz Figürleri: Trickster Tales: From the Winnebago Trickster Cycle; Zitkala ?a, Iktomi and the Fawn; Gerald Vizenor, Almost Browne
4. Hafta
Afrikalı Amerikalı Folkloru ve Yazınında Hilebaz Figürleri: Joel Chandler Harris, The Wonderful Tar Baby Story; How Mr. Rabbit Was Too Sharp for Mr Fox; Zora Neale Hurston, High John de Conquer
5. Hafta
Amerikan Folklorundan Amerikan Yazınına: The Tall Tale: Thomas Bangs Thorpe, The Big Bear of Arkansas; Mark Twain, The Notorious Jumping Frog of Calaveras County
6. Hafta
Ara Sınav I
7. Hafta
Pioneer Anlatıları: Daniel Webster from First Settlement of New England; Caroline Stansbury Kirkland from A New Home?Wholl Follow; or, Glimpses of Western Life; Francis Parkman Jr. from The California and Oregon Trail
8. Hafta
Amerikan Yazınsal Türleri: Esirlik Anlatıları; Mary Rowlandson, A Narrative of the Captivity and Restoration of Mrs. Mary Rowlandson
9. Hafta
Amerikan Yazınsal Türleri: Kölelik Anlatıları; Narrative of the Life of Frederick Douglass, an American Slave
Rudolofo A. Anaya, The Christmas Play; Carlos Bulosan, Be American
12. Hafta
Ara Sınav II
13. Hafta
Özyaşamsal Anlatılar; Maxine Hong Kingston, No Name Woman;bGloria Anzaldua, La conciencia de la mestiza / Towards a New Consciousness
14. Hafta
Kurmacadışı Yaratıcı Yazın: Creative Nonfiction
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Ammons, Elizabeth, and Annette White-Parks, editors. Tricksterism in the Turn of the Century American Literature: A Multicultural Perspective. Hanover and London, UP of New England, 1994.
Barden, Thomas E. Folklore and American Democratic Literature. Representing and Imagining America, edited by Philip John Davies, Keele, Keele UP, 1996. 57-65.
Bronner, Simon. Following Tradition : Folklore in the Discourse of American Culture, Logan, UT, Utah State UP, 1998. Proquest Ebook Central.
Brunvand, Jan Harold, editor. American Folklore: An Encyclopedia. New York and London, Garland, 1996.
Bryant, Jerry H. Born in a Mighty Bad Land: The Violent Man in African American Folklore and Fiction. Bloomington and Indianapolis, Indiana UP, 2003. Proquest Ebook Central.
Le Beau, Bryan F. America Imagines Itself in Its National Holidays: Collective Memories of the Founding Fathers.
Representing and Imagining America, edited by Philip John Davies, Keele, Keele UP, 1996. 45-53.
Leeming, David Adams, general editor. The Storytelling Encyclopedia. Phoenix, AZ, Oryx, 1997.
Levine, Robert S., general editor. The Norton Anthology of American Literature. 9th edition, New York, Norton, 2017.
Smith, Jeanne Rosier. Writing Tricksters: Mythic Gambols in American Ethnic Literature. Berkeley, CA, U of California P, 1997.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
2
60
Ödev
5
10
Toplam(%)
70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
70
Finalin Başarıya Oranı(%)
30
Toplam(%)
100
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ