Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Erken koloni döneminden on dokuzuncu yüzyıl sonuna kadar Amerikan şiirinin kökenleri ve gelişimine ilişkin kuramsal ve eleştirel bilgiye sahip olur, 2) Bu dönemde her şairin, Amerikan şiirinin gelişimine yaptığı katkıları irdeler ve tartışır, 3) Koloni dönemi ve koloni dönemi sonrası Amerikan şiirinin toplumsal, kültürel, siyasal, düşünsel ve edebi bağlamını tam olarak bilir, 4) Amerikan şiirinin kökenleri ve gelişimi üzerine daha geniş araştırma yapabilir, 5) Amerikan toplum değerlerinin ve yaşam düzeylerinin Amerikan şiirindeki yansımalarını eleştirel bir yaklaşımla irdeler ve tartışır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Bu ders Amerikan şiirinin kökenlerini tanıtır ve 17. yüzyıldan 19. yüzyılın sonuna kadar Amerikan şiir geleneğindeki tarihsel gelişmeleri inceler. Ders, başlıca Amerikan şairlerinin kullandığı farklı şiir biçimlerini, tarzlarını ve onları etkileyen ana edebi akımların özelliklerini öğretmeyi amaçlar. Bu ders, Amerikan şiirini dünya şiirinin edebi bağlamına oturtarak Amerikan edebiyatının çokkültürlü karakterinin kapsamlı bir incelemesini sunar.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Genel giriş: Erken koloni döneminde America; Püriten New England?da toplum ve yaşam, kültür, din, siyaset ve edebiyat.
2. Hafta
Püriten dönemi şiiri ve Anne Bradstreet (1612?-1672): Püriten dinsellik ve meditasyon şiirleri; lirik; Bradstreet'in "The Prologue," "Contemplations" ve "To My Dear and Loving Husband" şiirlerinin incelenmesi;
3. Hafta
Michael Wigglesworth'ın "The Day of Doom" (1662) ve Edward Taylor'ın "Preparatory Meditations" (c. 1682 and after) şiirlerinin incelenmesi.
4. Hafta
Erken dönem Amerikan kadın şairlerden örnek şiirlerin incelenmesi:
Jane Colman Turell (1708-1735): "To My Muse;"
Eliza Bleecker (1752-1783): "On the Immensity of Creation;"
5. Hafta
Amerikan Köleliğinin şiirde yansımaları:
Phillis Wheatley (1753-1784); "On Being Brought from Africa to America" şiirinin incelenmesi;
Sarah Wentworth Morton (1759-1846); "The African Chief" şiirinin incelenmesi;
Erken dönem Amerikan romantik şiiri: Philip Freneau (1752-1832): "The Indian Burying Ground."
6. Hafta
Lydia Howard Huntley Sigourney (1791-1865): "Indian Names,"
William Cullen Bryant (1794-1878): "To A Waterfowl"
7. Hafta
Ara Sınav
8. Hafta
Ralph Waldo Emerson (1803-1882) ve transcendentalism; "The Snow Storm" ve "Brahma" şiirlerinin incelenmesi;
Henry Wadsworth Longfellow (1807-1882): "The Day Is Done" ve "The Slave Singing at Midnight" şiirlerinin incelenmesi;
9. Hafta
Edgar Allen Poe (1809-1849) ve Gotik romantizmi: "The Raven" ve "Annabel Lee" şiirlerinin incelenmesi;
10. Hafta
Erken dönem Amerikan şiirinde yeni bir ses: Walt Whitman (1819-1892) ve Amerikan kimliği: "One's Self I Sing" ve "Song of Myself" (Bölüm 1 ve 2) şiirlerinin incelenmesi.
11. Hafta
Whitman (Devam).
12. Hafta
Emily Dickinson (1830-1886) ve öznellik; örnek olarak, 39, 122, 194, 260, 269, 409, 519, and 764 numaralı şiirlerinin incelenmesi.
13. Hafta
(Devam)
14. Hafta
(Devam); Genel değerlendirme.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Emerson, Everett. Major Writers of Early American Literature. U of Wisconsin P, 1976.
Tyler, Moses Coit. A History of American Literature 1607-1765. Collier Books, 1962.
Spurr, John, English Puritanism, 1603-1689. St Martin?s, 1998.
Lamont, William. Puritanism and Historical Controversy. UCL 1996.
Knight, Janice. Orthodoxies in Massachusetts: Rereading American Puritanism. Harvard UP, 1994.
Ward, Harry M. Colonial America, 1607-1763. Prentice Hall, 1991.
Umunç, Himmet. ?Land of Plenty and Freedom: The Changing Vision of America in the Early Colonial Period.?
Interactions: Ege Journal of British and American Studies, 27/1-2 (Spring-Fall 2018): pp. 145-152.
Olwell, Robert. Cultures and Identities in Colonial British America. Johns Hopkins UP, 2006.
Bradstreet, Anne. The Works of Anne Bradstreet. The Belknap Press, 1967.
Hammond, Jeffrey. Sinful Self, Saintly Self: The Puritan Experience of Poetry. U of Georgia P, 1993.
Hammond, Jeffrey. Edward Taylor: Fifty Years of Scholarship. Camden House, 1993.
Shields, David S. Oracles of Empire: Poetry, Politics, Commerce in British America, 1690-1750. U of Chicago P, 1990.
Wood, Betty. The Origins of American Slavery: Freedom and Bondage in the English Colonies. Hill and Wang, 1997.
Draper, Theodore. A Struggle for Power: the American Revolution. Time Books, 1996.
Rosenheim, Shawn. The American Face of Edgar Allen Poe. John Hopkins UP, 1995.
Erkkila, Betsy. Whitman the Political Poet. Oxford UP, 1989.
Folsom, Ed. Walt Whitman's Native Representations. Cambridge UP, 1996.
Folsom, Ed. Walt Whitman: the Centennial Essays. U of Iowa P, 1994.
Reynolds, David S. Walt Whitman's America: A Cultural Biography. Alfred A. Knopf, 1995.
Klammer, Martin. Whitman, Slavery, and the Emergence of Leaves of Grass. Pennsylvania State UP,1995.
Salska, Agnieszka. Walt Whitman and Emily Dickinson: Poetry of the Central Consciousness. U of Pennsylvania P, 1985.
Parker, Hershel. Walt Whitman Emily Dickinson. Norton, 1994.
Pritchard, William H. Talking Back to Emily Dickinson and Other Essays. U of Massachusetts P, 1998.
Smith, Martha Nell. Rowing in Eden: Rereading Emily Dickinson. U of Texas P, 1992.
Longsworth, Polly. The World of Emily Dickinson. Norton, 1990.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
1
15
Makale Sunuşu
1
15
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
3
42
Final Sınavına Hazırlık
1
10
10
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
10
10
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
1
6
6
Makale Sunuşu
1
6
6
Toplam İş Yükü
120
Toplam İş Yükü / 30
4
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ