DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doçent Doktor Selay Ilgaz Sümer Öğretim Görevlisi Martha Teresa Gürel
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) İşletmelerin sıkça karşılaştığı etik sorunları bilir. 2) İşletmelerin topluma ve paydaşlarına karşı sorumluluklarını bilir. 3) İş dünyasında yakın dönemde tecrübe edilmiş etik sorunlar hakkında bilgi sahibidir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | yok |
DERS TANIMI | Bu derste katılımcıların işletme ve toplumun kesiştiği noktada yer alan konularla ilgili temel kavram, kuram ve modeller hakkında bilgi edinmesini sağlamak (b) işletmenin sosyal paydaşları (ör., çalışanlar, müşteriler, sermayedarlar, hükümet, vs.) ile olan ilişkilerini örnek olaylar yardımıyla ortaya koymak ve tartışmak (c) işletmenin karşılaşabileceği olası sosyal, etik ve çevresel (ör., teknolojik, doğal, global) sorunların çözümünde kullanılabilecek kuramsal ve kavramsal altyapıyı oluşturmaktır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Derse giriş | 2. Hafta | Etik | 3. Hafta | İş etiği | 4. Hafta | Bağlam ve etik | 5. Hafta | Felsefi temeller: Kant ve faydacılar | 6. Hafta | Felsefi temeller: Sosyal sözleşme ve pragmatizm yaklaşımları | 7. Hafta | Felsefi temeller. Görelilik ve feminist yaklaşımlar | 8. Hafta | Ara sınav | 9. Hafta | Asiller ve vekiller | 10. Hafta | Şirketler ve çalışanlar | 11. Hafta | Mali sistem | 12. Hafta | Sosyal sorumluluk | 13. Hafta | Uluslararası boyut | 14. Hafta | Uluslararası boyut |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | 'Business Ethics - A Philosophical and Behavioral Approach'. Christian A. Conrad. Springer Verlag. 2022'
"Corporate Ethics and Corporate Governance". Walther Zimmerli, Markus Holzinger. Springer Verlag. 2007.
"Contemporary Reflections on Business Ethics". Ronald Duska, Norman E. Bowie, Patricia H. Werhane. 2nd. Edition. Springer Verlag, 2022.
Ethics and the Conduct of Business; John R. Boatright; 7th. Edition. Pearson. 2016. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Mini-Sınav | 1 | 10 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | 1 | 1 | 1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 1 | 14 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 50 | 50 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 40 | 40 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | | | | Kısa Sınavlar | 1 | 1 | 1 | Toplam İş Yükü | | | 152 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5,06 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | İngilizce |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |