DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor Zeliha Eser Profesör Doktor Feride Bahar Işın Doçent Doktor Selay Ilgaz Sümer
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Hizmet pazarlaması ile geleneksel pazarlama arasındaki farklılıkları bilir 2) Hizmet işletmesinde SWOT analizi yapmasını bilir 3) Hizmetlerin konumlandırılması hakkında bilgi sahibidir 4) Hizmet işletmeleri için strateji geliştirme yeteneğine sahiptir 5) Hizmetlerin globalleştirilmesi hakkında bilgi sahibidir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Var( BUST231) |
ÖNERİLEN DERSLER | yok |
DERS TANIMI | Hizmetler ve özellikleri, hizmetlerin analizinde temel çerçevenin geliştirilmesi, hizmet pazarlamasında tüketici tecrübesi, hizmetlerin konumlandırılması, hizmet pazarında kalite, hizmetlerin globalleştirilmesi üzerinde durulur. Yeni hizmet stratejilerinin oluşturulması ve uygulanması yöntemleri incelenir. Pazarda oluşan olanakların ve sınırlılıkların değerlendirilmesi, rakiplere karşı pazarlama strateji ve planlarının oluşturulması, uygulanması dersin içeriğinde yer alır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Giriş, Hizmet Ekonomisinde Pazarlamaya Yeni Bakış Açıları | 2. Hafta | Hizmet Bağlamında Tüketici Davranışı | 3. Hafta | Hizmetleri Konumlandırma, Hizmet Ürünlerini Geliştirme: Temel ve Tamamlayıcı Unsurlar | 4. Hafta | Hizmetlerin Fiziksel ve Elektronik Kanallar Aracılığıyla Dağıtılması | 5. Hafta | Fiyatların Belirlenmesi ve Gelir Yönetiminin Uygulanması | 6. Hafta | Hizmetleri Tanıtmak ve Müşterileri Eğitmek | 7. Hafta | Hizmet Süreçlerinin Tasarlanması ve Yönetilmesi | 8. Hafta | Hizmetler ve Fiziksel Çevre | 9. Hafta | Hizmetler ve Katılımcılar | 10. Hafta | Hizmetler ve Müşteri İlişkileri Yönetimi | 11. Hafta | Hizmet Kalitesini Artırma | 12. Hafta | Proje Sunumları ve Rapor Sunumu | 13. Hafta | Proje Sunumları ve Rapor Sunumu | 14. Hafta | Proje Sunumları ve Rapor Sunumu |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Christopher Lovelock & Jochen Wirtz, Services Marketing: People, Technology, Strategy, Pearson Education. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Soru-Cevap,Tartışma,Anlatım,Proje,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Proje | 1 | 30 | Örnek Olay Sunumu | 1 | 25 | Diğer | 1 | 15 | Toplam(%) | | 70 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 70 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 30 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | | | | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 1 | 27 | 27 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 40 | 40 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | | | | Proje | 1 | 55 | 55 | Toplam İş Yükü | | | 166 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5,53 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | İngilizce |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |