Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Programı (İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
TİYATRONUN KÖKENLERİ ACL346 Altıncı Yarıyıl (Bahar) 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI3
YARIYILAltıncı Yarıyıl (Bahar)
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Gül Varlı Karaarslan
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Tragedya ve komedi türlerinin başlıca özelliklerini tarihsel çerçevede tartışır,
2) Modern tiyatronun kullandığı klasik tiyatro biçimleri ve bu biçimlerde yapılan değişiklikleri analiz eder,
3) Tiyatro metinlerini modern dönemde gelişen akımlara ve türlere göre yorumlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIBu ders Klasik dönemden 19. yüzyıla kadar olan dönemde, Avrupa Tiyatrosunun tarihi gelişimine odaklanır. Dersin amacı, öğrencilerin Antik Çağ, Rönesans ve Restorasyon döneminden seçme eserleri inceleyerek, Avrupa tiyatrosundaki ana akımlara, türlere ve yaklaşımlara eleştirel bir bakış açısı geliştirmelerini sağlamaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tiyatronun Kökenleri, Klasik Tragedyanın Tür Olarak Gelişimi
2. Hafta Aristotle, from Poetics Sophocles, Oedipus the King (M.Ö. 429)
3. Hafta Ortaçağ Tiyatrosu; Anonymous, Everyman (QUIZ I)
4. Hafta Rönesans Tiyatrosu; Shakespeare, Hamlet
5. Hafta Klasik Komedinin Tür Olarak Gelişimi Klasik Komedi; Aristophanes, Lysistrata (M.Ö. 411 B.C.E.)
6. Hafta Rönasans Tiyatrosu, Shakespeare Komedisi, Shakespeare, The Twelft Night (QUIZ II)
7. Hafta Fransız Tiyatrosunun Altın Çağı: Moliere, Tartuffe (1669
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Ramazan Bayramı
10. Hafta Modern Avrupa Tiyatrosunun Gelişimi
11. Hafta Gerçekçilik Akımı: Henrik Ibsen, A Doll?s House (1879)
12. Hafta 1 Mayıs İşçi Bayramı
13. Hafta Karşı Gerçekçilik ve Epik Tiyatro: Bertolt Brecht, Mother Courage and Her Children (1939)
14. Hafta Absürd Tiyatro: Samuel Beckett, Waiting for Godot (1952) (QUIZ III)
15. Hafta Postmodern Tiyatro: Tom Stoppard, Rosencrantz and Guildenstern Are Dead (1968)
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAristophanes. Lysistrata and Other Plays. Penguin, 2003.
Beckett, Samuel, et al. Waiting for Godot. Grove P, 2011.
Brecht, Bertolt. Mother Courage and Her Children. London, 1990.
Ibsen, Henrik. Doll's House. Methuen, 1994.
Jacobus, Lee A. The Bedford Introduction to Drama. Bedford, 2017.
Pirandello, Luigi. Three Plays: the Rules of the Game. Six Characters in Search of an Author. Henry IV. Methuen, 1996.
Shakespeare, William. A Midsummer Night's Dream. Simon and Schuster, 2004.
Shakespeare, William. Hamlet. Penguin Books, 2015.
Sophocles. Oedipus the King. Passerino Editore, 2017.
Stoppard, Tom. Rosencrantz and Guildenstern Are Dead. Faber and Faber, 2000.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev115
Mini-Sınav210
Devam15
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık236
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14456
Final Sınavına Hazırlık166
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık144
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler144
Kısa Sınavlar212
Toplam İş Yükü124
Toplam İş Yükü / 304,13
Dersin AKTS Kredisi4
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X     X
P2    X   X
P3  X   X  
P4      X
P5  X   X  
P6     
P7  X     X
P8  X   X   X
P9  X   X  
P10  X     X
P11     
P12  X   X   X
P13     
P14  X     X