Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Amerikan tiyatrosunda modern dönemde gelişen fikir akımlarını ve anlatım tekniklerini ayırt eder, 2) Sahneleme tekniklerinin oyun metinleriyle ilişkisini analiz eder, 3) Modern Amerikan tiyatrosundan eserleri Amerikan kültürü bağlamında tartışır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Bu ders, 20. yüzyılın ilk yarısında, Amerikan tiyatrosunun gelişimine odaklanır ve bu dönem içinde yazılmış en etkili eserleri inceler. Bu ders, modern Amerikan tiyatrosunu şekillendiren realist ve modern tekniklere vurgu yaparak, toplumsal ve siyasi düşüncelerini tiyatro aracılığıyla anlatan Langston Hughes, Susan Glaspell, Tennessee Williams, Arthur Miller, Eugene O?Neill, Thornton Wilder ve Lorraine Hansberry gibi öne çıkan oyun yazarlarının eserlerine odaklanır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Modern Amerikan Tiyatrosunun Ana Hatları
2. Hafta
William Vaughn Moody, The Great Divide (1906)
3. Hafta
Eugene O?Neill, Desire Under the Elms (1924)
4. Hafta
Eugene O?Neill, Desire Under the Elms (1924)
5. Hafta
Langston Hughes, Mulatto (1935)
6. Hafta
Thronton Wilder, Our Town (1938)
7. Hafta
Ara Sınav
8. Hafta
Tennessee Williams, A Streetcar Named Desire (1947)
9. Hafta
Tennessee Williams, A Streetcar Named Desire (1947)
10. Hafta
Arthur Miller, Death of a Salesman (1949)
11. Hafta
Arthur Miller, Death of a Salesman (1949)
12. Hafta
Lorraine Hansberry, A Raisin in the Sun (1959)
13. Hafta
Lorraine Hansberry, A Raisin in the Sun (1959)
14. Hafta
Genel Değerlendirme, Modern Amerikan Tiyatrosunun Gelişimi
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Hansberry, Lorraine. A Raisin in the Sun. Wiley, 1992.
Hughes, Langston. Mulatto. University P., 1963.
Miller, Arthur. Death of a Salesman. Penguin, 1996.
Moody, William Vaughn. The Great Divide. HardPress P., 2014.
O?Neill, Eugene. Desire Under the Elms. CreateSpace, 2016.
Williams, Tennessee. A Streetcar Named Desire. Penguin, 2009.
Watt, Stephen, and Gary A. Richardson, eds. American Drama: Colonial to Contemporary. Heinle and Heinle P., 1994.
Wilder, Thornton. Our Town: A Play in Three Acts. Coward McCann, 1938.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Proje,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
1
10
Mini-Sınav
4
20
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
4
1
4
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
3
42
Final Sınavına Hazırlık
1
7
7
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
7
7
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
1
5
5
Kısa Sınavlar
4
2
8
Toplam İş Yükü
119
Toplam İş Yükü / 30
3,96
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ