Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Tragedya ve komedi türlerinin başlıca özelliklerini tarihsel çerçevede tartışır, 2) Modern tiyatronun kullandığı klasik tiyatro biçimleri ve bu biçimlerde yapılan değişiklikleri analiz eder, 3) Tiyatro metinlerini modern dönemde gelişen akımlara ve türlere göre yorumlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Bu ders Klasik dönemden 19. yüzyıla kadar olan dönemde, Avrupa Tiyatrosunun tarihi gelişimine odaklanır. Dersin amacı, öğrencilerin Antik Çağ, Rönesans ve Restorasyon döneminden seçme eserleri inceleyerek, Avrupa tiyatrosundaki ana akımlara, türlere ve yaklaşımlara eleştirel bir bakış açısı geliştirmelerini sağlamaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Tiyatronun Kökenleri, Klasik Tragedyanın Tür Olarak Gelişimi
2. Hafta
Aristotle, from Poetics Sophocles, Oedipus the King (M.Ö. 429)
3. Hafta
Ortaçağ Tiyatrosu; Anonymous, Everyman (QUIZ I)
4. Hafta
Rönesans Tiyatrosu; Shakespeare, Hamlet
5. Hafta
Klasik Komedinin Tür Olarak Gelişimi Klasik Komedi; Aristophanes, Lysistrata (M.Ö. 411 B.C.E.)
6. Hafta
Rönasans Tiyatrosu, Shakespeare Komedisi, Shakespeare, The Twelft Night (QUIZ II)
7. Hafta
Fransız Tiyatrosunun Altın Çağı: Moliere, Tartuffe (1669
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Ramazan Bayramı
10. Hafta
Modern Avrupa Tiyatrosunun Gelişimi
11. Hafta
Gerçekçilik Akımı: Henrik Ibsen, A Doll?s House (1879)
12. Hafta
1 Mayıs İşçi Bayramı
13. Hafta
Karşı Gerçekçilik ve Epik Tiyatro: Bertolt Brecht, Mother Courage and Her Children (1939)
14. Hafta
Absürd Tiyatro: Samuel Beckett, Waiting for Godot (1952) (QUIZ III)
15. Hafta
Postmodern Tiyatro: Tom Stoppard, Rosencrantz and Guildenstern Are Dead (1968)
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Aristophanes. Lysistrata and Other Plays. Penguin, 2003. Beckett, Samuel, et al. Waiting for Godot. Grove P, 2011. Brecht, Bertolt. Mother Courage and Her Children. London, 1990. Ibsen, Henrik. Doll's House. Methuen, 1994. Jacobus, Lee A. The Bedford Introduction to Drama. Bedford, 2017. Pirandello, Luigi. Three Plays: the Rules of the Game. Six Characters in Search of an Author. Henry IV. Methuen, 1996. Shakespeare, William. A Midsummer Night's Dream. Simon and Schuster, 2004. Shakespeare, William. Hamlet. Penguin Books, 2015. Sophocles. Oedipus the King. Passerino Editore, 2017. Stoppard, Tom. Rosencrantz and Guildenstern Are Dead. Faber and Faber, 2000.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
1
15
Mini-Sınav
2
10
Devam
1
5
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
2
3
6
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
4
56
Final Sınavına Hazırlık
1
6
6
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
4
4
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
1
4
4
Kısa Sınavlar
2
1
2
Toplam İş Yükü
124
Toplam İş Yükü / 30
4,13
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ