Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Programı (İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
AMERİKAN KÜLTÜRÜ VE MÜZİK ACL274 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) farklı müzik türlerinin özelliklerini birbirinden ayırt edebilirler,
2) Amerikan müzik türlerinin gelişimini ve Amerikan kültürü üzerindeki etkisini inceleyebilirler,
3) Irk ve toplumsal cinsiyet gibi konuları da içeren kültürel bir çerçeveden bakarak Amerikan müzik türlerini değerlendirebilirler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIBu ders, genelde kitle tüketim toplumunun, özelde popüler müziğin gelişimine katkı sağlamış Amerikan toplumu dinamiklerini inceler. Bu inceleme, 20. yüzyılın başından bu yana ortaya çıkan ragtime, dixieland, swing, bebop, ritim ve blues, rock ve soul gibi popüler müzik türlerini ve bunların 1980?lerde funk ve hip hopa dönüşümünü içerir. Öğrenciler derste öğrendikleri temel bilgileri kullanarak farklı müzik türleri ve çağdaş performansları değerlendirir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin tanıtılması, izlencenin gözden geçirilmesi, Amerikan müziğine genel bir bakış
2. Hafta Ragtime, Syncopators (Ritmi değiştirenler), Jug Bands
3. Hafta Dixieland Jazz, Chicago Jazz, Blues Divaları
4. Hafta Swing Müziği
5. Hafta Be-Bop, Cool Jazz
6. Hafta Ritm ve Blues, Latin Jazz, Country
7. Hafta Ara Sınav
8. Hafta Chess Records, Soul
9. Hafta Hard Bop, Second Stream
10. Hafta Folk Revivals, Rock and Roll
11. Hafta Jazz Fusion
12. Hafta Psychedelia
13. Hafta Funk'ın kökenleri, Funk Fusion
14. Hafta Rap, Hip Hop
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARHoloman, D. Kern. Writing About Music: A Style Sheet, U of California P, 2014.
Stephans, Michael. Experiencing Jazz: A Listener's Companion, Scarecrow Press, 2013.
Myers, Marc. Why Jazz Happened, U of California P, 2013.
Kennedy, Victor. Strange Brew: Metaphors of Magic and Science in Rock Music, Cambridge Scholars, 2013.
Burnett, Gary W. The Gospel According to the Blues, Cascade, 2014.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev115
Makale Sunuşu115
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14342
Final Sınavına Hazırlık11010
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11010
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler166
Makale Sunuşu166
Toplam İş Yükü120
Toplam İş Yükü / 304
Dersin AKTS Kredisi4
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2    X   X
P3  X   X   X
P4  X   X   X
P5    X   X
P6      X
P7  X   X  
P8    X   X
P9  X   X   X
P10  X   X   X
P11     
P12  X   X   X
P13     
P14  X   X   X