Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Radyo, Televizyon ve Sinema Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
VİDEO EYLEM RTS532 İkinci Yarıyıl (Bahar) 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI1
YARIYILİkinci Yarıyıl (Bahar)
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Nihan Gider Işıkman
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) video eylemin genel özelliklerini bilir.
2) video eylemin üretim sürecini, yapısal ve teknik özellikleriyle bilir.
3) video eylem pratiğine kuramsal bilgi çerçevesinde eleştirel yaklaşabilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIVideo eylem, günümüz dijital ses ve görüntü teknolojisi sayesinde ana akım medyada yer bulamayan videolar aracılığıyla, görünmeyen görüntülerin, bilinmeyen hikayelerin, duyulmayan seslerin kamusal alana taşınmasıdır. Bu derste, video eylem, politik bir araç olarak video, gerçek ve gerçeğin kaydı, temsil ve yeniden sunum, gözetim kültürü, görmenin iktidarı ve görüntünün kanıtsallığı kavramları çerçevesinde ele alınacaktır. Katılımlı video çalışmaları, gerilla televizyonu, yeni medya olanakları ile birlikte video eylemin ne olduğu, yapısı ve işleyişi, örnekler ve uygulamalar üzerinden analiz edilecektir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Video eylem nedir?
2. Hafta Tarihsel gelişimi
3. Hafta Anlatım teknikleri; belgesel, gazetecilik, eylem, sanat bağlamında video eylem.
4. Hafta Video eylemin işleyişi; temel çekim teknikleri
5. Hafta Video eylemin işleyişi; ses
6. Hafta Video eylemin işleyişi; temel kurgu teknikleri
7. Hafta Video eylemin işleyişi; alternatif medya, video paylaşımı, dijital yayıcılık, video arşivleri, web tv, gerilla tv
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Video eylemin işleyişi; etik ve hukuki boyutu
10. Hafta Politik bir araç olarak video; Görmenin iktidarı, görüntünün kanıtsallığı.
11. Hafta Politik bir araç olarak video; Gerçek, gerçeğin kaydı, temsil ve yeniden sunum.
12. Hafta Politik bir araç olarak video; Gözetim toplumu ve devleti, dijital gözetim, kişisel verilerin korunması.
13. Hafta Dünyadan örnek analizi;
14. Hafta Türkiye'den örnek analizi.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARGiovanni Sartori. Görmenin İktidarı: Homo Videns Gören İnsan.
Umut Tümay Aslan. Görsel Olanı Okumak: Eleştirel Görsel Okur-Yazarlık.
Anthony Giddens. Modernliğin Sonuçları.
Korkmaz Alemdar. Öteki Kuram, İrfan Erdoğan.
Louis Althusser. İdeoloji ve Devletin İdeolojik Aygıtları.
Türk Film Araştırmalarında Yeni Yönelimler-8, Sinema ve Politika
Michael Ryan, Douglas Kellner. Politik Kamera.
Jodi Nelson. Social Media as a Filmmaking Narrative Tool.
Thomas Harding. The Video Activist Handbook.
Sam Gregory. Değiştirmek İçin Video.
Megan Boler. Digital Media and Democracy.
Paolo Gerbaudo. Tweetler ve Sokaklar, Sosyal Medya ve Günümüzün Eylemciliği.
Dean Wilson, Tanya Serisier. Video Activism and the Ambiguities of Counter-Surveillance.
Kjerstin Thorson. Youtube and Proposition.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X    
P2  X    
P3    X   X
P4  X    
P5  X    
P6    X  
P7    X   X
P8  X    
P9  X    
P10  X    
P11  X    
P12  X    
P13    X   X
P14    X   X
P15  X    
P16  X    
P17  X    
P18  X    
P19    X   X
P20  X    
P21    X   X
P22  X    
P23    X   X
P24  X