Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Modern Amerikan romanına ilişkin kuramsal ve eleştirel bilgiye sahip olur, 2) Bu dönemde her romancının modern Amerikan romanına yaptığı katkıları irdeler ve tartışır, 3) Modern Amerikan romanının toplumsal, kültürel, siyasal, düşünsel ve edebi bağlamını tam olarak bilir, 4) Modern Amerikan romanı üzerine daha geniş araştırma yapabilir, 5) Modern Amerikan romanında yansıtılan Amerikan toplumu ve yaşamına ilişkin tarihsel ve edebi bilgiye sahip olur.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Bu ders, seçili Amerikan romanlarını, modernizm ve 20. yüzyıl estetiği üzerine yoğunlaşarak inceler ve bu dönemde ortaya çıkan başlıca tarihsel, toplumsal ve kültürel gelişmeleri ve felsefi ve ideolojik bakış açılarını tartışır. Bu dersin amacı, modern Amerikalı yazarların kendi tarihsel süreçlerindeki temel problemlerle nasıl başa çıktıklarını ve tanık oldukları büyük ve ani toplumsal değişikliklerle ilgili sorunlarını ve kaygılarını çeşitli edebi biçemler ve stiller üzerinden nasıl yansıttıklarını göstermektir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Genel giriş: Modernizm
2. Hafta
Ernest Hemingway?den seçili öyküler: "A Clean, Well-Lighted Place", "A Way You?ll Never Be"
3. Hafta
Ernest Hemingway?den seçili öyküler: "The Snows of Kilimanjaro"
4. Hafta
F. Scott Fitzgerald, The Great Gatsby
5. Hafta
The Great Gatsby
6. Hafta
Ara Sınav I
7. Hafta
John Steinbeck, Cannery Row
8. Hafta
Cannery Row
9. Hafta
J. D. Salinger, The Catcher in the Rye
10. Hafta
The Catcher in the Rye
11. Hafta
Ara Sınav II
12. Hafta
Carson McCullers, The Ballad of the Sad Cafe
13. Hafta
The Ballad of the Sad Cafe
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Bendixen, Alfred, ed. A Companion to the American Novel. Wiley, 2012.
Müller, Timo, ed. Handbook of the American Novel of the Twentieth and Twenty-First Centuries. De Gruyter, 2017.
Young, Thomas Daniel, Modern American Fiction: Form and Function. Louisiana State UP, 1989.
Wagner-Martin, Linda. The Modern American Novel, 1914-1945: A Critical History. Twayne Publishers, 1990.
Yates, Norris W. ?What Makes the Modern American Novel Modern?? Jahrbuch für Amerikastudien, Bd. 11 (1966), pp. 59-68.
Bradbury, Malcolm. The Modern American Novel. Oxford UP, 1983.
Dickstein, Morris. Leopards in the Temple: The Transformation of American Fiction, 1945-1970. Harvard UP, 2002.
Donald, Miles. The American Novel in the Twentieth Century. Barnes, 1978.
Gold, Herbert. Fiction of the Fifties: A Decade of American Writing. Doubleday, 1959.
Hendin, Josephine. A Concise Companion to Postwar American Literature and Culture. Blackwell, 2004.
Kershner, R. B. The Twentieth Century Novel: An Introduction. Bedford Books, 1971.
Podhoretz, Norman. Doings and Undoings: The Fifties and After in American Writing. Farrar-Straus, 1964.
Schaub, Thomas. American Fiction in the Cold War. Wisconsin UP, 1991.
Tanner, Tony. City of Words: American Fiction 1950-1970. Harper and Row, 1987.
Taylor, Welford Dunaway. Sherwood Anderson. F. Ungar Pub. Co., 1977.
Crowley, John W. ed. New Essays on Winesburg, Ohio. Cambridge University Press, 1990.
Spiegel, Alan. ?A Theory of the Grotesque in Southern Fiction.? The Georgia Review, Vol. 26, No. 4 (Winter 1972), pp. 426-437.
Wagner-Martin, Linda, ed. New Essays on The Sun Also Rises. Cambridge University Press, 1987.
Fenstermaker, John. `Hemingway's Modernism: Exploring Its Victorian Roots.? South Atlantic Review, Vol. 76, No. 3 (Summer 2011), pp. 77-92.
Callahan, John F. ?F. Scott Fitzgerald's Evolving American Dream: The "Pursuit of Happiness" in Gatsby, Tender Is the Night, and The Last Tycoon.? Twentieth Century Literature. Vol. 42, No. 3 (Autumn, 1996), pp. 374-395.
Carringer, Robert L. "Citizen Kane", "The Great Gatsby", and Some Conventions of American Narrative. Critical Inquiry, Vol. 2, No. 2 (Winter, 1975), pp. 307-325.
Fruscione, Joseph. ?Hemingway, Faulkner and the Clash of Reputations.? New England Review, Vol. 33, No. 1 (2012), pp. 62-79.
Friedman, Alan Warren. William Faulkner. F. Ungar Pub. Co., 1984.
Hoffman, Frederick John. William Faulkner. 2nd ed. Twayne Publishers, 1960.
French, Warren. John Steinbeck's Fiction Revisited. Twayne Publishers, 1994.
Levant, Howard. The Novels of John Steinbeck: A Critical Study. U of Missouri P, 1974.
Lisca, Peter. The Wide World of John Steinbeck. Rutgers University Press, 1958.
Grunwald, Henry Anatole. Salinger: A Critical and Personal Portrait. Harper, 1962.
Gwynn, Frederick L. The Fiction of J. D. Salinger. U of Pittsburgh P, 1979.
Hersey, John. Ralph Ellison: A Collection of Critical Essays. Prentice-Hall, Inc., 1974.
Watts, Gafio Jerry. Heroism and the Black Intellectual: Ralph Ellison, Politics, and Afro-American Intellectual Life. U of North Carolina P, 1994.
Johnson, Claudia Durst. Understanding To Kill A Mockingbird: A Student Casebook to Issues, Sources and Historic Documents. Greenwood Press, 1994.
Bloom, Harold, ed. James Baldwin. Chelsea House, 2006.
McBride, Dwight A., ed. James Baldwin Now. New York UP, 1999.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
3
15
Makale Sunuşu
1
15
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
4
56
Final Sınavına Hazırlık
1
12
12
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
12
12
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
1
12
12
Makale Sunuşu
1
12
12
Toplam İş Yükü
150
Toplam İş Yükü / 30
5
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ