DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Amerika?nın diğer uluslardan temel olarak nasıl ve neden farklı olduğunu tutarlı bir şekilde açıklar. 2) Amerikan dış politikası yaklaşımlarının ve kısıtlamalarının sonuçlarını değerlendirir 3) Amerikan dış politika kurumları ve aktörleri ile bunların sahip olduğu etkinin kaynakları hakkında bilgi sahibi olur
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | |
DERS TANIMI | Bu ders, Amerika'nın dünya tarihindeki rolüne odaklanarak Amerika kavramını küresel bir bağlamda incelemek için tasarlanmıştır. Dünya meselelerinin ABD kültürü ve toplumu üzerindeki etkisi dersin ana konusudur. Bu ana konu, Amerika Birleşik Devletleri'nin dünya siyasetindeki rolünün tarihi ve ondokuzuncu yüzyılın sonlarından günümüze kadar olan dönemde Amerikan dış politikasının evrimi ile zenginleştirilmiştir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Giriş | 2. Hafta | Amerikan Dış Politikasının Tarihi | 3. Hafta | Amerikan Dış Politikasında Önemli Aktörler ve Kurumlar | 4. Hafta | Amerikan İdeolojisi: Liberal Hegemonya | 5. Hafta | Amerikan İstisnacılığı | 6. Hafta | Amerikan İstisnacılığının Etkileri | 7. Hafta | Amerika?nın Dünyadaki Rolü Hakkında | 8. Hafta | ARA SINAV | 9. Hafta | Değişen Dünyada Amerikan İstisnacılığı | 10. Hafta | Küresel Çağda Dış Politika | 11. Hafta | Savaşlar ve Güvenlik Stratejilerine Genel Bir Bakış | 12. Hafta | Daha Açık Bir Dünyada Amerikan Ekonomisi ve Devlet Yönetimi | 13. Hafta | Yeni Amerikan Diplomasisi | 14. Hafta | Dış Politika ve Sürdürülebilir Kalkınma | 15. Hafta | |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | John Kingdon, American the Unusual (New York: St. Martin?s/Worth, 1999) Jeffery D. Sachs, A New Foreign Policy: Beyond American Exceptionalism (New York: Columbia University Press, 2018) Stephen G. Brooks and William C. Wohlforth, America Abroad: The United States? Global Role in the 21st Century, 2016, Oxford University Press
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Soru-Cevap,Diğer,Tartışma |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 20 | Ödev | 2 | 10 | Mini-Sınav | 3 | 10 | Proje | 1 | 20 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | 3 | 1 | 3 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 8 | 8 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 8 | 8 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 2 | 3 | 6 | Proje | 1 | 6 | 6 | Toplam İş Yükü | | | 119 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 3,96 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | İngilizce |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |