Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Modern Amerikan şiiri ve 1970'ler öncesi şiir akımlarına ilişkin kuramsal ve eleştirel bilgiye sahip olur;
2) 1920'lerden 1960'lara kadar Amerikan şiirinin gelişimini eleştirel bir yaklaşımla irdeler ve tartışır;
3) Modern Amerikan şiirinin toplumsal, kültürel, siyasal, düşünsel, tarihsel ve edebi bağlamını tam olarak bilir; 4) Gerek modern Amerikan şiiri gerek bireysel şairler üzerine çok yönlü bakış açısıyla akademik araştırmalar yapabilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Bu ders, öğrencilere 20. yüzyılın başı ile 1960'lar arasında üretilen modern Amerikan şiirini biçimsel ve estetik kaygılarına vurgu yaparak öğretmeyi amaçlar. Bu ders, "Modernist Şiir," "İtiraf Şiiri," "Beat Kuşağı," "New York Okulu" ve Language Şairleri gibi belirli şiir akımlarının yanı sıra modern Amerikan şiiri üzerine eleştirel ve kuramsal çalışmalara odaklanarak, öğrencilerin modern Amerikan şiirinde gözlemlenen dil ve metin denemelerine eleştirel yaklaşabilmelerini sağlar. Aynı zamanda öne çıkan şiirlerde konu edilen cinsiyet, ırk, etnik köken ve kimlik gibi önemli konuları da inceler.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Genel giriş: Ondokuzuncu yüzyıl sonlarından yirminci yüzyıl başlarına kadar şiirde bireysel anlatım arayışı.
2. Hafta
Toplumsal gerçekçilikten erken dönem modernizme geçiş: Edgar Lee Masters and Edwin Arlington Robinson;
3. Hafta
Robert Frost'un şiiri: Gelenek ve modernizm.
4. Hafta
Imagism (İmgecilik) ve modernist şiir: Amy Lowell, Carl Sandburg; Wallace Stevens; William Carlos Williams; Ezra Pound; H.D. (Hilda Doolittle); Marianne Moore ; E.E. Cummings;
(Devam)
5. Hafta
Ara Sınav I.
6. Hafta
Modernist şiir (Devam);
7. Hafta
Robert Penn Warren; Theodore Roethke; Charles Olson; Robert Creeley;
İtiraf Şiirİ: John Berryman; Sylvia Plath; Anne Sexton;
13. Hafta
Language Şairleri: Bruce Andrews; Charles Bernstein; Bob Perelman.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
The Norton Anthology of American Literature. Ed. Nina Baym et al. 8th edn. New York: Norton, 2012.Vols.D and E.
Shucard, Alan, Modern American Poetry, 1865-1950. Boston: Twayne, 1989.
DiYanni, Robert. Modern American Poets: Their Voices and Visions. New York: Random House, 1987.
Nelson, Cary. Repression and Recovery: Modern American Poetry and the Politics of Cultural Memory 1910-1945. Wisconsin: U of Wisconsin P, 1989.
Staufer, Donald Barlow. A Short History of American Poetry. New York: Dutton, 1974.
Myers, Jack, and David Wojan, eds. A Profile of Twentieth-Century Americasn Poetry. Carbondale: Southern Illinois UP, 1991.
Rotella, Guy. Reading and Writing Nature: The Poetry of Robert Frost, Wallace Stevens, Marianne Moore, and Elizabeth Bishop. Boston: Northeastern UP, 1991.
Bawer, Bruce. The Middle Generation: The Lives and Poetry of Delmore Schwartz, Randall Jarrell, John Berryman, and Robert Lowell. Hamden, Conn.: Archon Books, 1986.
Ingersoll, Earl G. The Post-Confessionals: Conversations with American Poets of the Eighties. London: Associated UPs, 1989.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
2
40
Mini-Sınav
2
10
Devam
1
10
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
2
2
4
Kısa Sınavlara hazırlık
2
2
4
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
6
84
Final Sınavına Hazırlık
1
10
10
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
1
6
6
Ödevler
Kısa Sınavlar
2
1
2
Toplam İş Yükü
152
Toplam İş Yükü / 30
5,06
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ