Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) bilim kurgu türünün alt türlerini ve temel özelliklerini tanırlar, 2) Amerikan bilim kurgu edebiyatının tematik, yapısal ve biçimsel özelliklerini analiz ederler, 3) bilim kurgu türünün Amerikan kültürü bağlamında tartışılan ırk, toplumsal cinsiyet, politika ve teknoloji gibi konularla ilgili bağlantısını kavrarlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Bu ders Amerikan bilim kurgu edebiyatının tematik, biçimsel ve üslup özelliklerini incelemeyi amaçlar. Aynı zamanda türün sınırları, siyasi ideolojilerle bağlantıları, bilim ve teknolojideki gelişmelerle ilişkisi, cinsiyet ve zamanın doğası gibi konular tartışılır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersin tanıtılması, izlencenin gözden geçirilmesi
2. Hafta
Bilim Kurgu türünün tarihsel gelişimi ve Amerikan edebiyatındaki yeri ve önemi
3. Hafta
Bilim Kurgu edebiyatında temel kavramlar
4. Hafta
Isaac Asimov I, Robot (1950)
5. Hafta
Ray Bradbury "The Kilimanjaro Machine" (1965)
6. Hafta
Robert A. Heinlein "The Long Watch" (1949)
7. Hafta
Ara Sınav
8. Hafta
Arthur C. Clarke "The Star" (1967)
9. Hafta
Philip K. Dick "We Can Remember it for You Wholesale" (1966)
10. Hafta
Ursula K. LeGuin "Mountain Ways" (1996)
11. Hafta
Ursula K. LeGuin "Paradises Lost" (2002)
12. Hafta
Octavia E. Butler Wild Seed (2001)
13. Hafta
Octavia E. Butler Wild Seed (2001)
14. Hafta
Nnedi Okrafor "Spider the Artist" (2011)
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Booker, Keith. Monsters, Mushroom Clouds, and the Cold War: American Science Fiction and the Roots of Postmodernism, 1946-1964, 2001.
Buker, Derek M. Science Fiction and Fantasy Readers' Advisory: The Librarian's Guide to Cyborgs, Aliens, and Sorcerers, American Library Association, 2002.
Chernaik, Laura. Social and Virtual Space: Science Fiction, Transnationalism, and the American New Right, Farleigh Dickinson UP, 2005.
Dillon, Grace L. Walking the Clouds: An Anthology of Indigeneous Science Fiction, U of Arizona P, 2012.
Hubble, Nick. The Science Fiction Handbook, Bloomsbury Academic, 2014.
Latham, Rob. Science Fiction Criticism: An Anthology of Essential Writings, Bloomsbury Academic, 2017.
Lavender III, Isaac. Race in American Science Fiction, Indiana UP, 2011.
November, Sharyn. Firebirds Rising: An Anthology of Original Science Fiction and Fantasy, Firebird, 2006.
Vint, Sherryl. Science Fiction: A Guide for the Perplexed, Bloomsbury Academic, 2014.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
1
15
Makale Sunuşu
1
15
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
3
42
Final Sınavına Hazırlık
1
10
10
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
10
10
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
1
6
6
Makale Sunuşu
1
6
6
Toplam İş Yükü
120
Toplam İş Yükü / 30
4
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ