DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 1 |
YARIYIL | Birinci Yarıyıl (Güz) |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doçent Doktor Merve Sarıkaya Şen Doktor Öğretim Üyesi Deniz Kırpıklı
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) İngiliz edebiyatının belli başlı eserlerinin temelinde yatan düşünce ve temaları tanır, 2) eserleri kültürel, politik ve tarihi bağlamlar çerçevesinde analiz eder, 3) Orta Çağ'dan günümüze İngiliz edebiyatında belli başlı edebi dönem ve hareketleri inceler.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | |
DERS TANIMI | Bu dersin amacı öğrencileri İngiliz Kültürü ve Edebiyatı hakkında ileri düzeyde bilgilendirmek ve anlayış kazandırmaktır. Bu derste, seçili edebi metinler incelenerek Ortaçağ'dan günümüze uzanan tarihsel, siyasi, edebi ve dini bağlamlar tanıtılacaktır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Giriş | 2. Hafta | Old English Period: Old English Literature from Beowulf | 3. Hafta | The Middle English Period from Sir Gawain and the Green Knight from Everyman | 4. Hafta | The Middle Ages: Chaucer from The Canterbury Tales | 5. Hafta | The Sixteenth Century: Edmund Spenser: Sonnets 34, 54; Christopher Marlowe: "The Passionate Shepherd to His Love"; Shakespeare: Sonnets 3, 18, 130 | 6. Hafta | The Seventeenth Century: John Donne: "The Flea"; Robert Herrick: "To the Virgins, to Make Much of Time"; Andrew Marvell: "To His Coy Mistress" | 7. Hafta | The Restoration and the Eighteenth Century: Jonathan Swift: "A Modest Proposal"; John Bunyan: The Pilgrim?s Progress; Alexander Pope from The Rape of the Lock | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | The Romantic Period: William Blake: "The Chimney Sweeper"; William Wordsworth: from Preface to Lyrical Ballads "I Wandered Lonely as a Cloud"; John Keats: "Ode on a Grecian Urn" | 10. Hafta | The Victorian Period: Rudyard Kipling: "The White Man?s Burden"; John Stuart Mill: from "On Liberty" | 11. Hafta | The Victorian Period: Alfred Tennyson: "Break, Break, Break"; Robert Browning: "My Last Duchess"; Matthew Arnold: "Dover Beach" | 12. Hafta | The Twentieth Century: Rupert Brooke: "The Soldier"; Wilfred Owen: "Dulce Et Decorum Est", "Disabled" | 13. Hafta | The Twentieth Century: W.H. Auden: "Musee des Beaux Arts"; T. S. Eliot: from "Tradition and the Individual Talent", The Hollow Men | 14. Hafta | Genel Tekrar |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Abrams, et al., editors. The Norton Anthology of English Literature, 7th ed. Norton & Co., 2000. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 2 | 20 | Mini-Sınav | 1 | 10 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | 1 | 10 | 10 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 21 | 21 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 3 | 3 | Ödevler | 2 | 4 | 8 | Kısa Sınavlar | 1 | 2 | 2 | Toplam İş Yükü | | | 150 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | İngilizce |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |