Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) popüler metinlerin kökenlerini ve tarihini tanımlar, 2) popüler edebiyat türlerini ve geleneklerini tartışır,
3) popüler metinler ve onları üreten kurumlar arasındaki bağı analiz eder.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
This course offers a historical survey of American popular literature from the colonial period to the present. Texts chosen from various genres are analysed in the light of cultural and literary contexts in which they were written and accompanied by critical and theoretical readings.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Introduction to the Course
2. Hafta
The Colonial Period: Indian Captivity Narratives
3. Hafta
The Colonial Period: Indian Captivity Narratives
4. Hafta
Sentimental Literature of the 19th Century: Stowe, Uncle Tom's Cabin.
5. Hafta
Stowe, Uncle Tom's Cabin.
6. Hafta
The Dime Novel: Horatio Alger, Ragged Dick.
7. Hafta
Revision and Mid-term Examination
8. Hafta
The Dime Novel: Horatio Alger, Ragged Dick.
9. Hafta
The Western Novel
10. Hafta
The Western Novel
11. Hafta
Hard-Boiled Fiction: Raymond Chandler, Farewell, My Lovely.
12. Hafta
Raymond Chandler, Farewell, My Lovely
13. Hafta
Dashiel Hammett, The Maltese Falcon
14. Hafta
Dashiel Hammett, The Maltese Falcon
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Bloom, Clive. Cult Fiction: Popular Reading and Pulp Theory. Macmillan, 1996. Buhle, Paul. Popular Culture in America. Minneapolis. U of Minnesota P, 1987. Haut, Woody. Pulp Culture: Hard Boiled Fiction and the Cold War. Serpent's Tail, 1995. Hicken, Mandy. Now Read On: A Guide to Contemporary Popular Fiction. Gower, 1990. Long, Elizabeth. The American Dream and the Popular Novel. Routledge, 1985. McCraken, Scott. Pulp: Reading Popular Fiction. Manchester UP, 1998. McQuade, Donald, and Robert Atwan. Popular Writing in America: The Interaction of Style and Audience. Oxford UP, 1993. Rzepka, Charles J. Detective Fiction. Polity, 2005. Smith, Erin A. Hard-Boiled: Working Class Readers and Pulp Magazines. Temple UP, 2000. Springer, John Paris. Hollywood Fictions: The Dream Factory in American Popular Literature. U of Oklahoma P, 2000.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
1
20
Makale Sunuşu
1
10
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
2
28
Final Sınavına Hazırlık
1
12
12
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
10
10
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
1
12
12
Makale Sunuşu
1
1
1
Makale İnceleme
1
10
10
Toplam İş Yükü
119
Toplam İş Yükü / 30
3,96
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ