Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) klasik Yunan ve Roma edebiyatına ilişkin kuramsal ve eleştirel tam bilgiye sahip olur, 2) ele alınan metinlerin içeriklerini, konu, yapı, tür, mitoloji, din ve tarih bakımından eleştirel olarak irdeler ve tartışır, 3) klasik Yunan ve Roma edebiyatının toplumsal, kültürel, siyasal, düşünsel, tarihsel, mitolojik ve edebi bağlamlarını tam olarak bilir, 4) klasik Yunan ve Roma uygarlıklarının karşılaştırmalı ve tarihsel bir çalışmasını yapabilir, 5) klasik Yunan ve Roma edebiyatının, genelde Avrupa edebiyatları, özelde ise İngiliz ve Amerikan edebiyatları üzerindeki etkilerini değerlendirebilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Bu dersin içeriği, eski Yunan ve Roma edebiyatının, toplumsal, siyasal, kültürel ve edebi bir bağlamda anlatımından ve farklı türdeki örnek eserlerin ayrıntılı olarak incelemesinden oluşur.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Genel giriş, Klasik Yunan ve Roma edebiyatını incelemenin yararları; klasik çağda edebiyat geleneğinin kökenleri, klasik Yunan edebiyatının, Roma edebiyatı üzerindeki etkileri.
2. Hafta
Homerik destan türünün başlıca özellikleri ve edebi yönleri; Homeros'un İlyada ve Odyssea destanlarından seçme örneklerin incelenmesi ve eleştirel analizleri.
3. Hafta
Homerik destan türünün başlıca özellikleri ve edebi yönleri; Homeros'un İlyada ve Odyssea destanlarından seçme örneklerin incelenmesi ve eleştirel analizleri.
4. Hafta
Homeros'un, Vergilius'un destan düşüncesi üzerindeki etkisi; Aeneas destanından seçme örneklerin incelenmesi ve eleştirel analizleri.
5. Hafta
Homeros'un, Vergilius'un destan düşüncesi üzerindeki etkisi; Aeneas destanından seçme örneklerin incelenmesi ve eleştirel analizleri.
6. Hafta
Homeros'un, Vergilius'un destan düşüncesi üzerindeki etkisi; Aeneas destanından seçme örneklerin incelenmesi ve eleştirel analizleri.
7. Hafta
Ara Sınav
8. Hafta
Eski Yunanda tragedyanın, edebi tür olarak doğuşu ve gelişmesi: kuramsal, tarihsel, toplumsal ve kültürel bakış.
9. Hafta
Aeschylus'un Agamemnon, Sophocles'in Kral Oedipus (Oedipus Rex) ve Euripides'in Electra adlı tragedyalarının incelenmesi ve eleştirel analizleri.
10. Hafta
Aeschylus'un Agamemnon, Sophocles'in Kral Oedipus (Oedipus Rex) ve Euripides'in Electra adlı tragedyalarının incelenmesi ve eleştirel analizleri.
11. Hafta
Eski Yunanda, komedinin, edebi tür olarak doğuşu ve gelişmesi; Aristophanes'in The Frogs (Kurbağalar) adlı komedisinin incelenmesi ve eleştirel analizleri.
12. Hafta
Eski Yunanda, komedinin, edebi tür olarak doğuşu ve gelişmesi; Aristophanes'in The Frogs (Kurbağalar) adlı komedisinin incelenmesi ve eleştirel analizleri.
13. Hafta
Klasik Yunan ve Roma şiirinden örnek metinler: mitolojik şiirler (Hesiod'un Theogony adlı eseri), ilahiler, lirikler, pastoral şiirler (Theocritus'un Idylls ve Vergilius'un Eclogues), od'lar (Horace's Odes),
14. Hafta
Klasik Yunan ve Roma şiirinden örnek metinler: mitolojik şiirler (Hesiod'un Theogony adlı eseri), ilahiler, lirikler, pastoral şiirler (Theocritus'un Idylls ve Vergilius'un Eclogues), od'lar (Horace's Odes)
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Texts:
Homer. The Iliad;
Homer. The Odyssey.
Virgil. The Aeneid.
Aeschylus. Agamemnon.
Sophocles. Oedipus the King (Oedipus Rex).
Euripides. Electra.
Aristophanes. The Frogs.
Theocritus. The Idylls.
Virgil. The Eclogues.
Horace. The Odes.
Suggested Secondary Sources
Harris, William V. Ancient Literacy. Cambridge, MA: Harvard UP, 1989.
Murray, Gilbert. The Literature of Ancient Greece. Chicago: Phoenix, 1956.
Newman, John Kevin. The Classical Epic Tradition. Madison: U of Wisconsin P, 1986.
Ford, Andrew. Homer: The Poetry of the Past. Ithaca: Cornell UP, 1994.
Bloom, Harold. Homer?s Odyssey: Bloom?s Notes. Broomall, PA: Chelsea House, 1996.
Finley, M.I. The World of Odysseus. 1954. Rev. ed. Harmondsworth: Pelican-Penguin, 1970.
Jenkyns, Richard. Classical Literature: An Epic Journey from Homer to Virgil and Beyond. New York: Basic Books, 2016.
Ogilvie, Robert Maxwell, Roman Literature and Society; Harmondsworth: Penguin, 1984.
Putnam, Michael C. J. Virgil's Aeneid: Interpretation and Influence. Chapel Hill: U of North Carolina P, 1995.
Rabinowitz, Nancy Sorkin. Greek Tragedy. Malden, MA: Blackwell, 2008.
Burnett, Anne Pippin. Revenge in Attic and Later Tragedy. Berkeley: U of California P, 1998.
Michelini, Ann N. Euripides and the Tragic Tradition. Madison: U of Wisconsin P, 1987.
Lowe, N. J. Comedy. Cambridge: Cambridge UP, 2009.
Hubbard, Thomas K. The Mask of Comedy : Aristophanes and the Intertextual Parabasis. Ithaca: Cornell UP, 1991.
Segal, Charles. Poetry and Myth in Ancient Pastoral Essays on Theocritus and Virgil. Princeton, N.J.: Princeton UP, 1981.
Powell, Anton. Roman Poetry and Propaganda in the Age of Augustus. London: Bristol Classical Press, 1997.
Griffin, Jasper. Latin Poets and Roman Life. Chapel Hill: U of North Carolina P, 1986.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Mini-Sınav
2
20
Devam
1
5
Makale Sunuşu
1
5
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
2
3
6
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
3
42
Final Sınavına Hazırlık
1
10
10
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
10
10
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
Kısa Sınavlar
2
1
2
Makale Sunuşu
1
4
4
Toplam İş Yükü
120
Toplam İş Yükü / 30
4
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ