Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) 1865?ten günümüze ABD?deki başlıca düşünce akımları hakkında fikir sahibi olur ve bunları daha geniş bir gelenek içinde değerlendirebilirler 2) Tarihsel gelişmeler ve bunların ele alınış biçimleri eleştirel bir değerlendirme yapabilirler 3) Okuma, yazma ve konuşma açısından dil becerilerini geliştirirler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Bu ders, 1865'ten günümüze Amerikan entelektüel geleneğini pekiştirmek ve çeşitli entelektüellerin yakın dönem Amerikan tarihindeki önemli olayları nasıl yorumladığını, analiz ettiğini, eleştirdiğini ve literatüre nasıl katkıda bulunduğunu araştırmak için tasarlanmıştır. Bu dersin konuları, Afrika kökenli Amerikalıların ve azınlık gruplarının içinde bulundukları durum ve insan hakları mücadeleleri, feminist düşünce ve Amerikalı kadınların eşitlik mücadelesi, sanayileşme, göç, çok kültürlülük, komünizm, küreselleşme ve dünyada savaş ve barış mücadelesidir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Sosyoloji, Darwin'in Etkisi ve Sosyal Sorunlara Yaklaşımlar Okumalar: W. G. Sumner vs. L. F. Ward
2. Hafta
Cinsiyet ve Uygarlık İlerleme Tartışmaları Okumalar: C. P. Gilman ve Walter Lippmann 1. İNCELEME
3. Hafta
Ulusötesi Amerika'da Irk ve Etnik Köken Okumalar: WEB Du Bois ve Randolph Bourne 2. İNCELEME
4. Hafta
Pragmatizm I Okumalar: Charles Peirce ve William James 3. İNCELEME
5. Hafta
Pragmatizm II Okumalar: John Dewey 4. İNCELEME
6. Hafta
Kültürel Eleştirmen Olarak Sosyal Bilimci Okumalar: Margaret Mead 5. İNCELEME
7. Hafta
ARA SINAV
8. Hafta
Afrikalı-Amerikalı Aydınları Konuşuyor!Okumalar: M. L. King Jr. ve Malcolm X 6. İNCELEME
Serbest Piyasayı Savunmak Okumalar: Milton Friedman, F. A. Hayek 8. İNCELEME
11. Hafta
Serbest Piyasa Eleştirisi Okumalar: Ha-Joon Chang ve Michael Sandel 9. İNCELEME
12. Hafta
Entelektüeller ve Soğuk Savaş Okumalar: Noam Chomsky ve W.W. Rostow 10. İNCELEME
13. Hafta
Medeniyetler Çatışması Okumalar: Edward Said, Samuel Huntington
14. Hafta
Cinsiyet ve Cinsellik Okumalar: Amia Srinivasan
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
John Kingdon, American the Unusual (New York: St. Martin?s/Worth, 1999) Jeffery D. Sachs, A New Foreign Policy: Beyond American Exceptionalism (New York: Columbia University Press, 2018) Stephen G. Brooks and William C. Wohlforth, America Abroad: The United States? Global Role in the 21st Century, 2016, Oxford University Press
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
20
Ödev
2
10
Mini-Sınav
3
10
Proje
1
20
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
3
2
6
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
3
42
Final Sınavına Hazırlık
1
5
5
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
5
5
Laboratuvar
Final Sınavı
1
5
5
Ödevler
2
3
6
Proje
1
5
5
Toplam İş Yükü
118
Toplam İş Yükü / 30
3,93
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ