Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Amerikan Batısının coğrafi, tarihi ve sembolik özelliklerini tanır, 2) Amerikan Batısının nasıl efsaneleştirildiğini bilir, 3) Amerikan Batısının milli kimlik üzerindeki etkilerini tartışır, 4) Amerikan Batısının nasıl yansıtıldığını yazınsal ve tarihsel metinler ve filmler üzerinden analiz eder.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Bu derste, hem coğrafi hem de sembolik açıdan Amerikan `sınır? kavramının oluşumunda önemli rolü olan Batı'ya göç ve Batı'nın efsaneleştirilmesi süreci incelenir. `Batı? efsanesinin Amerikan kimliğini nasıl şekillendirdiği tartışılarak, yazınsal metinlerin yanı sıra, tarihsel metinler ve filmler üzerinden değerlendirilir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Giriş: Kavramsal Olarak Amerikan Batısı
2. Hafta
`Sınır? Kavramı ve Amerikan Batısı Arasındaki İlişki
3. Hafta
Amerikan Batısı: Tarihsel Süreç
4. Hafta
Amerikan Batısı: Tarihsel Süreç
5. Hafta
Amerikan Batısının Efsaneleştirilmesi
6. Hafta
Amerikan Kimliği ve Amerikan Batısı Arasındaki İlişki
7. Hafta
Ara Sınav
8. Hafta
Seçili Metinlerin İncelemesi
9. Hafta
Seçili Metinlerin İncelemesi
10. Hafta
Seçili Metinlerin İncelemesi
11. Hafta
Seçili Metinlerin İncelemesi
12. Hafta
Seçili Metinlerin İncelemesi
13. Hafta
Seçili Metinlerin İncelemesi
14. Hafta
Seçili Metinlerin İncelemesi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Aquila, Richard, ed. Wanted Dead or Alive: The American West in Popular Culture. Urbana and Chicago: U of Illinois P, 1996. Athearn, Robert G. The Mythic West in Twentieth-Century America. Lawrence: UP of Kansas, 1986. Bredahl, A. Carl, Jr. New Ground: Western American Narrative and the Literary Canon. Chapel Hill: U of North Carolina P, 1989. Davis, Robert Murray. Playing Cowboys: Low Culture and High Art in the Western. Norman: U of Oklahoma P, 1992. Mogen, David. Wilderness Visions: The Western Theme in Science Fiction Literature. 2nd ed. Ed. Daryl F. Mallett. San Bernardino, CA: Borgo, 1993. Mogen, David, Mark Busby, and Paul Bryant, eds. The Frontier Experience and the American Dream: Essays on American Literature. College Station: Texas A&M UP, 1989. Nash, Gerald D., and Richard W. Etulain, eds. Researching Western History: Topics in the Twentieth Century. Albuquerque: U of New Mexico P., 1997. Robertson, James Oliver. American Myth, American Reality. New York: Hill and Wang, 1980. Smith, Henry Nash. Virgin Land: The American West as Symbol and Myth. 1950. Cambridge: Harvard UP, 1970. Tompkins, Jane. West of Everything: The Inner Life of Westerns. New York: Oxford UP, 1992.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
35
Ödev
2
10
Mini-Sınav
2
10
Devam
1
5
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
2
2
4
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
2
28
Final Sınavına Hazırlık
1
10
10
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
10
10
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
2
10
20
Toplam İş Yükü
118
Toplam İş Yükü / 30
3,93
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ