Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Programı (İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
AMERİKAN TARİHİ 1 ACL251 Üçüncü Yarıyıl (Güz) 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI2
YARIYILÜçüncü Yarıyıl (Güz)
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Tarık Tansu Yiğit
Doktor Öğretim Üyesi Melike Tokay
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) 1492 öncesinden İç Savaş sonuna kadar Amerika Birleşik Devletleri'nin tarihini oluşturan temel olay, fikir, kuruluş, akım ve tutumları tartışır,
2) Amerikan milli kimliğinin oluşumundaki kültürel kavramları tanır,
3) Amerika coğrafyasının tarihi önemini çıkarımlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIBu dersin amacı, 1492 öncesi Kuzey Amerika kıtası tarihinden başlayarak, İç Savaş sonuna kadar olan dönemde Amerika Birleşik Devletleri tarihini yakından incelemektir. Ele alınacak konular arasında keşifler ve koloniler, kölelik, Amerikan İhtilali, Batı?ya göç ve İç Savaş yer almaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Giriş: Tarih Nedir? Neden Tarih Çalışırız?; Üç Eski Dünya Yeniyi Oluşturur, 1492-1600, Bölüm 1
2. Hafta Avrupalılar Kuzey Amerika?yı Sömürgeleştirir, 1600-1650, Bölüm 2
3. Hafta Atlantik Dünyasında Kuzey Amerika, 1650-1720, Bölüm 3
4. Hafta Amerika Olmak?, 1720-1760, Bölüm 4; İmparatorluğun Sonu, 1754-1774, Bölüm 5
5. Hafta Amerikan İhtilali, 1775-1783, Bölüm 6; ?Özgürlük Bildirgesi? (1776) [Appendix]*
6. Hafta Bir Ulus Oluşturmak, 1783-1800, Bölüm 7
7. Hafta Ara Sınav
8. Hafta Ulusu Tanımlamak, 1801-1823, Bölüm 8
9. Hafta Güneyin Yükselişi, 1815-1860, Bölüm 9; Kuzeyin Hareketliliği, 1815-1860, Bölüm 10
10. Hafta Tartışmalı Batı, 1815-1860, Bölüm 11
11. Hafta Siyaset ve Birliğin Kaderi, 1824-1859, Bölüm 12
12. Hafta Dönüştüren Ateş: İç Savaş, 1861-1865, Bölüm 13
13. Hafta Yeniden Yapılanma Dönemi: Bitmemiş Bir İhtilal, 1865-1877, Bölüm 14
14. Hafta Tekrar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARKamensky, Jane, et al. A People and a Nation: A History of the United States. 11th ed. Boston: Cengage, 2017.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Ödev15
Mini-Sınav110
Devam15
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık5525
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14456
Final Sınavına Hazırlık11010
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11010
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler133
Kısa Sınavlar122
Toplam İş Yükü152
Toplam İş Yükü / 305,06
Dersin AKTS Kredisi5
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2  X   X   X
P3  X   X   X
P4     
P5  X   X   X
P6  X   X   X
P7     
P8  X   X   X
P9     
P10  X   X   X
P11     
P12  X   X   X
P13     
P14