Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Programı (İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
MODERN AMERİKAN TİYATROSU ACL451 Yedinci Yarıyıl (Güz) 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI4
YARIYILYedinci Yarıyıl (Güz)
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Amerikan tiyatrosunda modern dönemde gelişen fikir akımlarını ve anlatım tekniklerini ayırt eder,
2) Sahneleme tekniklerinin oyun metinleriyle ilişkisini analiz eder,
3) Modern Amerikan tiyatrosundan eserleri Amerikan kültürü bağlamında tartışır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIBu ders, 20. yüzyılın ilk yarısında, Amerikan tiyatrosunun gelişimine odaklanır ve bu dönem içinde yazılmış en etkili eserleri inceler. Bu ders, modern Amerikan tiyatrosunu şekillendiren realist ve modern tekniklere vurgu yaparak, toplumsal ve siyasi düşüncelerini tiyatro aracılığıyla anlatan Langston Hughes, Susan Glaspell, Tennessee Williams, Arthur Miller, Eugene O?Neill, Thornton Wilder ve Lorraine Hansberry gibi öne çıkan oyun yazarlarının eserlerine odaklanır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Modern Amerikan Tiyatrosunun Ana Hatları
2. Hafta William Vaughn Moody, The Great Divide (1906)
3. Hafta Eugene O?Neill, Desire Under the Elms (1924)
4. Hafta Eugene O?Neill, Desire Under the Elms (1924)
5. Hafta Langston Hughes, Mulatto (1935)
6. Hafta Thronton Wilder, Our Town (1938)
7. Hafta Ara Sınav
8. Hafta Tennessee Williams, A Streetcar Named Desire (1947)
9. Hafta Tennessee Williams, A Streetcar Named Desire (1947)
10. Hafta Arthur Miller, Death of a Salesman (1949)
11. Hafta Arthur Miller, Death of a Salesman (1949)
12. Hafta Lorraine Hansberry, A Raisin in the Sun (1959)
13. Hafta Lorraine Hansberry, A Raisin in the Sun (1959)
14. Hafta Genel Değerlendirme, Modern Amerikan Tiyatrosunun Gelişimi
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARHansberry, Lorraine. A Raisin in the Sun. Wiley, 1992.
Hughes, Langston. Mulatto. University P., 1963.
Miller, Arthur. Death of a Salesman. Penguin, 1996.
Moody, William Vaughn. The Great Divide. HardPress P., 2014.
O?Neill, Eugene. Desire Under the Elms. CreateSpace, 2016.
Williams, Tennessee. A Streetcar Named Desire. Penguin, 2009.
Watt, Stephen, and Gary A. Richardson, eds. American Drama: Colonial to Contemporary. Heinle and Heinle P., 1994.
Wilder, Thornton. Our Town: A Play in Three Acts. Coward McCann, 1938.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Proje,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev110
Mini-Sınav420
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık414
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14342
Final Sınavına Hazırlık177
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık177
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler155
Kısa Sınavlar428
Toplam İş Yükü119
Toplam İş Yükü / 303,96
Dersin AKTS Kredisi4
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2  X   X   X
P3  X   X   X
P4  X   X   X
P5  X   X   X
P6    X   X
P7  X   X   X
P8  X   X   X
P9    X   X
P10  X   X   X
P11     
P12  X   X   X
P13     
P14      X