Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Programı (İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
KARŞILAŞTIRMALI EDEBİYAT ACL478 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) farklı edebiyatlardan seçilmiş metinlerin çeşitliliğini ve özelliklerini, konu, kuram, biçim ve içerik bağlamında değerlendirirler,

2) farklı edebiyatları, karşılaştırmalı olarak, edebi, sosyal, kültürel, siyasal, ideolojik ve tarihsel bağlamda eleştirel bir bakışla irdelerler,
3) farklı ülkelerin kültürlerine ait genel bilgiye sahip olduklarını ve birbirleri arasında kıyaslama yapabildiklerini gösterirler.

DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIBu ders farklı ülkelerden seçilen edebi eserlerin (tiyatro, şiir ya da roman örnekleriyle) tema ve motiflerine odaklanarak karşılaştırmalı analizlerini yapmayı amaçlar.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Giriş
2. Hafta Karşılaştırmalı Edebiyat Teorileri
3. Hafta ?Ullysses? (Tennyson) ve ?Kolları Bağlı Oddysseus? (Melih Cevdet Anday)
4. Hafta Sevgili Arsız Ölüm ve One Hundred Years of Solitude
5. Hafta Sevgili Arsız Ölüm ve One Hundred Years of Solitude
6. Hafta Sevgili Arsız Ölüm ve One Hundred Years of Solitude
7. Hafta Ara Sınav
8. Hafta Hamlet ve Bir Adam Yaratmak
9. Hafta Hamlet ve Bir Adam Yaratmak
10. Hafta Hamlet ve Bir Adam Yaratmak
11. Hafta Mrs Dalloway ve Bir Düğün Gecesi
12. Hafta Mrs Dalloway ve Bir Düğün Gecesi
13. Hafta Mrs Dalloway ve Bir Düğün Gecesi
14. Hafta Genel Tekrar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBassnett, Susan. Comparative Literature: A Critical Introduction. Oxford: Blackwell, 1993.
Saussy, Haun. Comparative Literature in an Age of Globalization. Baltimore, Md.: Johns Hopkins University Press, 2006.
Dominguez, Cesar, et al. Introducing Comparative Literature: New Trends and Applications. London: Routledge, 2014.
Bernheimer, Charles. Comparative Literature in the Age of Multiculturalism. Baltimore: Johns Hopkins University Press, 1995.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev115
Makale Sunuşu115
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14228
Final Sınavına Hazırlık11212
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık188
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler11212
Makale Sunuşu144
Makale İnceleme11010
Toplam İş Yükü120
Toplam İş Yükü / 304
Dersin AKTS Kredisi4
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1     
P2     
P3  X   X   X
P4     
P5     
P6     
P7  X   X   X
P8  X   X   X
P9  X   X   X
P10     
P11     
P12  X   X   X
P13     
P14