Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Çağdaş Amerikan şiiri ve 1970?ler sonrası şiir akımlarına ilişkin kuramsal ve eleştirel bilgiye sahip olur; 2) Çağdaş Amerikan şiiri ve 1970?ler sonrası şiir akımlarına ilişkin kuramsal ve eleştirel bilgiye sahip olur; 3) Çağdaş Amerikan şiirinin toplumsal, kültürel, siyasal, düşünsel, tarihsel ve edebi bağlamını tam olarak bilir; 4) Gerek çağdaş Amerikan şiiri gerek bireysel şairler üzerine çok yönlü bakış açısıyla akademik araştırmalar yapabilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Bu ders, 1960'lardan günümüze Amerikan şiirinin başlıca akımlarının ve önemli şairlerin bir incelemesini sunar. Modernizmden postmodernizme geçişi araştırır, bu dönemde ortaya çıkan yeni eleştirel paradigmaları vurgular ve çeşitli temsili şiirleri ve seçilmiş eleştirel ve teorik çalışmaları inceleyerek yirmi birinci yüzyılın şiirine kapsamlı bir giriş sunar.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Genel giriş: 1970?lerden günümüze Amerika; çağdaş Amerikan şiirinde yeni eğilimler, akımlar ve çok yönlü sorunlar
2. Hafta
Öz benlik ve doğa; ön sezgisel şiir; şiirde çevreci bakış: Charles Wright; Mary Oliver; Robert Hass
3. Hafta
(Devam)
4. Hafta
Siyahi öz kültür arayışı, siyahi sorunlar ve çağdaş siyahi kimlik: Audre Lorde; Lucille Clifton; Michael S. Harper
5. Hafta
(Devam)
6. Hafta
Charles Simic?in şiiri: tehdit, korku, saygısızlık, uyum için baskı; Fanny Howe?ın şiiri: öze bakış, inançlılık ve tefekkür
7. Hafta
Ara Sınav I
8. Hafta
Robert Pinsky?nin şiiri: Öz benlik ve toplumsal bütünlük; şiirde postmodernism: Jorie Graham.
9. Hafta
Şiirde Amerikan yerli sesleri: Simon J. Ortiz; Joy Harjo; Louise Erdrich
10. Hafta
Mizah ve lirisizm: Billy Collins; Kay Ryan
11. Hafta
Şiirde beden: Sharon Olds;
12. Hafta
Yerinden ayrı düşme, yabancılık ve ırk bilinci: Rita Dove
13. Hafta
Çok kültürlülük: Alberto Rios; Lorna Dee Cervantes; Cathy Song; Li-Young Lee
14. Hafta
(Devam). Genel değerlendirme
15. Hafta
16. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Levine, Robert S., et al., editors. The Norton Anthology of American Literature. 9th edition, Norton, 2017.
DiYanni, Robert. Modern American Poets: Their Voices and Visions. Random House, 1987.
Ingersoll, Earl G. The Post-Confessionals: Conversations with American Poets of the Eighties. Associated UPs, 1989.
Lorde, Audre. From A Land Where Other People Live. Detroit: Broadside Press, 1973.
Bryson, J. Scott. Ecopoetry : A Critical Introduction. U of Utah P, 2002.
Levy, Walter. Green Perspectives: Thinking and Writing about Nature and the Environment. Harper Collins College Publishers, 1994.
Milne, Heather. Poetry Matters: Neoliberalism, Affect, and the Posthuman in Twenty-First Century North American Feminist Poetics. U of Iowa P, 2018.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Mini-Sınav
3
15
Makale Sunuşu
1
15
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
3
2
6
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
3
42
Final Sınavına Hazırlık
1
10
10
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
10
10
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
Makale Sunuşu
1
6
6
Toplam İş Yükü
120
Toplam İş Yükü / 30
4
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ