DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 1 |
YARIYIL | İkinci Yarıyıl (Bahar) |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doktor Öğretim Üyesi Deniz Kırpıklı
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) farklı bilgi kaynaklarını kullanarak literatür taraması yapar, 2) bir araştırma konusunda araştırma yapma ve makale seçme gibi temel becerileri kullanır, 3) edebi metinleri analiz ederek ve ikincil kaynaklar kullanarak bir araştırma yazısı yazar, 4) MLA, APA gibi akademik yazı formatlarını kullanır.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Var( ACL101) |
ÖNERİLEN DERSLER | ACL 101-AKADEMİK ARAŞTIRMA VE YAZMA BECERİLERİ 1 |
DERS TANIMI | Akademik Araştırma ve Yazma Becerileri 1 dersinde edinilen becerilere dayanan bu ders, öğrencilerin kendi araştırma sorularını oluşturmalarına, fikir üretmelerine ve akademik araştırma makaleleri yazmalarına yardımcı olmayı amaçlar. Öğrenciler, akademik kaynakları tanımlamayı, bu kaynakları kendi yazılarına kaynak göstererek ve yorumlayarak dahil etmeyi ve onları MLA ve APA formatında düzenlemeyi ve belgelemeyi, gözden geçirme ve yazım hatalarını bulup düzeltme becerilerini kazanmayı ve akademik dürüstlük ilkelerini içselleştirmeyi öğrenirler.
|
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Derse Giriş | 2. Hafta | Araştırma Etiği, MLA format | 3. Hafta | Araştırma Sorusu | 4. Hafta | MLA Formatında Kaynakça Hazırlamak | 5. Hafta | Konu Seçimi, MLA Formatının Detayları | 6. Hafta | Kaynak Bulma | 7. Hafta | Ana Fikri Düzenleme | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Araştırma Makalesi Yazmak | 10. Hafta | Giriş Paragrafı Yazmak | 11. Hafta | Planlamak ve Taslak Çıkarmak | 12. Hafta | Kaynaklardan Alıntı Yapmak, Metni Biçimlendirmek ve İntihal | 13. Hafta | Düzeltme ve Düzenleme | 14. Hafta | APA, Chicago gibi Farklı Formatları Kullanmak |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | MLA Handbook. 8th ed. Modern Language Association of America, 2016. (Textbook) Poe, Edgar Allan. Complete Stories and Poems of Edgar Allen Poe. Doubleday, 1966. Sullivan, Jenny. Writing Themes About Literature. Norton, 1983. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Eğitim-Uygulama |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 20 | Mini-Sınav | 2 | 10 | Proje | 1 | 30 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | 2 | 1 | 2 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 5 | 70 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 8 | 8 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 4 | 4 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | | | | Proje | 1 | 17 | 17 | Toplam İş Yükü | | | 147 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4,9 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | İngilizce |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |