Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) video eylemin genel özelliklerini bilir. 2) video eylemin üretim sürecini, yapısal ve teknik özellikleriyle bilir. 3) video eylem pratiğine kuramsal bilgi çerçevesinde eleştirel yaklaşabilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Video eylem, günümüz dijital ses ve görüntü teknolojisi sayesinde ana akım medyada yer bulamayan videolar aracılığıyla, görünmeyen görüntülerin, bilinmeyen hikayelerin, duyulmayan seslerin kamusal alana taşınmasıdır. Bu derste, video eylem, politik bir araç olarak video, gerçek ve gerçeğin kaydı, temsil ve yeniden sunum, gözetim kültürü, görmenin iktidarı ve görüntünün kanıtsallığı kavramları çerçevesinde ele alınacaktır. Katılımlı video çalışmaları, gerilla televizyonu, yeni medya olanakları ile birlikte video eylemin ne olduğu, yapısı ve işleyişi, örnekler ve uygulamalar üzerinden analiz edilecektir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Video eylem nedir?
2. Hafta
Tarihsel gelişimi
3. Hafta
Anlatım teknikleri; belgesel, gazetecilik, eylem, sanat bağlamında video eylem.
4. Hafta
Video eylemin işleyişi; temel çekim teknikleri
5. Hafta
Video eylemin işleyişi; ses
6. Hafta
Video eylemin işleyişi; temel kurgu teknikleri
7. Hafta
Video eylemin işleyişi; alternatif medya, video paylaşımı, dijital yayıcılık, video arşivleri, web tv, gerilla tv
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Video eylemin işleyişi; etik ve hukuki boyutu
10. Hafta
Politik bir araç olarak video; Görmenin iktidarı, görüntünün kanıtsallığı.
11. Hafta
Politik bir araç olarak video; Gerçek, gerçeğin kaydı, temsil ve yeniden sunum.
12. Hafta
Politik bir araç olarak video; Gözetim toplumu ve devleti, dijital gözetim, kişisel verilerin korunması.
13. Hafta
Dünyadan örnek analizi;
14. Hafta
Türkiye'den örnek analizi.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Giovanni Sartori. Görmenin İktidarı: Homo Videns Gören İnsan. Umut Tümay Aslan. Görsel Olanı Okumak: Eleştirel Görsel Okur-Yazarlık. Anthony Giddens. Modernliğin Sonuçları. Korkmaz Alemdar. Öteki Kuram, İrfan Erdoğan. Louis Althusser. İdeoloji ve Devletin İdeolojik Aygıtları. Türk Film Araştırmalarında Yeni Yönelimler-8, Sinema ve Politika Michael Ryan, Douglas Kellner. Politik Kamera. Jodi Nelson. Social Media as a Filmmaking Narrative Tool. Thomas Harding. The Video Activist Handbook. Sam Gregory. Değiştirmek İçin Video. Megan Boler. Digital Media and Democracy. Paolo Gerbaudo. Tweetler ve Sokaklar, Sosyal Medya ve Günümüzün Eylemciliği. Dean Wilson, Tanya Serisier. Video Activism and the Ambiguities of Counter-Surveillance. Kjerstin Thorson. Youtube and Proposition.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ