Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Programı (İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
AMERİKAN BİLİM KURGU EDEBİYATI ACL378 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) bilim kurgu türünün alt türlerini ve temel özelliklerini tanırlar,
2) Amerikan bilim kurgu edebiyatının tematik, yapısal ve biçimsel özelliklerini analiz ederler,
3) bilim kurgu türünün Amerikan kültürü bağlamında tartışılan ırk, toplumsal cinsiyet, politika ve teknoloji gibi konularla ilgili bağlantısını kavrarlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIBu ders Amerikan bilim kurgu edebiyatının tematik, biçimsel ve üslup özelliklerini incelemeyi amaçlar. Aynı zamanda türün sınırları, siyasi ideolojilerle bağlantıları, bilim ve teknolojideki gelişmelerle ilişkisi, cinsiyet ve zamanın doğası gibi konular tartışılır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin tanıtılması, izlencenin gözden geçirilmesi
2. Hafta Bilim Kurgu türünün tarihsel gelişimi ve Amerikan edebiyatındaki yeri ve önemi
3. Hafta Bilim Kurgu edebiyatında temel kavramlar
4. Hafta Isaac Asimov I, Robot (1950)
5. Hafta Ray Bradbury "The Kilimanjaro Machine" (1965)
6. Hafta Robert A. Heinlein "The Long Watch" (1949)
7. Hafta Ara Sınav
8. Hafta Arthur C. Clarke "The Star" (1967)
9. Hafta Philip K. Dick "We Can Remember it for You Wholesale" (1966)
10. Hafta Ursula K. LeGuin "Mountain Ways" (1996)
11. Hafta Ursula K. LeGuin "Paradises Lost" (2002)
12. Hafta Octavia E. Butler Wild Seed (2001)
13. Hafta Octavia E. Butler Wild Seed (2001)
14. Hafta Nnedi Okrafor "Spider the Artist" (2011)
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBooker, Keith. Monsters, Mushroom Clouds, and the Cold War: American Science Fiction and the Roots of Postmodernism, 1946-1964, 2001.
Buker, Derek M. Science Fiction and Fantasy Readers' Advisory: The Librarian's Guide to Cyborgs, Aliens, and Sorcerers, American Library Association, 2002.
Chernaik, Laura. Social and Virtual Space: Science Fiction, Transnationalism, and the American New Right, Farleigh Dickinson UP, 2005.
Dillon, Grace L. Walking the Clouds: An Anthology of Indigeneous Science Fiction, U of Arizona P, 2012.
Hubble, Nick. The Science Fiction Handbook, Bloomsbury Academic, 2014.
Latham, Rob. Science Fiction Criticism: An Anthology of Essential Writings, Bloomsbury Academic, 2017.
Lavender III, Isaac. Race in American Science Fiction, Indiana UP, 2011.
November, Sharyn. Firebirds Rising: An Anthology of Original Science Fiction and Fantasy, Firebird, 2006.
Vint, Sherryl. Science Fiction: A Guide for the Perplexed, Bloomsbury Academic, 2014.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev115
Makale Sunuşu115
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14342
Final Sınavına Hazırlık11010
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11010
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler166
Makale Sunuşu166
Toplam İş Yükü120
Toplam İş Yükü / 304
Dersin AKTS Kredisi4
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2  X   X   X
P3    X   X
P4  X   X   X
P5  X   X   X
P6  X   X   X
P7  X   X   X
P8  X   X   X
P9  X   X   X
P10  X   X   X
P11     
P12  X   X   X
P13     
P14  X   X   X