Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Programı (İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
AKADEMİK ARAŞTIRMA VE YAZMA BECERİLERİ 2 ACL102 İkinci Yarıyıl (Bahar) 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI1
YARIYILİkinci Yarıyıl (Bahar)
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Deniz Kırpıklı
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) farklı bilgi kaynaklarını kullanarak literatür taraması yapar,
2) bir araştırma konusunda araştırma yapma ve makale seçme gibi temel becerileri kullanır,
3) edebi metinleri analiz ederek ve ikincil kaynaklar kullanarak bir araştırma yazısı yazar,
4) MLA, APA gibi akademik yazı formatlarını kullanır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
DERSİN ÖNKOŞULLARIVar( ACL101)
ÖNERİLEN DERSLERACL 101-AKADEMİK ARAŞTIRMA VE YAZMA BECERİLERİ 1
DERS TANIMIAkademik Araştırma ve Yazma Becerileri 1 dersinde edinilen becerilere dayanan bu ders, öğrencilerin kendi araştırma sorularını oluşturmalarına, fikir üretmelerine ve akademik araştırma makaleleri yazmalarına yardımcı olmayı amaçlar. Öğrenciler, akademik kaynakları tanımlamayı, bu kaynakları kendi yazılarına kaynak göstererek ve yorumlayarak dahil etmeyi ve onları MLA ve APA formatında düzenlemeyi ve belgelemeyi, gözden geçirme ve yazım hatalarını bulup düzeltme becerilerini kazanmayı ve akademik dürüstlük ilkelerini içselleştirmeyi öğrenirler.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Derse Giriş
2. Hafta Araştırma Etiği, MLA format
3. Hafta Araştırma Sorusu
4. Hafta MLA Formatında Kaynakça Hazırlamak
5. Hafta Konu Seçimi, MLA Formatının Detayları
6. Hafta Kaynak Bulma
7. Hafta Ana Fikri Düzenleme
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Araştırma Makalesi Yazmak
10. Hafta Giriş Paragrafı Yazmak
11. Hafta Planlamak ve Taslak Çıkarmak
12. Hafta Kaynaklardan Alıntı Yapmak, Metni Biçimlendirmek ve İntihal
13. Hafta Düzeltme ve Düzenleme
14. Hafta APA, Chicago gibi Farklı Formatları Kullanmak
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARMLA Handbook. 8th ed. Modern Language Association of America, 2016. (Textbook)
Poe, Edgar Allan. Complete Stories and Poems of Edgar Allen Poe. Doubleday, 1966.
Sullivan, Jenny. Writing Themes About Literature. Norton, 1983.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav120
Mini-Sınav210
Proje130
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık212
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14570
Final Sınavına Hazırlık188
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık144
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler
Proje11717
Toplam İş Yükü147
Toplam İş Yükü / 304,9
Dersin AKTS Kredisi5
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X   X   X  
P2  X   X   X  
P3  X   X   X   X
P4  X   X    
P5  X   X   X  
P6  X   X   X  
P7    X    
P8  X   X   X   X
P9  X   X   X  
P10  X   X   X   X
P11       
P12  X   X   X  
P13       
P14  X   X   X   X