Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) bellek çalışmaları ile edebiyat arasındaki ilişkiyi inceler, 2) bellek kavramını farklı kültürel bağlamlarla ilişkilendirerek tartışır, 3) edebi metinlerde belleğin işleyişini analiz eder.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Bu ders, belleğin inşasını anlamaya yönelik temel yaklaşımları sosyal, kültürel ve politik etkenlerle ilişkili olarak ele alır. Bellek kavramının tarihini tartışarak ve edebi eserlerde milliyetçilik, kültürlerarasılık, travma, göç gibi temalara odaklanarak bellek temsillerini inceler.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Giriş: Bellek Çalışmaları
2. Hafta
Bellek kavramının tarihi
3. Hafta
Klasik ve çağdaş bellek teorileri
4. Hafta
Günümüzde bellek kavramına bakış
5. Hafta
Kolektif ve kültürel bellek
6. Hafta
Bellek ve tarih
7. Hafta
Ara sınav
8. Hafta
Bellek ve ulus
9. Hafta
Bellek ve kültürlerarasılık
10. Hafta
Bellek ve kültürlerarasılık
11. Hafta
Bellek ve göç
12. Hafta
Bellek ve travma
13. Hafta
Bellek ve travma
14. Hafta
Genel tekrar
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Assmann, Aleida. Cultural Memory and Western Civilization: Functions, Media, Archives. 1999. Translated by Aleida Assmann and David Henry Wilson. Cambridge UP, 2011. Bond, Lucy, and Jessica Rapson, editors. Introduction. The Transcultural Turn: Interrogating Memory Between and Beyond Borders. De Gruyter, 2014 Bond, Lucy, Stef Craps, Pieter Vermeulen, editors. Introduction. Memory Unbound: Tracing the Dynamics of Memory Studies. Berghahn Books, 2016. Crownshaw, Rick, editor. Introduction. Transcultural Memory. Routledge, 2013. Creet, Julia. Editor. Introduction. Memory and Migration: Multidisciplinary Approaches to Memory Studies. edited by Julia Creet and Andreas Kitzmann. University of Toronto Press, 2011, pp. 3-26. Erll, Astrid. Memory in Culture. Translated by Sara B. Young, Palgrave, 2011 Erll, Astrid, and Ann Rigney, editors. ?Introduction: Cultural Memory and its Dynamics.? Meditation, Remediation, and the Dynamics of Cultural Memory. De Gruyter, 2009, pp. 1?11. Halbwachs, Maurice. The Collective Memory. Translated by Francis J. Ditter, Jr. and Vida Yazdi Ditter. Harper & Row, 1980. Kamali, Leila. The Cultural Memory of Africa in African American and Black British Fiction, 1970?2000. Palgrave Macmillan, 2016. Nora, Pierre. ?Between Memory and History: Les Lieux De Memoire.? Representations, no. 26, 1989, pp. 7?24. JSTOR, www.jstor.org/stable/2928520. Phillips, Caryl. Color Me English: Migration and Belonging Before and After 9/11. The New Press, 2011. Schulze-Engler, Frank. Introduction. Transcultural English Studies: Theories, Fictions, Realities. Edited by Frank Schulze-Engler and Sissy Helff. Rodopi, 2008, pp. ix?xvi Welsch, Wolfgang. ?Transculturality ? the Puzzling Form of Cultures Today.? Spaces of Culture: City, Nation, World. Edited by Mike Featherstone and Scott Lash. Sage, 1999. pp.194?213.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
1
15
Mini-Sınav
1
10
Diğer
1
5
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
1
3
3
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
4
56
Final Sınavına Hazırlık
1
5
5
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
4
4
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
1
4
4
Kısa Sınavlar
1
4
4
Toplam İş Yükü
122
Toplam İş Yükü / 30
4,06
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ