Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) seçili konuları çağdaş Amerikan toplumu bağlamında inceler, 2) söz konusu kültürel konuları eleştirel açıdan değerlendirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Bu dersin amacı, sosyal kimlik, etnik kimlik, ırk, toplumsal cinsiyet ve sosyal sınıf gibi kültür çalışmalarında işlenen özel konuları Amerikan toplumu kapsamında ele almak ve bunları seçme kuramsal ve kültürel metinlerin analitik ve eleştirel okuması çerçevesinde tartışmaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Giriş
2. Hafta
Kültür Eleştirisine Giriş
3. Hafta
Edebiyat Kuramı ve Kültür Eleştirisi
4. Hafta
Marksizm ve Kültür Eleştirisi
5. Hafta
Göstergebilim ve Kültür Eleştirisi
6. Hafta
Psikanalitik Kuram ve Kültür Eleştirisi
7. Hafta
Sosyoloji Kuramı ve Kültür Eleştirisi
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Örnek İncelemeler
10. Hafta
Örnek İncelemeler
11. Hafta
Örnek İncelemeler
12. Hafta
Dönem Projelerine Yönelik Çalışma
13. Hafta
Dönem Projelerine Yönelik Çalışma
14. Hafta
Dönem Projesi Sunumları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Birincil Okuma Listesi:
Arthur Asa Berger's Cultural Criticism: A Primer of Key Concepts. London: Sage, 1995.
İkincil Okuma Listesi:
Anderson, Talmadge, ed. Black Studies: Theory, Method, and Cultural Perspectives. Pullman: Washington State UP, 1990.
Barr, Marlene S. Genre Fission: A New Discourse Practice for Cultural Studies. Iowa City: U of Iowa P, 2000.
Ferguson, Margorie, and Peter Golding, eds. Cultural Studies in Question. London: Sage, 1997.
Hartley, John, and Roberta E. Pearson, eds. American Cultural Studies: A Reader. Oxford: Oxford UP, 2000.
Kincheloe, Joe L. The Sign of the Burger: McDonald?s and the Culture of Power. Temple, Maryland: Temple UP, 2002.
Maasik, Sonia, and Jack Solomon. Signs of Life in the USA: Readings on Popular Culture for Writers. Boston: Bedford/St. Martin?s, 2000.
Ritzer, George. The McDonaldization Thesis: Explorations and Extensions. London: Sage, 1998.
Saldivar, Jose David. Border Matters: Remapping American Cultural Studies. Berkeley: U of California P, 1997.
Spivak, Gayatri C. In Other Worlds: Essays in Cultural Politics. New York: Methuen, 1987.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Proje
1
25
Devam
1
5
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
6
84
Final Sınavına Hazırlık
1
6
6
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
6
6
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
Proje
1
10
10
Toplam İş Yükü
152
Toplam İş Yükü / 30
5,06
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ