Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Programı (İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
AMERİKAN DOĞA YAZINI ACL479 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Amerikan doğa yazınını tarihsel ve kuramsal bağlamlarda tanırlar,
2) doğa ve çevre ile ilgili güncel sorunları tartışabilmek için ilgili edebi metinleri incelerler,
3) farklı tarihsel dönemlerden çevreyle ilgili yazılmış edebi metinleri karşılaştırarak etik ve kültürlerarası bakış açılarını değerlendirirler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIBu ders, Amerikan doğa yazınını kuramsal ve tarihsel açıdan ele alır. Doğa-yazın ilişkisi ile ilgili günümüz kuramsal yaklaşımlarının ışığında, başta kurmaca-dışı yazın örnekleri olmak üzere çeşitli yazın türlerinden metinler tartışılır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Giriş: Doğa-Kültür Tartışmaları
2. Hafta Giriş: Çağdaş Edebiyat Kuramlarında Doğa
3. Hafta Çağdaş Edebiyat Kuramlarında Doğa
4. Hafta Amerikan Edebiyatında Doğa: Yerli Amerikalı Bakış Açıları
5. Hafta Yaban: Püriten Bakış Açıları
6. Hafta 19.yüzyıl: Aşkıncılar ve Doğa
7. Hafta MIDTERM
8. Hafta Henry David Thoreau
9. Hafta 20. Yüzyıl: Milli Parklar, Politika, Yazın
10. Hafta 20. Yüzyıl: Aldo Leopold ve Çevre Etiği
11. Hafta Günümüz Amerikan Yazınında Doğa: Çeşitli Metinler
12. Hafta Günümüz Amerikan Yazınında Doğa: Çeşitli Metinler
13. Hafta Günümüz Amerikan Yazınında Doğa: Çeşitli Metinler
14. Hafta Tekrar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBaym, Nina, et al., editors. The Norton Anthology of American Literature. 8th ed., Norton, 2011.
Finch, Robert, and John Elder, editors. Nature Writing: The Tradition in English. Norton, 2002.
Ingram, Annie Merrill, et al., editors. Coming into Contact: Explorations in Ecocritical Theory and Practice. U of Georgia P, 2007.
McKibben, Bill, editor. American Earth: Environmental Writing Since Thoreau. Library of America, 2008.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev115
Mini-Sınav110
Makale Sunuşu15
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık133
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14342
Final Sınavına Hazırlık11313
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11313
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler
Sunum (Hazırlık dahil)155
Toplam İş Yükü122
Toplam İş Yükü / 304,06
Dersin AKTS Kredisi4
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2  X   X   X
P3  X   X   X
P4  X   X   X
P5     
P6     
P7  X   X   X
P8  X   X   X
P9  X   X   X
P10  X   X   X
P11     
P12  X   X   X
P13     
P14  X   X   X