Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Programı (İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
KLASİK EDEBİYAT ACL271 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) klasik Yunan ve Roma edebiyatına ilişkin kuramsal ve eleştirel tam bilgiye sahip olur,
2) ele alınan metinlerin içeriklerini, konu, yapı, tür, mitoloji, din ve tarih bakımından eleştirel olarak irdeler ve tartışır,
3) klasik Yunan ve Roma edebiyatının toplumsal, kültürel, siyasal, düşünsel, tarihsel, mitolojik ve edebi bağlamlarını tam olarak bilir,
4) klasik Yunan ve Roma uygarlıklarının karşılaştırmalı ve tarihsel bir çalışmasını yapabilir,
5) klasik Yunan ve Roma edebiyatının, genelde Avrupa edebiyatları, özelde ise İngiliz ve Amerikan edebiyatları üzerindeki etkilerini değerlendirebilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIBu dersin içeriği, eski Yunan ve Roma edebiyatının, toplumsal, siyasal, kültürel ve edebi bir bağlamda anlatımından ve farklı türdeki örnek eserlerin ayrıntılı olarak incelemesinden oluşur.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Genel giriş, Klasik Yunan ve Roma edebiyatını incelemenin yararları; klasik çağda edebiyat geleneğinin kökenleri, klasik Yunan edebiyatının, Roma edebiyatı üzerindeki etkileri.
2. Hafta Homerik destan türünün başlıca özellikleri ve edebi yönleri; Homeros'un İlyada ve Odyssea destanlarından seçme örneklerin incelenmesi ve eleştirel analizleri.
3. Hafta Homerik destan türünün başlıca özellikleri ve edebi yönleri; Homeros'un İlyada ve Odyssea destanlarından seçme örneklerin incelenmesi ve eleştirel analizleri.
4. Hafta Homeros'un, Vergilius'un destan düşüncesi üzerindeki etkisi; Aeneas destanından seçme örneklerin incelenmesi ve eleştirel analizleri.
5. Hafta Homeros'un, Vergilius'un destan düşüncesi üzerindeki etkisi; Aeneas destanından seçme örneklerin incelenmesi ve eleştirel analizleri.
6. Hafta Homeros'un, Vergilius'un destan düşüncesi üzerindeki etkisi; Aeneas destanından seçme örneklerin incelenmesi ve eleştirel analizleri.
7. Hafta Ara Sınav
8. Hafta Eski Yunanda tragedyanın, edebi tür olarak doğuşu ve gelişmesi: kuramsal, tarihsel, toplumsal ve kültürel bakış.
9. Hafta Aeschylus'un Agamemnon, Sophocles'in Kral Oedipus (Oedipus Rex) ve Euripides'in Electra adlı tragedyalarının incelenmesi ve eleştirel analizleri.
10. Hafta Aeschylus'un Agamemnon, Sophocles'in Kral Oedipus (Oedipus Rex) ve Euripides'in Electra adlı tragedyalarının incelenmesi ve eleştirel analizleri.
11. Hafta Eski Yunanda, komedinin, edebi tür olarak doğuşu ve gelişmesi; Aristophanes'in The Frogs (Kurbağalar) adlı komedisinin incelenmesi ve eleştirel analizleri.
12. Hafta Eski Yunanda, komedinin, edebi tür olarak doğuşu ve gelişmesi; Aristophanes'in The Frogs (Kurbağalar) adlı komedisinin incelenmesi ve eleştirel analizleri.
13. Hafta Klasik Yunan ve Roma şiirinden örnek metinler: mitolojik şiirler (Hesiod'un Theogony adlı eseri), ilahiler, lirikler, pastoral şiirler (Theocritus'un Idylls ve Vergilius'un Eclogues), od'lar (Horace's Odes),
14. Hafta Klasik Yunan ve Roma şiirinden örnek metinler: mitolojik şiirler (Hesiod'un Theogony adlı eseri), ilahiler, lirikler, pastoral şiirler (Theocritus'un Idylls ve Vergilius'un Eclogues), od'lar (Horace's Odes)
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARTexts:
Homer. The Iliad;
Homer. The Odyssey.
Virgil. The Aeneid.
Aeschylus. Agamemnon.
Sophocles. Oedipus the King (Oedipus Rex).
Euripides. Electra.
Aristophanes. The Frogs.
Theocritus. The Idylls.
Virgil. The Eclogues.
Horace. The Odes.
Suggested Secondary Sources
Harris, William V. Ancient Literacy. Cambridge, MA: Harvard UP, 1989.
Murray, Gilbert. The Literature of Ancient Greece. Chicago: Phoenix, 1956.
Newman, John Kevin. The Classical Epic Tradition. Madison: U of Wisconsin P, 1986.
Ford, Andrew. Homer: The Poetry of the Past. Ithaca: Cornell UP, 1994.
Bloom, Harold. Homer?s Odyssey: Bloom?s Notes. Broomall, PA: Chelsea House, 1996.
Finley, M.I. The World of Odysseus. 1954. Rev. ed. Harmondsworth: Pelican-Penguin, 1970.
Jenkyns, Richard. Classical Literature: An Epic Journey from Homer to Virgil and Beyond. New York: Basic Books, 2016.
Ogilvie, Robert Maxwell, Roman Literature and Society; Harmondsworth: Penguin, 1984.
Putnam, Michael C. J. Virgil's Aeneid: Interpretation and Influence. Chapel Hill: U of North Carolina P, 1995.
Rabinowitz, Nancy Sorkin. Greek Tragedy. Malden, MA: Blackwell, 2008.
Burnett, Anne Pippin. Revenge in Attic and Later Tragedy. Berkeley: U of California P, 1998.
Michelini, Ann N. Euripides and the Tragic Tradition. Madison: U of Wisconsin P, 1987.
Lowe, N. J. Comedy. Cambridge: Cambridge UP, 2009.
Hubbard, Thomas K. The Mask of Comedy : Aristophanes and the Intertextual Parabasis. Ithaca: Cornell UP, 1991.
Segal, Charles. Poetry and Myth in Ancient Pastoral Essays on Theocritus and Virgil. Princeton, N.J.: Princeton UP, 1981.
Powell, Anton. Roman Poetry and Propaganda in the Age of Augustus. London: Bristol Classical Press, 1997.
Griffin, Jasper. Latin Poets and Roman Life. Chapel Hill: U of North Carolina P, 1986.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Mini-Sınav220
Devam15
Makale Sunuşu15
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık236
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14342
Final Sınavına Hazırlık11010
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11010
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler
Kısa Sınavlar212
Makale Sunuşu144
Toplam İş Yükü120
Toplam İş Yükü / 304
Dersin AKTS Kredisi4
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X   X   X   X   X
P2         
P3  X   X   X   X   X
P4  X   X   X   X   X
P5      X   X   X
P6         
P7  X     X   X  
P8  X   X     X   X
P9         
P10  X   X   X   X   X
P11         
P12  X   X   X   X   X
P13         
P14  X   X   X   X   X