Anasayfa  »  İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi »  İşletme Programı (İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
HİZMET PAZARLAMASI BUST438 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Zeliha Eser
Profesör Doktor Feride Bahar Işın
Doçent Doktor Selay Ilgaz Sümer
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Hizmet pazarlaması ile geleneksel pazarlama arasındaki farklılıkları bilir
2) Hizmet işletmesinde SWOT analizi yapmasını bilir
3) Hizmetlerin konumlandırılması hakkında bilgi sahibidir
4) Hizmet işletmeleri için strateji geliştirme yeteneğine sahiptir
5) Hizmetlerin globalleştirilmesi hakkında bilgi sahibidir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIVar( BUST231)
ÖNERİLEN DERSLERyok
DERS TANIMIHizmetler ve özellikleri, hizmetlerin analizinde temel çerçevenin geliştirilmesi, hizmet pazarlamasında tüketici tecrübesi, hizmetlerin konumlandırılması, hizmet pazarında kalite, hizmetlerin globalleştirilmesi üzerinde durulur. Yeni hizmet stratejilerinin oluşturulması ve uygulanması yöntemleri incelenir. Pazarda oluşan olanakların ve sınırlılıkların değerlendirilmesi, rakiplere karşı pazarlama strateji ve planlarının oluşturulması, uygulanması dersin içeriğinde yer alır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Giriş, Hizmet Ekonomisinde Pazarlamaya Yeni Bakış Açıları
2. Hafta Hizmet Bağlamında Tüketici Davranışı
3. Hafta Hizmetleri Konumlandırma, Hizmet Ürünlerini Geliştirme: Temel ve Tamamlayıcı Unsurlar
4. Hafta Hizmetlerin Fiziksel ve Elektronik Kanallar Aracılığıyla Dağıtılması
5. Hafta Fiyatların Belirlenmesi ve Gelir Yönetiminin Uygulanması
6. Hafta Hizmetleri Tanıtmak ve Müşterileri Eğitmek
7. Hafta Hizmet Süreçlerinin Tasarlanması ve Yönetilmesi
8. Hafta Hizmetler ve Fiziksel Çevre
9. Hafta Hizmetler ve Katılımcılar
10. Hafta Hizmetler ve Müşteri İlişkileri Yönetimi
11. Hafta Hizmet Kalitesini Artırma
12. Hafta Proje Sunumları ve Rapor Sunumu
13. Hafta Proje Sunumları ve Rapor Sunumu
14. Hafta Proje Sunumları ve Rapor Sunumu
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARChristopher Lovelock & Jochen Wirtz, Services Marketing: People, Technology, Strategy, Pearson Education.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİSoru-Cevap,Tartışma,Anlatım,Proje,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Proje130
Örnek Olay Sunumu125
Diğer115
Toplam(%)70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)70
Finalin Başarıya Oranı(%)30
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi12727
Final Sınavına Hazırlık14040
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler
Proje15555
Toplam İş Yükü166
Toplam İş Yükü / 305,53
Dersin AKTS Kredisi5
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X   X   X   X  
P2         
P3         
P4         
P5         
P6         
P7         
P8         
P9         
P10         
P11         
P12         
P13          X