Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Programı (İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
EDEBİYAT VE BELLEK ACL483 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) bellek çalışmaları ile edebiyat arasındaki ilişkiyi inceler,
2) bellek kavramını farklı kültürel bağlamlarla ilişkilendirerek tartışır,
3) edebi metinlerde belleğin işleyişini analiz eder.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIBu ders, belleğin inşasını anlamaya yönelik temel yaklaşımları sosyal, kültürel ve politik etkenlerle ilişkili olarak ele alır. Bellek kavramının tarihini tartışarak ve edebi eserlerde milliyetçilik, kültürlerarasılık, travma, göç gibi temalara odaklanarak bellek temsillerini inceler.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Giriş: Bellek Çalışmaları
2. Hafta Bellek kavramının tarihi
3. Hafta Klasik ve çağdaş bellek teorileri
4. Hafta Günümüzde bellek kavramına bakış
5. Hafta Kolektif ve kültürel bellek
6. Hafta Bellek ve tarih
7. Hafta Ara sınav
8. Hafta Bellek ve ulus
9. Hafta Bellek ve kültürlerarasılık
10. Hafta Bellek ve kültürlerarasılık
11. Hafta Bellek ve göç
12. Hafta Bellek ve travma
13. Hafta Bellek ve travma
14. Hafta Genel tekrar
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAssmann, Aleida. Cultural Memory and Western Civilization: Functions, Media, Archives. 1999. Translated by Aleida Assmann and David Henry Wilson. Cambridge UP, 2011.
Bond, Lucy, and Jessica Rapson, editors. Introduction. The Transcultural Turn: Interrogating Memory Between and Beyond Borders. De Gruyter, 2014
Bond, Lucy, Stef Craps, Pieter Vermeulen, editors. Introduction. Memory Unbound: Tracing the Dynamics of Memory Studies. Berghahn Books, 2016.
Crownshaw, Rick, editor. Introduction. Transcultural Memory. Routledge, 2013.
Creet, Julia. Editor. Introduction. Memory and Migration: Multidisciplinary Approaches to Memory Studies. edited by Julia Creet and Andreas Kitzmann. University of Toronto Press, 2011, pp. 3-26.
Erll, Astrid. Memory in Culture. Translated by Sara B. Young, Palgrave, 2011
Erll, Astrid, and Ann Rigney, editors. ?Introduction: Cultural Memory and its Dynamics.? Meditation, Remediation, and the Dynamics of Cultural Memory. De Gruyter, 2009, pp. 1?11.
Halbwachs, Maurice. The Collective Memory. Translated by Francis J. Ditter, Jr. and Vida Yazdi Ditter. Harper & Row, 1980.
Kamali, Leila. The Cultural Memory of Africa in African American and Black British Fiction, 1970?2000. Palgrave Macmillan, 2016.
Nora, Pierre. ?Between Memory and History: Les Lieux De Memoire.? Representations, no. 26, 1989, pp. 7?24. JSTOR, www.jstor.org/stable/2928520.
Phillips, Caryl. Color Me English: Migration and Belonging Before and After 9/11. The New Press, 2011.
Schulze-Engler, Frank. Introduction. Transcultural English Studies: Theories, Fictions, Realities. Edited by Frank Schulze-Engler and Sissy Helff. Rodopi, 2008, pp. ix?xvi
Welsch, Wolfgang. ?Transculturality ? the Puzzling Form of Cultures Today.? Spaces of Culture: City, Nation, World. Edited by Mike Featherstone and Scott Lash. Sage, 1999. pp.194?213.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev115
Mini-Sınav110
Diğer15
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık133
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14456
Final Sınavına Hazırlık155
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık144
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler144
Kısa Sınavlar144
Toplam İş Yükü122
Toplam İş Yükü / 304,06
Dersin AKTS Kredisi4
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2    X   X
P3  X   X   X
P4  X   X   X
P5  X   X   X
P6  X   X   X
P7     
P8    X   X
P9  X   X   X
P10  X   X   X
P11     
P12  X   X   X
P13     
P14  X   X   X