Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Amerikan romanının başlangıcı ve erken gelişimine ilişkin olarak kuramsal ve eleştirel bilgiye sahip olurlar, 2) Bu dönemde her romancının Amerikan romanına yaptığı katkıları irdeler ve tartışır, 3) Amerikan romanının başlangıcına ilişkin olarak toplumsal, kültürel, siyasal, düşünsel ve edebi bağlamı tam olarak bilir, 4) Amerikan romanının başlangıcı ve gelişimi üzerine daha geniş araştırma yapabilir, 5) Amerikan edebiyatında romantizm, gerçekçilik ve doğalcılık (natüralizm) akımlarına ilişkin tarihsel ve edebi bilgiye sahip olur.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Bu ders 18. yüzyıl sonlarından 20. yüzyıl başlarına kadar olan dönem içindeki başlıca Amerikan yazarlarının eserleri üzerinde durur. Seçilen romanlar özellikle Romantizm, Gerçekçilik ve Natüralizm gibi edebi akımlar üzerinde durularak tarihsel, kültürel, toplumsal, siyasi ve entelektüel bağlamların çerçevesinde incelenir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Genel giriş: "Büyük değişim" çağı olarak kabul edilen on dokuzuncu yüzyılda Amerika'ya tarihsel, siyasal, toplumsal ve kültürel olarak genel bakış; toplumsal, siyasal ve kültürel bakımdan Amerika'nın yeni kimliği; edebiyatta Amerikan kimliği, belirgin bir ulusal edebiyatın yaratılması; İç Savaş sonrası dönemde Amerika.
2. Hafta
On dokuzuncu yüzyıl başlarında Amerikan romanının oluşumu ve gelişmesi; temel edebi, tarihsel ve eleştirel parametreler; erken dönem Amerikan romanında romantizm, gerçekçilik ve doğalcılık (natüralizm).
3. Hafta
Romantik Amerikan frontier romanı ve James Fenimore Cooper.
4. Hafta
Nathaniel Hawthorne'un romancılığı; Gotik anlatım ve romantizm.
5. Hafta
Hawthorne (devam);
6. Hafta
Herman Melville?in romancılığı.
7. Hafta
Ara Sınav
8. Hafta
Mark Twain'in yerel içerikli romancılığı: Huckleberry Finn.
9. Hafta
Mark Twain (Devam)
10. Hafta
Henry James'in romancılığı; toplumsal gerçekçilik; psikolojik iç bakış;
11. Hafta
Henry James (devam);
12. Hafta
Theodore Dreiser ve doğalcılık (natüralizm).
13. Hafta
Edith Wharton
14. Hafta
Wharton (Devam); Dersin genel değenlendirmesi.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Gilmore, Michael T. American Romanticism and the Marketplace. University of Chicago Press, 1985.
Cranston, Maurice. The Romantic Movement. Blackwell, 1994.
Gura, Philip F. The Crossroads of American History and Literature. Pennsylvania State University Press, 1996.
DeMott, Robert J. The Artful Thunder: Versions of the Romantic Tradition in American Literature, in Honor of Howard P. Vincent. Kent: Kent State University Press, 1975.
Lee, Brian. American Fiction, 1865-1940. Longman, 1984.
Reynolds, Larry J. A Historical Guide to Nathaniel Hawthorne. Oxford University Press, 2001.
Long, Robert Emmet. James Fenimore Cooper. Continuum, 1990.
Verhoeven, W. M. James Fenimore Cooper: New Historical and Literary Contexts. Rodopi, 1993.
Walker, Warren S. James Fenimore Cooper: An Introduction and Interpretation. Barnes and Noble, 1962.
Turner, Arlin. Nathaniel Hawthorne: An Introduction and Interpretation. Barnes and Noble, 1961.
Levin, Harry. The Power of Blackness: Nathaniel Hawthorne, Edgar Allan Poe, Herman Melville. Ohio University Press, 1958.
Dunne, Michael. Hawthorne?s Narrative Strategies. University of Mississipi, 1995.
Bewley, Marius. Masks and Mirrors: Essays in Criticism. Atheneum, 1970.
Parker, Hershel. Herman Melville: A Biography. Johns Hopkins University Press, 1996.
Jehlen, Myra. Herman Melville: A Collection of Critical Essays. Englewood Cliffs, Prentice Hall, 1994.
Bloom, Harold. Mark Twain. Chelsea House, 1986.
Beaver, Harold Lowther. Huckleberry Finn. Allen & Unwin, 1987.
Tambling, Jeremy. Henry James. St. Martin's Press, 2000.
Gogol, Miriam. Theodore Dreiser: Beyond Naturalism. New York University Press, 1995.
Coolidge, Olivia E. Edith Wharton, 1862-1937. Scribner, [1964].
Bauer, Dale M. Edith Wharton's Brave New Politics. The University of Wisconsin Press, 1995.
Singley, Carol J. Edith Wharton: Matters of Mind and Spirit. Cambridge University Press, 1995.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
3
15
Makale Sunuşu
1
15
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
4
56
Final Sınavına Hazırlık
1
12
12
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
12
12
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
1
12
12
Makale Sunuşu
1
12
12
Toplam İş Yükü
150
Toplam İş Yükü / 30
5
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ