Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Çağdaş Amerikan tiyatrosunda gelişen fikir akımlarını ve anlatım tekniklerini ayırt eder, 2) Sahneleme tekniklerinin, oyun metinleriyle ilişkisini analiz eder, 3) Çağdaş Amerikan tiyatrosundan eserleri Amerikan kültürü bağlamında tartışır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Modern Amerikan Tiyatrosu dersinin devamı niteliğinde olan bu ders, özellikle postdramatik kuramları vurgulayarak, öğrencilerin 1960 sonrasında Amerikan tiyatrosunda gözlemlenen dramatik yapı ve tiyatral tasarım üzerinden gelişen özgün biçimlere aşinalık kazanmasını sağlar. Öznellik, kimlik politikaları, küreselleşme, demokrasi ve tiyatronun diğer edebi türlerle etkileşimi gibi konuları, Edward Albee, Sam Shepard, James Baldwin, David Mamet, August Wilson, Marsha Norman, Tony Kushner, David Henry Hwang ve Wendy Wasserstein gibi çağdaş oyun yazarlarının benimsediği eleştirel ve yenilikçi çerçevede inceler.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Çağdaş Amerikan Tiyatrosunun Anahatları
2. Hafta
Edward Albee, The American Dream (1961)
3. Hafta
Edward Albee, The American Dream (1961)
4. Hafta
David Mamet, The Duck Variations (1972)
5. Hafta
Sam Shepard, The Buried Child (1978)
6. Hafta
Sam Shepard, The Buried Child (1978)
7. Hafta
Ara Sınav
8. Hafta
Wendy Wasserstein, Isn?t it Romantic? (1981)
9. Hafta
Wendy Wasserstein, Isn?t it Romantic? (1981)
10. Hafta
August Wilson, Fences (1985)
11. Hafta
August Wilson, Fences (1985)
12. Hafta
David Henry Hwang, M. Butterfly (1988)
13. Hafta
Tony Kushner, Angels in America (1991)
14. Hafta
Tony Kushner, Angels in America (1991)
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Albee, Edward. The American Dream and The Zoo Story. Plume, 1997.
Bigsby, Cristopher. Modern American Drama: 1945-2000. Cambridge UP, 2000.
Hwang, David Henry. M. Butterfly. Plume, 1993.
Kushner, Tony. Angels in America. NHB, 2007.
Mamet, David. The Duck Variations. Grove P, 1994.
Shepard, Sam. The Buried Child. Vintage, 2009.
Wasserstein, Wendy. Isn?t it Romantic? Nelson Doubleday, 1984.
Wilson, August. Fences. Plume, 1986.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Proje,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
35
Ödev
2
10
Mini-Sınav
2
10
Devam
1
5
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
1
2
2
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
3
42
Final Sınavına Hazırlık
1
8
8
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
8
8
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
2
3
6
Kısa Sınavlar
2
2
4
Toplam İş Yükü
116
Toplam İş Yükü / 30
3,86
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ