Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Programı (İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
MODERN TİYATRO AMER341 Beşinci Yarıyıl (Güz) 3 + 0 6

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI3
YARIYILBeşinci Yarıyıl (Güz)
AKTS6
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) çeşitli dramatik teknikleri tanımlar,
2) modern tiyatronun klasik formları nasıl değiştirdiğini tartışır,
3) sahneleme teknikleri ve metinler arasındaki ilişkiyi analiz eder.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu ders Avrupa Tiyatrosunun 19. yy'dan itibaren tarihi gelişimine odaklanır. Dersin amacı, öğrencilerin Realist, Absurd, Naturalist ve Epic türde eserleri inceleyerek, Avrupa tiyatrosundaki ana akımlara, türlere ve yaklaşımlara eleştirel bir bakış açısı geliştirmelerini sağlamaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Giriş
2. Hafta Beginnings of Modern Drama: History, Tradition, and Innovation
3. Hafta Realistic Drama; Henrik Ibsen, A Doll?s House (1879)
4. Hafta Henrik Ibsen, A Doll?s House (1879)
5. Hafta Anton Chekhov, The Cherry Orchard (1904)
6. Hafta Anton Chekhov, The Cherry Orchard (1904)
7. Hafta Anton Chekhov, The Cherry Orchard (1904); Anti-Realism: Luigi Pirandello, from "On Humor" (1908)
8. Hafta Arasınav
9. Hafta Epic Drama; Bertolt Brecht, Mother Courage and Her Children (1939)
10. Hafta Bertolt Brecht, Mother Courage and Her Children (1939)
11. Hafta Absurd Drama; Samuel Beckett, Waiting for Godot (1952)
12. Hafta Samuel Beckett, Waiting for Godot (1952)
13. Hafta Harold Pinter, The Dumb Waiter (1960)
14. Hafta Harold Pinter, The Dumb Waiter (1960)
15. Hafta Genel Tekrar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARHenrik Ibsen, A Doll?s House (1879). Penguin, 1995.
Anton Chekhov, The Cherry Orchard (1904). Faber, 2001.
Bertolt Brecht, Mother Courage and Her Children (1969). Norton, 2001.
Samuel Beckett, Waiting for Godot (1953). Penguin, 1998.
Harold Pinter, The Dumb Waiter (1960). Penguin, 1998.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev220
Mini-Sınav110
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü / 30
Dersin AKTS Kredisi6
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1     
P2     
P3     
P4     
P5     
P6     
P7     
P8     
P9     
P10     
P11     
P12     
P13     
P14