Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Programı (İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
AMERİKAN ROMANININ BAŞLANGICI ACL341 Beşinci Yarıyıl (Güz) 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI3
YARIYILBeşinci Yarıyıl (Güz)
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I. Fef Komite
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Amerikan romanının başlangıcı ve erken gelişimine ilişkin olarak kuramsal ve eleştirel bilgiye sahip olurlar,
2) Bu dönemde her romancının Amerikan romanına yaptığı katkıları irdeler ve tartışır,
3) Amerikan romanının başlangıcına ilişkin olarak toplumsal, kültürel, siyasal, düşünsel ve edebi bağlamı tam olarak bilir,
4) Amerikan romanının başlangıcı ve gelişimi üzerine daha geniş araştırma yapabilir,
5) Amerikan edebiyatında romantizm, gerçekçilik ve doğalcılık (natüralizm) akımlarına ilişkin tarihsel ve edebi bilgiye sahip olur.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIBu ders 18. yüzyıl sonlarından 20. yüzyıl başlarına kadar olan dönem içindeki başlıca Amerikan yazarlarının eserleri üzerinde durur. Seçilen romanlar özellikle Romantizm, Gerçekçilik ve Natüralizm gibi edebi akımlar üzerinde durularak tarihsel, kültürel, toplumsal, siyasi ve entelektüel bağlamların çerçevesinde incelenir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Genel giriş: "Büyük değişim" çağı olarak kabul edilen on dokuzuncu yüzyılda Amerika'ya tarihsel, siyasal, toplumsal ve kültürel olarak genel bakış; toplumsal, siyasal ve kültürel bakımdan Amerika'nın yeni kimliği; edebiyatta Amerikan kimliği, belirgin bir ulusal edebiyatın yaratılması; İç Savaş sonrası dönemde Amerika.
2. Hafta On dokuzuncu yüzyıl başlarında Amerikan romanının oluşumu ve gelişmesi; temel edebi, tarihsel ve eleştirel parametreler; erken dönem Amerikan romanında romantizm, gerçekçilik ve doğalcılık (natüralizm).
3. Hafta Romantik Amerikan frontier romanı ve James Fenimore Cooper.
4. Hafta Nathaniel Hawthorne'un romancılığı; Gotik anlatım ve romantizm.
5. Hafta Hawthorne (devam);
6. Hafta Herman Melville?in romancılığı.
7. Hafta Ara Sınav
8. Hafta Mark Twain'in yerel içerikli romancılığı: Huckleberry Finn.
9. Hafta Mark Twain (Devam)
10. Hafta Henry James'in romancılığı; toplumsal gerçekçilik; psikolojik iç bakış;
11. Hafta Henry James (devam);
12. Hafta Theodore Dreiser ve doğalcılık (natüralizm).
13. Hafta Edith Wharton
14. Hafta Wharton (Devam); Dersin genel değenlendirmesi.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARGilmore, Michael T. American Romanticism and the Marketplace. University of Chicago Press, 1985.
Cranston, Maurice. The Romantic Movement. Blackwell, 1994.
Gura, Philip F. The Crossroads of American History and Literature. Pennsylvania State University Press, 1996.
DeMott, Robert J. The Artful Thunder: Versions of the Romantic Tradition in American Literature, in Honor of Howard P. Vincent. Kent: Kent State University Press, 1975.
Lee, Brian. American Fiction, 1865-1940. Longman, 1984.
Reynolds, Larry J. A Historical Guide to Nathaniel Hawthorne. Oxford University Press, 2001.
Long, Robert Emmet. James Fenimore Cooper. Continuum, 1990.
Verhoeven, W. M. James Fenimore Cooper: New Historical and Literary Contexts. Rodopi, 1993.
Walker, Warren S. James Fenimore Cooper: An Introduction and Interpretation. Barnes and Noble, 1962.
Turner, Arlin. Nathaniel Hawthorne: An Introduction and Interpretation. Barnes and Noble, 1961.
Levin, Harry. The Power of Blackness: Nathaniel Hawthorne, Edgar Allan Poe, Herman Melville. Ohio University Press, 1958.
Dunne, Michael. Hawthorne?s Narrative Strategies. University of Mississipi, 1995.
Bewley, Marius. Masks and Mirrors: Essays in Criticism. Atheneum, 1970.
Parker, Hershel. Herman Melville: A Biography. Johns Hopkins University Press, 1996.
Jehlen, Myra. Herman Melville: A Collection of Critical Essays. Englewood Cliffs, Prentice Hall, 1994.
Bloom, Harold. Mark Twain. Chelsea House, 1986.
Beaver, Harold Lowther. Huckleberry Finn. Allen & Unwin, 1987.
Tambling, Jeremy. Henry James. St. Martin's Press, 2000.
Gogol, Miriam. Theodore Dreiser: Beyond Naturalism. New York University Press, 1995.
Coolidge, Olivia E. Edith Wharton, 1862-1937. Scribner, [1964].
Bauer, Dale M. Edith Wharton's Brave New Politics. The University of Wisconsin Press, 1995.
Singley, Carol J. Edith Wharton: Matters of Mind and Spirit. Cambridge University Press, 1995.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev315
Makale Sunuşu115
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14456
Final Sınavına Hazırlık11212
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11212
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler11212
Makale Sunuşu11212
Toplam İş Yükü150
Toplam İş Yükü / 305
Dersin AKTS Kredisi5
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X   X   X   X   X
P2  X   X   X   X   X
P3  X   X   X    
P4  X   X   X   X   X
P5  X   X   X   X   X
P6  X   X   X   X   X
P7  X   X      
P8  X   X     X  
P9  X     X   X   X
P10  X   X   X   X   X
P11         
P12  X   X   X   X   X
P13         
P14  X   X   X   X   X